avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 820 soluții astăzi
Forum Activitate vlr_bucur

Activitate vlr_bucur

Am descoperit recent,dupa mai multe investigatii la arhivele statului si la primaria localitatii in care se afla terenul (consultare registru agricol) ca bunica mea ar mai avea 3ha teren(2.50 padure+0.50 arabil) pentru care nu a primit titlu de proprietate(bunica a decedat;mama este mostenitoarea ei).Aceasta suprafata de teren a fost "donata" statului in urma decretului HCM 308/1953,iar la punerea in posesie (L118/1991) nu s-a reusit identificarea.Cei de la primarie nu stiau ce s-a intamplat cu aceasta suprafata,cei de la arhive sustineau ca nu au gasit date(din pacate nu mai avem raspunsurile scrise din anii 90).Intamplarea a facut sa-l gasim tocmai acum.Se mai poate face punerea in posesie?Cum ar trebui procedat?Multumesc!
Buna ziua!
As dori sa-mi oferiti mai multe detalii/sfaturi pentru urmatoarea problema:bunicul meu a intrat in posesia unui teren agricol pe care se afla o sonda de exploatare a petrolului in 1992.Cei care exploateaza acea sonda si-au facut intabularea pe acea suprafata de teren de abia in 2002.Puteti sa-mi spuneti in ce baza au avut rezervare atatia ani?Daca in urma realizarii intabularii rezulta ca acel teren a fost proprietatea noastra(intre 1992-2002) pot solicita retroactiv despagubiri?Multumesc!!!
Buna ziua!
As dori sa stiu cat de legala este impunerea acestei taxe pe fiecare persoana care locuieste intr-un imobil.Pe decizia de impunere primita de la primarie pe langa impozitul pe cladire avem si aceasta taxa de habitat ,adica o taxa pentru ca locuim efectiv acolo.Am mai citit pe forum si erau discutii despre o taxa de salubrizare dar noi platim lunar la asociatie pentru gunoiul ridicat.Si de pe site-ul [ link extern ]
TAXA DE HABITAT
TERMENE DE DEPUNERE A DECLARATIILOR DE IMPUNERE/SCADERE
In termen de 30 de zile de la data aparitiei oricarei modificari in ceea ce priveste numarul de persoane care locuiesc in imobil se va depune o declaratie la care se vor anexa acte doveditoare.
TERMENE DE PLATA
Rata I - pana la 31 martie inclusiv
Rata II - pana la 30 septembrie, inclusiv.
SANCTIUNI
Abatere
Nedeclararea;
Declararea eronata;
Amenda
De la 60 lei la 240 lei
"1.1 Taxa de habitat constituie venit cu destinaţie specială şi se instituie pentru colectarea şi transportul deşeurilor menajere din pubelele populaţiei, precum şi pentru depozitarea şi neutralizarea acestora la rampa ecologică Ovidiu.
Taxa de habitat este datorata numai de persoane fizice care îşi au domiciliul sau reşedinţa în municipiul Constanţa.
Persoanele juridice care isi desfasoara activitatea permanenta sau temporara pe teritoriul administrativ al Municipiului Constanta, nu platesc taxa de habitat dar trebuie sa aiba incheiate contracte directe cu prestatorii de servicii specializati pentru ridicarea, transportul, depozitarea si neutralizarea deseurilor produse, precum si sa contracteze si sa efectueze actiunile necesare de dezinsectie si deratizare a sediilor si punctelor de lucru ori de cate ori este necesar.
Taxa de habitat se stabileste pe baza declaratiilor de impunere depuse de catre contribuabili, in termen de 30 de zile de la data aparitiei oricarei modificari in ceea ce priveste numarul de persoane care locuiesc in imobil.
Declararea se va face pe proprie raspundere sub sanctiunile aplicate faptei de fals în declaraţii.
In vederea urmaririi corectitudinii declarării numarului de persoane existente in fiecare apartament, asociatiile de proprietari au obligatia sa furnizeze, ori de cate ori este nevoie, informatiile necesare legate de cele mentionate mai sus.
Impunerea la plata taxei de habitat se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care a fost înregistrată declaraţia.
Scaderea de la plata taxei de habitat se face incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care se depune cererea.
Contribuabilii, persoane fizice, sunt obligati sa depuna declaratia de impunere, chiar daca acestia beneficiaza de reducere sau sunt scutiti la taxa de habitat.
In caz de deces scaderea taxei de habitat se efectueaza cu data de intai a lunii urmatoare aparitiei acestei situatii si necesita depunerea copiei dupa cerificatul de deces.
Serviciul Administrare Spaţii Verzi şi Igienă Publică este organizat şi funcţionează in conformitate cu prevederile H.C.L.M. nr. 491/2002, modificată prin H.C.L.M. nr. 218/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare pentru aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Constanţa.
În cazul delegării prestării serviciului, pe baza contractului de achiziţie, Serviciul Administrare Spaţii Verzi şi Igienă Publică, prin salariaţii proprii, monitorizează şi controlează periodic activitatea prestatorului de servicii, pentru a se asigura de respectarea standardului prevăzut prin contract.
Taxa de habitat este colectată prin intermediul Serviciului Public de Impozite, Taxe şi alte Venituri ale Bugetului Local Constanţa, într-un cont separat, fiind utilizat în scopul finanţării cheltuielilor generate de prestarea serviciului contractat, potrivit situaţiilor de plată întocmite de prestatori în baza cantităţilor confirmate de inspectorii primăriei prin procesele verbale de recepţie a prestaţiilor, iar sumele rămase neutilizate la sfârşitul anului, se vor folosi în anul următor, cu aceeaşi destinaţie.