Conform sursei citate, selecția celor care vor fi supuși inspecțiilor fiscale s-a făcut în baza analizelor de risc derulate de către ANAF în baza datelor pe care le deține despre contribuabili.
Chestiunile pe care inspectorii ANAF le vor urmări sunt verificarea modului de respectare a prevederilor legislației fiscale și contabile, evaluarea corectitudinii obligațiilor declarate și achitate către ANAF și identificarea și tratarea riscurilor de neconformare fiscală.
Regulile actuale privind administrarea marilor contribuabili, incluse în Ordinul ANAF 1.721/2021, stabilesc că pe lista acestora pot figura cel mult 2.000 de entități. În prezent, lista ANAF a marilor contribuabili cuprinde peste 1.400 de entități, dar și un număr impresionant de peste 21.000 de sedii secundare aferente.
În mod normal, lista marilor contribuabili se actualizează anual până la data de 10 decembrie, însă cea mai recentă actualizare datează din 1 iulie 2024.
Informații mai multe despre regulile din Codul de procedură fiscală privind derularea inspecțiilor fiscale și a altor tipuri de controale sunt disponibile într-o campanie de informare derulată recent de redacția noastră.
Iată și câteva subiecte recente care te-ar putea interesa:
- Ce măsuri utile pot lua contribuabilii pentru a evita controalele fiscale, potrivit specialiștilor;
- Opt „steaguri roșii” care pot atrage un control al ANAF;
- Cinci noi indicatori de risc fiscal, dezvoltați de ANAF în 2025;
- TVA: ANAF identifică cheltuielile nelegate de activitățile economice prin corelarea datelor din SAF-T și e-Factura cu codul CAEN principal. Unii contribuabili au primit deja analize de atenționare;
- Riscuri și recomandări privind serviciile, redevențele și finanțările intragrup.
avocatnet.ro