Concret, proiectul legislativ înregistrat recent la Senat prevede ca primele de asigurare de răspundere civilă profesională achitate în nume propriu de persoanele fizice care obțin venituri din salarii, inclusiv de funcționarii publici, personalul contractual și persoanele care realizează venituri asimilate salariilor, respectiv indemnizațiile acordate pentru exercitarea unei funcții de demnitate publică, să fie exceptate de impozitul pe venit, iar pentru aceleași sume să se acorde o deducere personală în limitele ce urmează a fi stabilite anual prin norme metodologice.
Pentru a se aplica, inițiativa legislativă trebuie adoptată de Parlament, promulgată de președintele țării și publicată în Monitorul Oficial.
În expunerea de motive se arată că, în prezent, legislația fiscală nu oferă nicio formă de recunoaștere a acestor cheltuieli, deși în numeroase state europene primele de asigurare profesională sunt fie deductibile, fie suportate parțial sau integral de angajator ori chiar de stat.
Mai mult, inițiatorii proiectului subliniază că, spre deosebire de alte tipuri de asigurări deja recunoscute fiscal, precum cele de sănătate sau pensiile facultative, primele pentru acoperirea riscurilor profesionale nu beneficiază de un regim similar, ceea ce generează un tratament inechitabil şi descurajează asumarea responsabilităţii în exercitarea atribuţiilor de serviciu.
Ministerul Finanțelor va trebui ca, în cel mult 60 de zile de la publicarea legii în Monitorul Oficial, să elaboreze normele metodologice prin care vor fi stabilite plafonul anual și modalitatea concretă de aplicare a facilităților.
Atenție! Pentru ca proiectul să producă efecte, acesta trebuie adoptat de Parlament, promulgat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial.
Comentarii articol (0)