avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 512 soluții astăzi
Forum Activitate zombie_ro

Activitate zombie_ro

Răspuns la discuția Recuperare datorii de la chiriasi
Concluzia la tot ce s-a intamplat:
Am discutat si cu un avocat, dar din pacate ne costa mult un proces si dureaza ceva.
Am mai incercat sa discut pe cale amiabila cu vechiul chiriasi dar nu am cu cine ....
Prin urmare, am ramas pagubiti cu suma de 2000 Ron .....pe care le-am platit cumva noi catre administratia blocului, Enel etc. Cei de la firma de cablu TV au anulat contractul.

Rog un administrator de forum sa inchida, daca este necesar, acest topic. Va multumesc tuturor pt. raspunsurile date.
Răspuns la discuția Decizie de impunere - AFP
Multumesc de raspuns dl.avocat Vaduva Mihai.
Contractul de inchiriere nu s-a reziliat inainte de termen.
Dupa multe plimbari intre cele 2 sedii ale AFP s-a descoperit "problema": contractul incheiat la finele anului 2005 este pt. perioada 01.11.2005-01.04.2006 ... iar decizia care a fost emisa si platita (80 Ron) este de fapt o "calculare a veniturilor nete doar pe 2005" .... pt. 2006 (4 luni) se recalculau ulterior din nou din toata suma veniturilor nete :O (explicatia celor de la ghiseu - trebuia noi sa mergem la AFP sa cerem Decizia). Totodata am fost anuntati ca in evidentele lor mai apre o suma de 200 Ron ca si suma de recuperat (nu ne poate preciza pt. ce anume #-o ). Prin urmare, i s-a inmanat sotiei tocmai acum abia decizia de impunere pe 2006 s-a dus iar sotia la AFP S2(C.A.Rosetti) sa ceara fisa pe platitor sa vedem exact ce sume sunt etc.
La sediul AFP S2 din Rosetti i s-a comunicat ca suma de 200 Ron care apare la ei ca ar trebui sa ni-l returneze ..... citez :"Nu se mai poate returna sau storna, deoarece s-a prescris fiind mai vechi si aveti de platit toata suma de 500 Ron" (da ne-a anuntat pe noi cineva de ea???!!!). Nici macar in transe (rate) nu ne lasa sa platim o "datorie" genarata tot de ei (AFP)
Interesant este ca o "datorie" (genarata, repet, tot de AFP din lipsa comunicarii cu cetateanul) NU se prescrie nici dupa 6 ani ci se mai si penalizeaza, DAR o suma de bani pe care statul ar trebuii sa il restituie/storneze cumva cetateanului SE PRESCRIE!!! X-(
Toate aceste probleme se desfasoara in momentul de fata "live" cand sotia este pe drumuri pt. clarificarea situatiei.

Finalul: Cei de la AFP S2 au refuzat sa elibereze fisa de platitor, motivand ca "aplicatia din calculator este prea complicata", si au tiparit toate "Deciziile referitoare la obligatiile de plata accesorii" aferente a 4 ani .... toate tiparite si datate cu ziua de azi 15.04.2011.
Ce sa mai zic ...daca AFP-ul redacteaza Decizii anual, dar sunt pur si simplu puse in sertar/la dosar si nu sunt trimise cetateanului, nu suntem noi de vina pt. incompetenta lor.
In momentul de fata nu cred ca mai avem alta posibilitate decat sa inchidem ochii, sa ii injuram si .........................
Ce este de facut? Precizez ca nu am resursele necesare sa ma apuc sa ii dau in judecata etc.
Buna ziua,

As dori o parere la ce este de facut in urmatorul caz:
Avem o locuinta inchiriata. In tre anii 2004-2005 ea a fost inchiriata si declarata la Administratia Finantelor Publice Sect.2-Bucuresti (Str. Avrig). Pe anul 2004 si 2005 (cat locuinta a fost inchiriata) am primit anual "Decizia de impunere pentru plati anticipate cu titlu de impozit" pe care l-am si platit (ultima plata fiind chiar integrala la data de 29.12.2005). Incepand cu anul 2006, locuinta nu a mai fost inchiriata, au stat doar niste rude, pe gratis acolo.
Problema este ca acum, in 2011, avem din nou chiriasi la aceea locuinta, am depus/intocmit si contractele la AFP Sect.2 (Str. Avrig), nu ne-a venit nici o Decizie de impunere, dupa o luna jumate am mers acolo ca sa ne zica ca deja ar fi trebuit si sa platim prima transa ....bun ...asta este ....dar trebuie sa mergem de data asta in sediul AFP 2 (C.A.Rosetti Nr.39) ...pt. a plati si "penalitati de intarziere" ......AICI culmea: #-o Ne anunta vehement ca nu putem plati actuala suma deoarce AVEM o restanta de 500 Ron pentru un contract (inexistent) pe 2006 ....dar niciodata nu am fost informati prin nici un mijloc de comunicare de acest lucru, desi anual primeam, culmea tot de la Finante clasicele "instiintari de plata" a impozitelor pe cladiri, masini etc, dar nimic legat de impozit pe "activitati de folosinta a bunurilor".

