avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1349 soluții astăzi
Acasă Subiect: carte de identitate electronica
Subiect: carte de identitate electronica
ACCES GRATUIT

Adresa de domiciliu nu va mai fi obligatorie la completarea biletului de trimitere pentru servicii medicale clinice sau a celui de internare, fiindcă nu mai apare pe noile acte de identitate

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
24 Septembrie 2025 | 7 | 145191 | Timp de citire: 1 min.

Deoarece noile acte de identitate, respectiv cărțile electronice de identitate, care se emit din primăvară, nu mai au adresa de domiciliu tipărită, ci o conțin doar pe cip, iar autoritățile nu sunt dotate cu cititoare de astfel de documente, deținătorii lor pot demonstra destul de dificil adresa la care locuiesc. De aceea, Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) propune, printr-un de ordin pus recent în dezbatere publică, eliminarea din rândul informațiilor obligatorii, atunci când se pune problema completării biletelor de trimitere pentru servicii medicale clinice sau a celor de internare în spital, a celor privind domiciliul pacientului. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cartea de identitate electronică: Cum funcționează noul sistem de programare și cine are prioritate

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Septembrie 2025 | 4 | 2556 | Timp de citire: 2 min.

Obținerea unei programări pentru cartea electronică de identitate (CEI) poate fi un proces dificil, principala problemă fiind aceea a disponibilității reduse a locurilor pe platforma oficială, pe fondul unei cereri foarte mari. Cum programarea pentru eliberarea cărții electronice de identitate se face exclusiv online, prin intermediul portalului unic al Ministerului Afacerilor Interne (MAI), avocatnet.ro a solicitat câteva lămuriri cu privire la această problemă de la cea mai autorizată sursă în acestă materie, chestorul de poliţie Aurel - Cătălin Giulescu, directorul general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Pentru a putea fi folosite, „buletinele electronice” trebuie mai întâi activate - ce implică asta?

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Iunie 2025 | 3 | 11064 | Timp de citire: 2 min.

Cartea Electronică de Identitate (CEI) reprezintă un document digital a cărui răspândire este în desfășurare și a cărui funcționalitate online depinde de un proces prealabil de activare. Acesta este inițiat exclusiv la ghișeele autorităților competente, sub îndrumarea unui funcționar. Activarea presupune stabilirea a două coduri PIN distincte, fiecare cu un rol specific în interacțiunea digitală pe care, odata devenit operațional, CEI o face posibilă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Emiterea cărții electronice de identitate, extinsă treptat: Și copiii de până la 14 ani pot avea, de-acum, astfel de documente

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Iunie 2025 | 3 | 21351 | Timp de citire: 3 min.

Emiterea cărților electronice de identitate este posibilă din martie 2025, iar de-atunci emiterea documentului a devenit posibilă treptat la nivel național, potrivit unor hotărâri oficializate recent. De fapt, autoritățile vin în continuarea programului-pilot din 2021 (județul Cluj). Cu toate astea, emiterea cărților electronice de identitate pentru copiii de până la 14 ani este posibilă abia din 2 iunie 2025 (gratuitatea nu se aplică acestora, astfel că trebuie achitată o taxă de 67 lei). Citește articolul

ACCES GRATUIT

MAI: Mituri și realități despre noua carte electronică de identitate

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Aprilie 2025 | 3 | 2679 | Timp de citire: 2 min.

În spațiul public au circulat diverse informații despre noua carte electronică de identitate (CEI), generând o serie de temeri, speculații, mituri și teorii conspiraționiste. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) încearcă să răspundă acestora printr-un clip lansat pe rețelele de socializare și platformele de streaming, scurtul mesaj al ministerului concentrându-se pe clarificarea și combaterea percepțiilor eronate legate de noul document de identitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Noua carte electronică de identitate: O poți cere oricând, indiferent de valabilitatea vechiului act, conform MAI

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Aprilie 2025 | 5 | 9909 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele interesate de obținerea noilor cărți de identitate electronice (CEI) pot solicita eliberarea acestora chiar dacă actul de identitate pe care îl dețin în prezent este încă valabil ceva timp, potrivit unui comunicat recent al Ministerului Afacerilor Interne (MAI). Singura restricție este legată de disponibilitatea serviciului de eliberare a acestor documente în localitatea de domiciliu, din moment ce CEI e implementată treptat în țară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Procedura de amprentare pentru emiterea cărții electronice de identitate, oficială

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
18 Martie 2025 | 10 | 12834 | Timp de citire: 2 min.

În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, autoritățile au stabilit, printr-o hotărâre apărută recent, care sunt procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De ce întârzie implementarea la nivel național a cărții electronice de identitate

Cristian Stanescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
24 Februarie 2025 | 3 | 1793 | Timp de citire: 2 min.

Proiectul care vizează implementarea cărții digitale de identitate împlinește aproape patru ani de la inițiere, iar parcursul său până la implementarea la nivel național pare departe de a se fi încheiat. Pentru că etapa pilot, care a presupus eliberarea unor astfel de documente pentru locuitorii județului Cluj, pare să se prelungească dincolo de estimările inițiale ale autorităților, avocatnet.ro a solicitat câteva lămuriri legate de evoluția acestui proiect. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Prima carte electronică de identitate se va putea obține gratuit. Măsura e oficială

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
3 Ianuarie 2024 | 5556 | Timp de citire: 2 min.

La emiterea primei cărți electronice de identitate, solicitanții vor fi scutiți de plata taxei, costurile cu emiterea acesteia urmând să fie acoperite cu bani din bugetul de stat sau din fonduri externe nerambursabile. Măsura apare într-o hotărâre ce se aplică de la 1 ianuarie. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Atâta timp cât sunt valabile, cărțile de identitate vor putea fi folosite în continuare ca document de călătorie în străinătate. Măsura e oficială

Dragoș Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor coordonator, avocatnet.ro
29 Decembrie 2023 | 1 | 15060 | Timp de citire: 3 min.

În 2024, emiterea cărții electronice de identitate va fi extinsă la nivel național, în condițiile în care acum e posibilă doar în județul Cluj. Cărțile electronice de identitate vor putea fi folosite atât pentru legitimare, cât și ca document de călătorie, alături de pașaport, în țările care le recunosc astfel, în timp ce cărțile de identitate simple, care reprezintă alternativa la actele cu cip (pentru cine nu vrea un document de identitate electronic), vor putea fi folosite doar pentru legitimarea la nivel național. Cărțile de identitate actuale, de fapt, și cele emise până la sfârșitul anului, pot fi folosite în continuare ca document de călătorie, atâta timp cât sunt valabile. Pentru a nu îngrădi dreptul la libera circulație până la punerea în circulație, la nivel național, a cărții electronice de identitate, Guvernul a stabilit, printr-o ordonanță oficializată azi, ca, în continuare, toate cărțile de identitate să poată fi folosite ca document de călătorie, nu doar cele emise până la 31 decembrie, așa cum stabileau regulile anterioare. Citește articolul