avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 485 soluții astăzi
Forum Activitate Radu B

Activitate Radu B

Buna dimineta,
Va multumesc pentru raspuns.
Adevarul este ca nu beneficiarul nu a stiut la semnarea contractului pe ce capitole I s-a acordat punctajul care facea proiectul eligibil. Criteriile de acordare a punctajului sunt publice dar benficiarul nu a primit un raport defatcat pe "capitole" si punctaj acordat ca sa poata verifica daca intradevar pe acel capitor respecta sau nu criteriile de acordare a punctajului respectiv.

Faptul ca nu respecta criteriile de acordare a reiesit din raportul comisiei suplimentare de control care a mentionat explicit criteriile pe care proiectul nu le indeplinea, si care intradevar nu erau indeplinite la depunerea proiectului.
MUltumesc,
Problema este ca sunt in cauza mai multe proiecte in aceeasi situatie.

Un simplu angajat nu va putea niciodata acoperii prejudiciul.

Proiectul a fost aprobat in trei comisii, local, regional si national iar la sfarsit totula a fost semnat de un director.

Impotriva cui sa se indrepte.

NU este cumva posibil ca FADR sa raspunda pentru greselile si prejudiciile create de angajatii sai.


In plus beneficierul nu a primit niciodata o lista explicita pentru ce anume a primit punctajul care facea proiectul eligibil. Nu avea de unde sa stie ca a primit puncte fara ca el sa aiba dreptul la ele, a primit doar o informare asupra punctajului final.
Buna ziua,
Doresc sa supun atentiei dumneavoastra un caz mai delicat pentru care va solicit ajutorul.
O cunostinta de a mea a cumparat in anul 2012 un proiect pentru o ferma finantata partial cu fonduri europene. Proiectul a fost aprobat spre finantare in anul 2009.
La vremea respectiva, vechiul propietar/ beneficiar, a depus toate documentele solicitate, plus documentele suplimentare solicitate pe parcursul analizei proiectului. Proiectul a fost fost selectat, s-a incheiat contractul de finantare si apoi s-au desfasurat procedurile de licitatie si executie toate cu avizul si aprobarea FEADR conform cerintelor.
S-a trecut la constructie fermei, pentru o investitie de 2 mil EUR, iar investitia este relizata in proportie de aprox 85%. In tot acest timp s-au depus 2 cereri de decontare care s-au aprobat si decontat.
In urma cu trei luni insa beneficiarul a primit o instiintare ca, contractul de finantere se anuleaza, iar partea de cofinantare se retrage doarece la un control suplimentar al documentelor depuse in anul 2009 s-a contatat ca proiectul nu indeplinea conditiile pentru acordarea punctajuluii necesar pentru a-l face eligibil. ( Se acorda un punctaj suplimentar pentru fermele care produceau si furaj din surse proprii si aveau o moara proprie pentru producerea furajului).
Asa cum reiese din analiza comisiei de control este adevarat ca din documentele depuse in anul 2009 nu reiesea ca ferma indeplineste conditiile pentru obtinerea punctajului suplimentar intrucat nu avea inclusa partea necesara obtinerii punctajului suplimentar.
Cu toate acestea punctajul a fost acordat de comisia de analiza a proiectelor.
(proiectul a fost evaluat in trei comisii pana la aprobare, la nivel local, regional, si national)
Acum beneficiarul se afla in situatua de a avea o investitie de aproape 2 mil de EUR, inca ne functionala, de a avea toate bunurile ipotecate la banca, iar in urma deciziei de anulare a contractului de a avea proprire pe toate conturile personale.
Intrebarea este ce poate face aceasta persona pentru a iesi din impas, si a-si recupera partea de cofinantare cuvenita conform contarctului de finantare, intrucat nu este culpa sa ca proiectul a fost evaluat gresit la momentul depunerii si aprobarii?
Buna ziua,
Doresc sa supun atentiei dumneavoastra un caz mai delicat pentru care va solicit ajutorul.
O cunostinta de a mea a cumparat in anul 2012 un proiect pentru o ferma finantata partial cu fonduri europene. Proiectul a fost aprobat spre finantare in anul 2009.
La vremea respectiva, vechiul propietar/ beneficiar, a depus toate documentele solicitate, plus documentele suplimentare solicitate pe parcursul analizei proiectului. Proiectul a fost fost selectat, s-a incheiat contractul de finantare si apoi s-au desfasurat procedurile de licitatie si executie toate cu avizul si aprobarea FEADR conform cerintelor.
S-a trecut la constructie fermei, pentru o investitie de 2 mil EUR, iar investitia este relizata in proportie de aprox 85%. In tot acest timp s-au depus 2 cereri de decontare care s-au aprobat si decontat.
In urma cu trei luni insa beneficiarul a primit o instiintare ca, contractul de finantere se anuleaza, iar partea de cofinantare se retrage doarece la un control suplimentar al documentelor depuse in anul 2009 s-a contatat ca proiectul nu indeplinea conditiile pentru acordarea punctajuluii necesar pentru a-l face eligibil. ( Se acorda un punctaj suplimentar pentru fermele care produceau si furaj din surse proprii si aveau o moara proprie pentru producerea furajului).
Asa cum reiese din analiza comisiei de control este adevarat ca din documentele depuse in anul 2009 nu reiesea ca ferma indeplineste conditiile pentru obtinerea punctajului suplimentar intrucat nu avea inclusa partea necesara obtinerii punctajului suplimentar.
Cu toate acestea punctajul a fost acordat de comisia de analiza a proiectelor.
(proiectul a fost evaluat in trei comisii pana la aprobare, la nivel local, regional, si national)
Acum beneficiarul se afla in situatua de a avea o investitie de aproape 2 mil de EUR, inca ne functionala, de a avea toate bunurile ipotecate la banca, iar in urma deciziei de anulare a contractului de a avea proprire pe toate conturile personale.
Intrebarea este ce poate face aceasta persona pentru a iesi din impas, si a-si recupera partea de cofinantare cuvenita conform contarctului de finantare, intrucat nu este culpa sa ca proiectul a fost evaluat gresit la momentul depunerii si aprobarii?
Avati dreptate, insa tocmai procesul as fi dorit sa il evit pentru ca ia timp si intre timp el poate folosi echipamentele obtinand cu ele profit fara sa isi achite obligatiile catre furnizor. In plus la sfarsit (dupa proces) echipamentele ar putea fi prea uzate ca sa poata fi redistribuite catre un alt beneficiar. As fi dorit o cale mai scurta, plangere la politie pentru sechestrare de bunuri, sau ceva de acest gen.