Ce imi recomandati sa facem in continuare.
Vom incerca sa cerem de la AFP o copie a contractului si a "Deciziei de impunere ...", daca exista asa ceva, dar ne tot plimba pe la sediile dansiilor.

VA multumesc
Buna ziua,

Adresez celor cunoscatori in ale legii impozitelor, da nu numai, o intrebare:
Cine plateste impozitul pe cladiri in cazul unui contract de vanzare-cumparare cu clauza viagera: proprietarul - care nu a intrat inca in folosinta locuintei - sau cel care inca locuieste cu clauza viagera in aceea locuinta?
Negasind pe internet nimic referitor la Ordonanta de majorare a impozitelor pemtru persoanele cu mai multe imobile in proprietate, intrebarea mea este: s-a adoptat aceasta lege/ordonanta? Va pun aceasta intrebare deoarce i-a venit unei rude care are in afara locuintei de domiciliu inca 2 locuinte, in Bucuresti, i s-a trimis de la directia de impozite o noificare de plata cu suma de 400 ron pt. ceea de a doua locuinta in afara celui de domiciliu :O si i se pare exorbitant de mult luand in considerare ca pentru 2 apartamente plus o masina de capacitate medie platea anual 600 Ron.
Va multumesc
Răspuns la discuția Recuperare datorii de la chiriasi
marydumitrescu a scris:

In primul rand contractul de inchiriere este un contract consensual, astfel ca acesta este valabil chiar daca este nu este incheiat in forma scrisa. Cu alte cuvinte, nu exista nicio conditionare de înregistrarea la administraţia finanţelor publice pentru valabilitatea contractului de închiriere. El se încheie prin acordul de voinţă, încheierea unui înscris în acest sens fiind impusă de obligaţia proprietarului de a se înregistra ca plătitor de impozit pe veniturile din cedarea folosinţei bunurilor (chirii, mai simplu spus). .....

Va multumesc pt. raspuns. Acord in scris exista, prin contractul de inchiriere semnat de ambele parti in 2 exemplare si cu martor (care are ca baza si se mentioneaza in aceasta Legea 114/1996). Este adevarat ca ar fi fost obilgatia mea sa ii declar si la Finante, astfel fiind si eu mai protejat de asemenea neplaceri ca acum, dar nefiind sigur cat timp vor sta, nu am putut declara un termen precis si pe acel contract de la Finante si nici sa platesc impozite "in plus" daca plecau chiriasii mai devreme si nu imi gaseam altii nu ma avantaja.
Cred ca voi discuta si cu un avocat despre cat m-ar costa si cat ar tine un proces si astfel vad daca mai merita "chinurile proceselor". Daca nu ...asta e ..... :(( ... invatare de mine sa imi fie .... de insistat tot o sa mai insist telefonic (fara amenintari sau injuraturi) pana in "pastele cailor" sa imi recuperez sumele de la ei .... desigur exista si alte cai mai "neortodoxe" de ai face de rusine in public X-(
@doina_manuel: Copii dupa cartile de identitate ale lor am, dar nu pot stii cu certitudine daca aceasta este si adresa lor actuala.

