ACCES PREMIUM
De ce premium?
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
UPDATE: Mai multe reguli din domeniul transportului rutier, modificate oficial: Schimbările vizează imobilizarea vehiculelor și contravenții în cazul controalelor, printre altele
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Cadrul de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora, dar și regulile după care funcționează Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) au fost modificate, potrivit unei ordonanțe ce se aplică de azi. Modificările stabilite vizează clarificarea unor aspecte legate de gestionarea siguranței infrastructurii rutiere, verificarea aparatelor de înregistrare a perioadelor de conducere, pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto, dar și finanțarea ISCTR.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
În primul rând, OG 5/2025, care se aplică de azi, vizează modificarea Ordonanței Guvernului nr. 37/2007 privind stabilirea cadrului de aplicare a regulilor privind perioadele de conducere, pauzele și perioadele de odihnă ale conducătorilor auto și utilizarea aparatelor de înregistrare a activității acestora.
Concret, este vizată transpunerea în legislația locală a Directivei (UE) 2024/846 de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind condițiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CE) nr. 561/2006 și (UE) nr. 165/2014 și a Directivei 2002/15/CE în ceea ce privește legislația socială referitoare la activitățile de transport rutier.
Apoi, pe lângă contravențiilor conținute de directivă, în ordonanță se regăsesc și alte contravenții utile pentru realizarea unui control eficient, cu scopul asigurării concurenței loiale în domeniul transporturilor rutiere, creșterii siguranței rutiere și îmbunătățirii condițiilor de muncă ale personalului din domeniul transporturilor rutiere, contravenții care, în cea mai mare parte, se regăsesc și în legislația care se aplica până acum.
Totodată, apar prevederi pentru imobilizarea vehiculelor, corespunzătoare situațiilor în care, în cadrul controalelor în trafic, se constată refuzul controlului, respectiv refuzul șoferului de a deplasa vehiculul, la solicitarea inspectorilor ISCTR, către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză, pentru verificarea integrității tahografului.
În ceea ce privește modificarea și completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, ordonanța clarifică faptul că încheierea contractelor-cadru pentru efectuarea inspecției de siguranță rutieră periodică se realizează între Autoritatea Rutieră Română (ARR) și administratorii drumurilor.
De asemenea, se clarifică faptul că auditorii de siguranță rutieră angajați ai ARR care au atribuții în procedura de desemnare a auditorilor de siguranță rutieră nu pot efectua auditul de siguranță rutieră, evaluarea de impact asupra siguranței rutiere și inspecția de siguranță rutieră periodică.
În fine, ordonanța de față vizează și modificarea OG 26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, astfel încât finanțarea ISCTR să se facă inclusiv prin contribuţii în procent de 5% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile prestate de către RAR pentru omologarea vehiculelor rutiere, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere.
Concret, este vizată transpunerea în legislația locală a Directivei (UE) 2024/846 de modificare a Directivei 2006/22/CE a Parlamentului European și a Consiliului privind condițiile minime pentru punerea în aplicare a Regulamentelor (CE) nr. 561/2006 și (UE) nr. 165/2014 și a Directivei 2002/15/CE în ceea ce privește legislația socială referitoare la activitățile de transport rutier.
Apoi, pe lângă contravențiilor conținute de directivă, în ordonanță se regăsesc și alte contravenții utile pentru realizarea unui control eficient, cu scopul asigurării concurenței loiale în domeniul transporturilor rutiere, creșterii siguranței rutiere și îmbunătățirii condițiilor de muncă ale personalului din domeniul transporturilor rutiere, contravenții care, în cea mai mare parte, se regăsesc și în legislația care se aplica până acum.
Totodată, apar prevederi pentru imobilizarea vehiculelor, corespunzătoare situațiilor în care, în cadrul controalelor în trafic, se constată refuzul controlului, respectiv refuzul șoferului de a deplasa vehiculul, la solicitarea inspectorilor ISCTR, către atelierele autorizate pentru instalarea, repararea sau inspecția tahografelor ori a limitatoarelor de viteză, pentru verificarea integrității tahografului.
În ceea ce privește modificarea și completarea Legii nr. 265/2008 privind gestionarea siguranței circulației pe infrastructura rutieră, ordonanța clarifică faptul că încheierea contractelor-cadru pentru efectuarea inspecției de siguranță rutieră periodică se realizează între Autoritatea Rutieră Română (ARR) și administratorii drumurilor.
De asemenea, se clarifică faptul că auditorii de siguranță rutieră angajați ai ARR care au atribuții în procedura de desemnare a auditorilor de siguranță rutieră nu pot efectua auditul de siguranță rutieră, evaluarea de impact asupra siguranței rutiere și inspecția de siguranță rutieră periodică.
În fine, ordonanța de față vizează și modificarea OG 26/2011 privind înființarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, astfel încât finanțarea ISCTR să se facă inclusiv prin contribuţii în procent de 5% din cuantumul tarifelor încasate pentru serviciile prestate de către RAR pentru omologarea vehiculelor rutiere, eliberarea cărții de identitate a vehiculului și certificarea autenticității vehiculelor rutiere.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