Va multumesc
Va multumesc,
Aceasta era si parerea mea dar vine intrebarea, intrebarea este ce fac daca cumparatorul refuza returnarea sau accesul la marfa livrata atat timp cat aceasta se afle dincolo de gard pe proprietatea lui.
Un client de buna credinta nu face probleme dar unul rau intentionat?
Buna ziua,
Am citit cu interes discutiile de pe forum si am si eu o intrebare.
Lucrez pentru o firma care are ca obiect de activitate livrarea de echipamante industriale. Livrarea bunurilor se face pe baza de contract cu plati anticipate (avansuri care acopera partiala valoarea bunului livrat) facturate corespunzator si factura finala la livrare. Cu toate ca in contract este specificat ca bunul este proprietatea furnizorului pana la achitarea integrala de catre cumparator, furnizorul conform legilor fiscale trabuia sa plateasca TVA si impozit pe profit pe sumele facturate si neincasate datorita intarzierilor de plata + probleme ridicate de recuperarea datoriilor.

Pentru a prevenii aceste plati intentionam sa eliberam factura finala doar la efectuarea platii finale bunul ramamand in ciustodia clientului pana atunci.

Intrebarea mea este:

- Carei autoritati trebuie sa ne adreasam si ce formalitati trebuie indeplinite daca, in urma intarzierii la plata deciden sa luam inapio bunul livrat si cumparatorul ne refuza accesul.
- este posibil ca cheltuielile facute pentru livrarea si recuperare bun sa fie recuperate din suma platita in avans si sa retituim cu factura de storno diferenta ramasa?

Va multumesc