Totodata mai am o intrebare tot legat de acest aspect: cat de legal este ca o firma de televiziune prin cablu foarte cunoscuta si controversata(nu dau nume ca sa nu fie "antireclama") sa incheie un contract pt. furnizarea serviciilor de TV+Internet catre cineva care sta in chirie la o anumita adresa, dar proprietarul imobilului sa nu fi fost de acord, respectiv sa isi fi dat acordul in scris sau macar verbal, cu instalarea si furnizarea acestor servicii?
Sunt in cunostiinta de cauza ca exista aceea "declaratie pe propria raspundere" care poate fi semnata de oricine - chiriasi, dar totusi, proprietarul unui imobil trebuie el personal sa semneze ca este de acord ca la adresa proprietatii personale sa se furnizeze un serviciu de care el practic, personal, nu beneficiaza.
Se pune aici problema, ce se intampla daca chiriasii pleaca sau sunt evacuati? Contractul de servicii a fost furnizat pe aceea adresa unde au stat chiriasii, dar nu a fost cerut de catre proprietarul imobilului. Ce se poate face in acest caz?
Va multumesc pt. raspunsurile de pana acum!
Buna seara.
Iata problema: In urma cu 6 luni am inchiriat o locuinta unor persoane cunoscute, intre ei si mine semnandu-se un Contract de inchiriere; ei nefiind siguri cat vor sta in acea locuinta, nu am mai apucat sa il declar si la Finante, valoarea chiriei fiind modica. La administratia blocului au fost inscrisi cu copiile buletinelor lor. Chiria stabilita de comun acord au platit-o la timp pana in luna Decembrie 2010 cand au aparut probleme cu platile, iar in Ianuarie 2011 nu au mai platit integral chiria.
Problema este ca tot la acea data (Ianuarie 2011) am constatat cu stupoare ca persoanele respective nu si-au achitat contributiile la intretinere si la electricitate de 3 luni (fiind vorba de persoane pe care ii stiam nici prin gand nu mi-a trecut "sa ii verific"), suma totala ridicandu-se in momentul de fata la aproximativ (fara valoarea chiriei, doar la utilitati) 1600 Ron #-o
In 26 Ianuarie a.c. le-am inmanat si au semnat o Notificare de evacuare (redactata in 2 exemplare - unul pt. fiecare dintre parti) prin care erau obligati sa paraseasca locuinta in maxim 15 zile calendaristice si cu plata sumelor restante - pt. aceasta le-am dat un termen maxim pana in 26 Februarie a.c.
Raspunsul dansilor la aceasta notificare a fost (cu "tupeu") ca ar dori sa stea si toata luna Februarie in locuinta si ca "vor plati" si aceasta luna - i-am contactat telefonic si le-am comunicat pe un ton raspicat (dar FARA injurii) ca acest lucru nu este posibil in conditiile actuale si sa paraseasca locuinta pana pe 10 Februarie.
Chiriasii au parasit locuinta in data de 10 Februarie a.c. fara a a ne anunta de acest lucru (i-am contactat noi pt. a vedea ce fac pe 10 Februarie seara - erau deja plecati), plecand totodata si cu cheile apartamentului.
Intrebati fiind telefonic cand au de gand sa predea cheile respectiv sa plateasca sumele restante, raspunsul dansilor a fost: "Nu suntem in Bucuresti, nu cred ca mai avem ce sa facem cu cheile si NU avem bani sa va platim!". Acelasi raspuns am primit si si azi la telefon. X-( . Precizez ca persoanele respective, din acest an din cate am inteles nu au un venit sigur.
In conditiile actuale am si eu cateva intrebari:
1. Exista posibilitatea sa declar la Finante retroactiv ca am avut apartamentul inchiriat?
2. In conditiile actuale si la suma restanta de recuperat, mai merita sa ma chinui sa angajez un avocat sa ii dau in judecata?
P.S. Mentionez ca deja am fost notificat pt. intreruperea energiei electrice si admisitratia blocului m-a mustrat pt. neplata sumelor, prin urmare am achitat eu aceste datorii din buzunarul propriu #-o
Va multumesc!
Răspuns la discuția Succesiune pe baza de testament
S-a rezolvat =D> Pe data de 04.10.2010 vom ridica certificatul de mostenitor. La pret a iesit acceptabil.
Răspuns la discuția Succesiune pe baza de testament
Situatia este exact ca cea descrisa de mine prima data. Dar din toate discutiile avute cu notarii reiese ca Testamentul in forma lui legala (scrisa, redactata si autentificata in fata unui notar) nu are valoare probatorie si juridica :O : tot este nevoie de 2 martori ca sa declare ca persoana decedata nu a avut descendenti, respectiv certificatele de deces ale parintilor persoanei decedate (indiferent de varsta acestuia/acesteia - matusa avea 87 de ani) pt. infirmarea ca nu exista ascendenti.
Mai grav este ca in cazul de fata, certificatele de deces ale parintilor nu cred ca mai exista (acestia decedand prin anii 1970-1980) - alta alergatura prin N judete sa se faca rost de ele de la arhivele primariilor.
E grav cu sistemul asta juridic in Romania de azi! :(
Răspuns la discuția Succesiune pe baza de testament
Dupa o incursiune pe la mai multi notari, am aflat toate datele si actele necesare succesiunii:
- certificat de nastere si deces al matusii decedate
- Act de proprietate (C-v + schita casa/apartament + intabulare daca exista)
-Certificat de atestare fiscala
si inca 2 elemente care peste tot ne-au lasat :O :
- certificat de deces al parintilor matusei (cam absurd din punctul nostru de vedere luand in considerare ca matusa la data decesului avea 86 ani)
- 2 martori care: sa nu fie rude gr.1 si 2 + sa fi cunoscut matusa de min.10 ani (in alt loc de 30 de ani #-o) si sa stie sa scrie. Acesti martori sunt necesari deoarece exxista cazuri in care ulterior intocmirii testamentului au aparut "mostenitorii" - copii decedatei.
Taxele sunt rezonabile.
Răspuns la discuția Succesiune pe baza de testament
Va multumesc pt. raspunsuri. Sa intreleg atunci ca tot ce are sotia de facut in acest caz, este sa se prezinte singura la un notar (fie el la cel care s-au redactat si autentificat testamentele, fie la un alt notar), ca sa deschida dosarul de succesiune pe baza testamentului, actelor de casa(contarct) cat si a altor acte doveditoare.
O ultima intrebare: Stiti cumva cam cat dureaza pana se elibereaza certificatele de mostenitor in acest caz, respectiv mai este nevoie de un martor (citisem undeva ca pt. succesiune este nevoie de asa ceva - precizez ca singura ruda de a matusii in Bucuresti este la momentul actual doar sotia mea) ?

Va multumesc!