ACCES PREMIUM
De ce premium?
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
La accesarea finanțărilor europene pentru agricultură și dezvoltare rurală, solicitanții au nevoie de semnătura electronică calificată
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
De-acum, persoanele fizice și juridice care vor să ceară finanțări europene pentru agricultură și dezvoltare rurală au nevoie de semnătura electronică calificată, reiese dintr-un comunicat de presă recent al Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR). Practic, semnătura electronică este necesară atât pentru a solicita fonduri, cât și ulterior acestui moment.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
„AFIR va utiliza exclusiv semnătura electronică în relația instituțională cu solicitanții și, ulterior, cu beneficiarii de fonduri europene acordate pentru agricultură și dezvoltare rurală. Această decizie se va aplica tuturor comunicărilor oficiale pe parcursul derulării Planului Strategic pentru Politica Agricolă Comună 2023 - 2027 (PS PAC 2027), care va demara în acest an”, scrie în comunicat.
Reprezentanții AFIR lămuresc că, pentru a simplifica fluxurile de lucru din cadrul tuturor etapelor procedurale derulate prin sistemul lor informatic, pe întreaga durată de implementare a proiectelor finanțate prin PS PAC 2027, au fost dezvoltate funcționalități pentru folosirea semnăturii electronice. Astfel, nu mai există posibilitatea de a semna de mână documentele și a le încărca în sistem. Până acum, pentru proiectele contractate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020, se acceptau în paralel și semnătura electronică, și semnătura olografă.
„Din punct de vedere legal, semnătura electronică calificată este echivalentă cu semnătura olografă. Totodată, este mai sigură, mai rapidă, mai eficientă și aduce reduceri de costuri. Astfel, prin utilizarea semnăturii electronice calificate se certifică identitatea semnatarului și nu mai este necesară deplasarea la sediul AFIR pentru depunerea cererii de finanțare, pentru semnarea contractului de finanțare sau, ulterior, pentru depunerea dosarului de plată”, este explicat în comunicatul Agenției.
„Noi am creat cadrul administrativ care a permis beneficiarilor fondurilor europene gestionate de AFIR să utilizeze semnătura electronică încă din anul 2018, fiind printre primele instituții publice care a implementat o astfel de măsură. La momentul respectiv, a funcționat în paralel cu cea olografă, însă acum suntem pregătiți, din punct de vedere al sistemului informatic, să o folosim exclusiv pe cea electronică, începând cu primele depunerii ale cererilor de finanțare prin intermediul PS PAC 2027”, a declarat George Chiriță, Directorul general al AFIR.
Informații mai multe despre etapele accesării finanțărilor pentru afaceri rurale pot fi găsite în pagina de aici.
Reprezentanții AFIR lămuresc că, pentru a simplifica fluxurile de lucru din cadrul tuturor etapelor procedurale derulate prin sistemul lor informatic, pe întreaga durată de implementare a proiectelor finanțate prin PS PAC 2027, au fost dezvoltate funcționalități pentru folosirea semnăturii electronice. Astfel, nu mai există posibilitatea de a semna de mână documentele și a le încărca în sistem. Până acum, pentru proiectele contractate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014 - 2020, se acceptau în paralel și semnătura electronică, și semnătura olografă.
„Din punct de vedere legal, semnătura electronică calificată este echivalentă cu semnătura olografă. Totodată, este mai sigură, mai rapidă, mai eficientă și aduce reduceri de costuri. Astfel, prin utilizarea semnăturii electronice calificate se certifică identitatea semnatarului și nu mai este necesară deplasarea la sediul AFIR pentru depunerea cererii de finanțare, pentru semnarea contractului de finanțare sau, ulterior, pentru depunerea dosarului de plată”, este explicat în comunicatul Agenției.
„Noi am creat cadrul administrativ care a permis beneficiarilor fondurilor europene gestionate de AFIR să utilizeze semnătura electronică încă din anul 2018, fiind printre primele instituții publice care a implementat o astfel de măsură. La momentul respectiv, a funcționat în paralel cu cea olografă, însă acum suntem pregătiți, din punct de vedere al sistemului informatic, să o folosim exclusiv pe cea electronică, începând cu primele depunerii ale cererilor de finanțare prin intermediul PS PAC 2027”, a declarat George Chiriță, Directorul general al AFIR.
Informații mai multe despre etapele accesării finanțărilor pentru afaceri rurale pot fi găsite în pagina de aici.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
