ACCES GRATUIT
Adresa de domiciliu nu va mai fi obligatorie la completarea biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice sau a celui de internare, fiindcă nu mai apare pe noile acte de identitate
Deoarece noile acte de identitate, respectiv cărțile electronice de identitate, care se emit din primăvară, nu mai au adresa de domiciliu tipărită, ci o conțin doar pe cip, iar autoritățile nu sunt dotate cu cititoare de astfel de documente, deținătorii lor pot demonstra destul de dificil adresa la care locuiesc. De aceea, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) propune, printr-un de ordin pus recent în dezbatere publică, eliminarea din rândul informațiilor obligatorii, atunci când se pune problema completării biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice sau a celor de internare în spital, a celor privind domiciliul pacientului.
Articolul continuă mai jos
Anexa nr. 2 a
Ordinului CNAS nr. 541/2011 se va modifica, potrivit
proiectului de ordin aflat în dezbatere, astfel încât o informație care se trece acum, în mod obligatoriu,
pe biletul de trimitere pentru servicii medicale clinice sau pe cel de internare să devină opțională.
Concret,
adresa completă nu va mai fi câmp obligatoriu de completat în cazul biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice/ biletului de internare utilizat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate.
În schimb, vor rămâne de completat, în mod obligatoriu, dintre datele de identificare ale pacientului, numele și prenumele acestuia.
Acum, Ordinul CNAS nr. 541/2011 stabilește că în bilete de trimitere sau de internare “
se vor nota datele de identificare ale pacientului (numele, prenumele și adresa completă)”, printre altele. După ce viitorul ordin se va aplica, la acest paragraf se va adăuga
“adresa completă nu este câmp obligatoriu de completat”.
Propunerea de introducere a excepției privind notarea adresei pacientului în bilete de trimitere sau de internare apare în condițiile în care pe noile acte de identitate (
cărțile electronice) nu mai este tipărită adresa de domiciliu, aceasta fiind stocată doar în cipul documentului, iar autoritățile, inclusiv cele din sănătate, nu s-au dotat încă cu cititoare pentru noile documente.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin de la CNAS trebuie să primească semnătura ministrului sănătății și pe cea a președintelui CNAS, iar apoi să fie publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Conform legislației în vigoare, este strict interzisă copierea, reproducerea, redistribuirea, republicarea sau orice altă formă de reutilizare a acestui conținut, integral sau parțial, fără consimțământul scris al avocatnet.ro. Nerespectarea acestor prevederi poate atrage răspunderea civilă, contravențională sau penală.
Comentarii articol (7)