În cazul angajatorilor din domeniul public, cererea de acces la registru este adesea făcută de o persoană desemnată - un împuternicit - și nu neapărat de către un reprezentant legal. Primul pas pentru utilizarea Reges-Online însă e crearea unui cont în platformă în nume propriu de către cel împuternicit (pe CNP, nu pe adrese de e-mail, de exemplu), iar abia apoi se face solicitarea accesului la un registru - aceasta este „rețeta” în oricare situație ne-am afla, fie că vorbim de angajatori publici sau privați.
Împuternicitul poate fi un salariat al instituției/autorității sau chiar un angajat al unui prestator de servicii (de pildă, un angajat dintr-o firmă de contabilitate).Pentru reprezentanţii legali şi împuterniciţii angajatorilor prevăzuţi de Legea-cadru nr. 153/2017, autorizarea se face prin încărcarea în portal a următoarelor documente, pe care se aplică semnătura digitală pentru certificarea conformităţii cu originalul: „actul care atestă calitatea reprezentantului legal, certificatul de înregistrare fiscală şi actul administrativ semnat digital de către reprezentantul legal de desemnare a împuternicitului”, potrivit prevederilor HG 295/2025.
Cu ocazia unui eveniment recent organizat de Inspecția Muncii pentru angajatorii publici, s-a atras atenția asupra următoarelor aspecte:
- toate documentele încărcate de împuternicit pentru a cere accesul la registru trebuie obligatoriu să fie semnate digital; altfel solicitarea de acces la registru va fi respinsă;
- odată dobândit accesul la registru, un împuternicit (sau un reprezentant legal) poate delega dreptul de operare în registru altor persoane;
- sistemul permite delegarea dreptului doar către un angajat cu contract activ înregistrat în sistem; funcționarii publici, neavând contract declarat în Revisal, nu apar ca având contract activ și, prin urmare, nu li se poate delega dreptul de a accesa registrul prin această funcționalitate a delegării accesului; aceștia trebuie să ceară și ei acces individual, în calitate de împuterniciți, și să atașeze documente semnate digital de reprezentantul legal;
- „pentru probleme cu semnătura digitală pentru activarea contului, se poate contacta suportul tehnic al Inspecției Muncii”.