- Delegarea în Reges-Online nu încetează automat, cu excepția angajaților delegați al căror contract de muncă încetează, toate celelalte delegări trebuie încetate manual.
- Sistemul permite delegări multiple și simultane, iar simpla delegare a unor noi persoane nu determină încetarea automată a delegărilor anterioare.
- Reprezentanții legali și împuterniciții au drepturi superioare angajaților în ierarhia delegărilor, putând înceta delegările acestora, dar nu și invers.
- Există opțiunea de a programa data încetării delegării, iar chiar și un prestator își poate înceta singur delegarea după terminarea contractului.
În sistemul Reges-Online, există un mecanism de delegare a accesului care permite diferitelor entități și persoane, fie din cadrul societății, fie din afara ei, după caz, să acceseze registrele unei societăți și să opereze în acestea.
Astfel, delegat pentru accesarea și operarea unui registru de angajați în Reges-Online poate fi: (1) un angajat propriu al societății despre al cărei registru vorbim (care are sau nu drept de delegare la rândul său) sau (2) prestatorul, adică un terț contractat în acest sens de societate, prestator care operează într-un registru (automat) prin reprezentantul legal sau care deleagă la rândul său un angajat propriu.
În privința încetării delegărilor, regula este că acestea nu încetează automat. Există un singur caz în care se întâmplă asta: pentru angajații delegați, unde delegarea încetează automat la momentul încetării contractului de muncă cu angajatorul.
La secțiunea dedicată delegaților în Reges-Online, există opțiunea de a înceta delegarea. Opțiunea poate fi exercitată inclusiv de un prestator contractat, al cărui contract a încetat și care dorește să nu mai aibă de-a face cu registrul - cu alte cuvinte, își poate înceta singur delegarea.
Esențial de reținut este că dacă angajatorul nu mai dorește ca un angajat delegat sau un prestator să mai aibă de-a face cu registrul acesta trebuie să intre efectiv în Reges și să opereze încetarea delegării. Altfel, simpla delegare a altor persoane nu va face să înceteze automat delegările anterioare, întrucât sistemul permite delegări multiple în același timp.
Bine de știut că există opțiunea de a specifica și data de la care încetează delegarea.
Pentru împuterniciți sau pentru reprezentanții legali, delegarea nu încetează automat, ci trebuie încetată de următorul reprezentant legal, de noul reprezentant sau de oricare altul, s-a precizat cu ocazia celei mai recente sesiuni de informare organizate de Inspecția Muncii pe tema Reges-Online, ocazie cu care s-a explicat că exercitarea acestor drepturi funcționează pe baza unei ierarhii și a unor restricții: concret, reprezentantul legal și împuternicitul sunt considerați „mai puternici” decât angajatul, ceea ce face ca reprezentantul legal să poată înceta delegarea către un angajat sau prestator, dar un angajat să nu poată să înceteze delegarea unui reprezentant legal, de pildă.
Merită să citești și: Angajatul cu drept de delegare în Reges-Online: un rol util pentru perioadele de absență și nu numai
avocatnet.ro