ACCES PREMIUM
De ce premium?
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator,
avocatnet.ro
Timp de citire: 2 min.
UPDATE: Oficial: Șoferii ce fac transporturi rutiere pot fi sancționați de-acum mai aspru în cazul refuzului de a permite cântărirea camionului sau sustragerii de la control
Salvează articol Îl poți citi, ulterior, când ai timp.
Timp de citire: 2 min.
Pentru a reduce cazurile în care transportatorii nu respectă limitele legale de încărcare a camioanelor, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță ce se aplică de azi, sancționarea mai dură a șoferilor care refuză să permită cântărirea sau măsurarea dimensiunilor vehiculului ori care se sustrag sau obstrucționează controlul. În cazul sustragerii de la control, șoferii riscă amenzi de cinci ori mai mari decât cele vechi. Pentru ca aceste măsuri să fie pe deplin aplicabile, autoritățile trebuie să vină, în următoarea lună, cu norme metodologice pentru efectuarea automată a controlului.
Articolul continuă mai jos
Evenimente avocatnet.ro
Ora 11:00, 4 Decembrie 2025
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Biriș Goran SPARL
Evaluarea performanței angajaților și concedierea pentru necorespundere profesională
Vreau să particip
Ora 11:00, 10 Decembrie 2025
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
NIS 2: Când descoperi că regulile se aplică și companiei tale
Vreau să particip
Ora 11:00, 16 Decembrie 2025
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Q&A LIVE: Impozit pe profit și microîntreprinderi - Întrebări și răspunsuri practice cu Mirela Păunescu
Vreau să particip
Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor s-a modificat de azi, potrivit OG 15/2025, una dintre schimbări vizând sancționarea șoferilor care nu se supun sau obstrucționează controalele autorităților.
Modificările apărute acum au totuși aplicare limitată, în condițiile în care, conform ordonanței recente, Ministerul Transporturilor trebuie să vină cu norme metodologice pentru efectuarea controlului de către angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere prin intermediul sistemelor automate, termenul stabilit pentru asta fiind 24 septembrie 2025.
Mai exact, în cazul refuzului de a supune vehiculul verificării prin cântărire și/ sau măsurare a dimensiunilor, refuzului de a însoți vehiculul personalului cu atribuții de control în vederea cântăririi și/ sau măsurării dimensiunilor transportului, precum și refuzului de a prezenta personalului cu atribuții de control documentele privind transportul, conducătorii auto pot fi sancționați de-acum cu amendă de la 15.000 la 30.000 de lei. Anterioarele amenzi erau cuprinse, în cazul abaterilor de mai sus, între 10.000 și 20.000 de lei.
O creștere cu mult mai mare, de până la cinci ori, este stabilită în cazul amenzilor pentru sustragerea de la control, obstrucționarea controlului sau neoprirea la semnalul regulamentar al personalului cu atribuții de control. Astfel, amenzile pentru aceste abateri cresc de la 3.000 - 6.000 de lei, cât era intervalul inainte, la 15.000 - 30.000 de lei.
Pe lângă majorarea amenzilor amintite, ordonanța actualizează definiția drumurilor naționale principale, astfel încât această categorie să includă și drumurile naționale care asigură legăturile cu statele vecine și interconectează drumurile transfrontaliere situate în interiorul spațiului Schengen terestru.
Apoi, noul act normativ prevede că, în situația în care mai multe vehicule cu depășiri ale maselor și/ sau dimensiunilor maxime admise circulă în convoi, lungimea acestuia nu va depăși 200 de metri, iar convoiul poate avea în componență maximum trei vehicule.
Modificările apărute acum au totuși aplicare limitată, în condițiile în care, conform ordonanței recente, Ministerul Transporturilor trebuie să vină cu norme metodologice pentru efectuarea controlului de către angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere prin intermediul sistemelor automate, termenul stabilit pentru asta fiind 24 septembrie 2025.
Mai exact, în cazul refuzului de a supune vehiculul verificării prin cântărire și/ sau măsurare a dimensiunilor, refuzului de a însoți vehiculul personalului cu atribuții de control în vederea cântăririi și/ sau măsurării dimensiunilor transportului, precum și refuzului de a prezenta personalului cu atribuții de control documentele privind transportul, conducătorii auto pot fi sancționați de-acum cu amendă de la 15.000 la 30.000 de lei. Anterioarele amenzi erau cuprinse, în cazul abaterilor de mai sus, între 10.000 și 20.000 de lei.
O creștere cu mult mai mare, de până la cinci ori, este stabilită în cazul amenzilor pentru sustragerea de la control, obstrucționarea controlului sau neoprirea la semnalul regulamentar al personalului cu atribuții de control. Astfel, amenzile pentru aceste abateri cresc de la 3.000 - 6.000 de lei, cât era intervalul inainte, la 15.000 - 30.000 de lei.
Pe lângă majorarea amenzilor amintite, ordonanța actualizează definiția drumurilor naționale principale, astfel încât această categorie să includă și drumurile naționale care asigură legăturile cu statele vecine și interconectează drumurile transfrontaliere situate în interiorul spațiului Schengen terestru.
Apoi, noul act normativ prevede că, în situația în care mai multe vehicule cu depășiri ale maselor și/ sau dimensiunilor maxime admise circulă în convoi, lungimea acestuia nu va depăși 200 de metri, iar convoiul poate avea în componență maximum trei vehicule.
--
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
Notă privind drepturile de autor
Conținutul acestui articol este protejat de legislația română. Copierea, reproducerea, distribuirea sau utilizarea lui în scop comercial – inclusiv pentru antrenarea, dezvoltarea ori operarea sistemelor de inteligență artificială – este interzisă. Deținerea unui abonament Premium nu conferă dreptul de a copia sau reutiliza conținutul. Încălcarea acestor reguli poate atrage sancțiuni civile sau penale. Întrebări și clarificări: office@avocatnet.ro
