avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 652 soluții astăzi
Forum Activitate alex8001

Activitate alex8001

Răspuns la discuția Concediul de odihna
Nu a existat planificare anterioara. Practic noi nu suntem pe post, suntem in program de studiu pe module scurte. Deci nu poate fi programat concediul de la inceputul anului. In plus mai sunt si garzile programate din decembrie, garzi neplatite pentru un rezident de anul 1 si care ar impiedica acordarea concediului pana nu se stabilesc programarile pe garzi.
Lucrez ca medic rezident pe un modul de medicina interna. Am un spital judetean care este spitalul platitor. Este primul meu an. Nu mi-am luat concediu in acest an si intentionez sa-l iau pe luna noiembrie tot, adica 20 zile cat mi s-a spus ca am dreptul. Insa de la secretariatul spitalului unde fac modulul acesta (alt spital fata de spitalul platitor), mi s-a spus de acolo ca trebuie sa semneze un inlocuitor pentru mine pe cererea de concediu. Este legal ce-mi cer ei. Sunt obligat eu sa-mi caut inlocuitor altfel nu-mi pot lua concediu de odihna? Sau pot sa ignor acest lucru ca fiind un abuz si sa-mi depun cererea. Din codul muncii am citit:
Art. 139. [intangibilitatea dreptului la concediu de odihnă]
(1) Dreptul la concediu de odihnă anual plătit este garantat tuturor salariaţilor.
(2) Dreptul la concediu de odihnă anual nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunţări sau limitări.

Practic ce mi se impune este o limitare, si mi se cere sa-mi caut eu inlocuitor. Intamplarea face ca eu lucrez la o sefa cu care nu vrea sa lucreze nimeni.
Buna ziua. Ma intereseaza o asemenea asigurare, dar nu in caz de calamitati. Vreau sa ma asigur pentru cazul in care vecinul ma inunda sau eu inund un vecin. In cazul in care vecinul ma inunda, asiguratorul isi recupereaza pagubele de la vecin sau eu va trebui sa-l dau in judecata ? Care este procedura ?