Reges-Online: Operațiuni esențiale și situații speciale. Ghid practic pentru o gestionare corectă și eficientă a registrului. Vezi agenda evenimentului și participă →
Companiile ale căror afaceri se bazează în principal pe prelucrarea datelor personale ale clienților și-ar putea pierde temporar sau definitiv posibilitatea de a le folosi pentru a-și promova serviciile, dacă încalcă dispozițiile Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). De exemplu, dacă o firmă are o bază de date obținută fără respectarea legislației, autoritățile i-ar putea impune să n-o mai folosească în scopuri de marketing, ceea ce s-ar putea traduce chiar prin imposibilitatea de a mai desfășura afaceri. Citește articolul
Ne-am obișnuit deja să ne portăm numerele de telefon, ne putem porta conturile bancare, iar din mai 2018 vom mai putea porta încă ceva: datele personale prelucrate de operatori. Regulamentul general privind protecția datelor (Regulamentul 2016/679/UE, pe scurt GDPR) aduce o paletă largă de modificări în ce privește regimul prelucrării datelor personale ale persoanelor din Uniunea Europeană. Citește articolul
Dincolo de o conștientizare a importanței respectării și asigurării drepturilor persoanelor vizate, interesul mărit față de prevederile Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului (GDPR) a fost creat de sancțiunile usturătoare pe care noua lege le prevede. Concret, în funcție de obligațiile încălcate și de gravitatea situației, companiile riscă amenzi administrative de până la 20 de milioane euro sau de până la 4% din cifra de afaceri mondială totală, anuală, corespunzătoare exercițiului financiar anterior, luându-se în calcul cea mai mare valoare dintre acestea. Citește articolul
~ final articole GDPR & Protecția datelor personale ~