Limitarea timpului destinat reclamelor difuzate în cadrul emisiunilor sau programelor TV pentru copii se găsește într-un proiect de lege ce va ajunge, probabil curând, la votul decisiv al deputaților, având propunere de adoptare.
Mai exact, viitoarea lege stabilește că „durata prevăzută a publicității televizate din timpul programelor pentru copii nu trebuie să depășească 20% dintr-o oră de emisie, adică maximum 12 minute într-o oră”.
Legea 504/2002 a audiovizualului prevede acum că difuzarea programelor pentru copii poate fi întreruptă de publicitate televizată o singură dată în timpul unei durate programate de cel puțin 30 de minute, cu condiția ca durata prevăzută a programului să depășească această valoare.
În plus, legea interzice și difuzarea de teleshopping sau plasarea de produse în timpul programelor pentru copii.
Inițiatorii măsurii subliniază faptul că “nu există, în legislația românească, nicio prevedere care să limiteze timpul destinat reclamelor tv din «interiorul» emisiunilor sau programelor TV pentru copii. Astfel, la un film sau la un desen animat destinat lui, un copil stă mai mult în fața televizorului, pierzând timpul dedicat studiului, odihnei, activităţilor sportive și mărind sedentarismul. Mai mult, copilul este influenţat să-și dorească acele produse sau servicii, fară a avea discernământul total asupra necesității acelui produs sau serviciu promovat în cadrul emisiunii”.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul legislativ trebuie să fie adoptat la Camera Deputaților, promulgat prin decret prezidențial și publicat în Monitorul Oficial.
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator,
avocatnet.ro
Timp de citire: 1 min.
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Vânzări (Sales) , Management Risc și Control Intern , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Comunicare și Relații Publice (PR)
Articolul face referire la următoarele acte normative
LEGE nr 504/2002
Citește mai mult despre copii, televizor, televiziune, program tv, reclame publicitare
Proiect: În emisiunile TV pentru copii să se difuzeze mai puțină publicitate
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 1 min.
Pentru a proteja copiii, durata maximă a publicității difuzate în cadrul emisiunilor TV destinate acestora va fi de 12 minute într-o oră, după cum apare într-un proiect legislativ ce a primit azi raport favorabil la Camera Deputaților, for decizional în acest caz.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Context articol:
Articol recomandat pentru departamentele
Juridic și Conformitate , Vânzări (Sales) , Management Risc și Control Intern , Sustenabilitate și CSR (ESG) , Comunicare și Relații Publice (PR)
Articolul face referire la următoarele acte normative
LEGE nr 504/2002
Citește mai mult despre copii, televizor, televiziune, program tv, reclame publicitare
Principalele surse de informare folosite
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro

Comentarii articol (1)