avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 500 soluții astăzi
Forum Activitate tonipieleanu

Activitate tonipieleanu

Buna ziua,

As dori niste lamuriri asupra modului in care se iau deciziile asupra unei proprietati cu 3 proprietari. Lucrurile stau in felul urmator: este vorba de un complex mixt de locuinte si cladiri de birouri (2 blocuri pentru fiecare). Blocurile de locuinte au fiecare asociatii de proprietari. Insa curtea si subsolul complexului sunt spatiu comun impartit si cu blocurile de birouri.
Interesele blocurilor de locuinte si ale celor de birouri sunt complet divergente, pornind de la trafic auto, la program de liniste si orice permisivitati.
Cum se iau deciziile in aceste cazuri? Cum se formeaza majoritatea si cum se pot obliga celelalte parti sa contribuie la cheltuielile pentru spatiile comune daca nu sunt de acord cu unele solutii propuse?
Spre exemplu, se doreste efectuarea unei operatiuni pe intregul spatiu comun, 2 proprietari sunt de acord cu o oferta dar al treilea nu este. Cum se poate proceda ca al treilea proprietar sa fie nevoit sa contribuie la aceasta operatiune?
Ma gandesc la ceva similar cu asociatiile de proprietari dintr-un bloc, unde daca majoritatea decide asupra unui lucru, chiar si cei care nu sunt de acord cu el trebuie sa plateasca.
Intre cei 3 proprietari nu exista vreun contract de asociere sau asociatie de orice fel.

Va multumesc!
Va multumesc pentru raspuns! Este foarte folositor tot ce ati postat!
Desi complexul este relativ nou (primul bloc de locuinte a fost dat in folosinta in 2011) sunt probleme de hidroizolatie ale subsolului plus una dintre automatizarile din subsol nu mai functioneaza.
Dezvoltatorul, care detine cele 2 cladiri de birouri mentionate anterior, spune ca garantia a expirat si nu le poate repara decat daca platim toti.
Ce se poate face in acest caz?

Asa cum dezolvatorul mi-a acordat garantie pentru apartament nu trebuie sa-mi ofere garantie si pentru spatiile comune pe care le-am dobandit?
Asociatia de proprietari nu a fost infiintata inca. Actele au fost depuse si urmeaza ca in saptamanile urmatoare sa primim decizia de infiintare.
Ca sa complic problema si mai mult, complexului este unul mix, 2 blocuri de locuinte si 2 cladiri de birouri. Vor exista 2 asociatii de proprietari, cate una pentru fiecare bloc de locuinte.
Care este situatia garantiei in acest caz?
Buna ziua,

Am cumparat un apartament nou cu cota parte din spatii comune aferente si nu stiu ce garantie am pentru spatiile comune, respectiv instalatiile comune blocului/complexului.

Problema este ca s-a strica un echipament din complex, iar dezvoltatorul sustine ca garantia lui a expirat asa ca trebuie sa platim noi (locatarii) pentru repararea lui. Ce obligatii are el in acest caz? Garantia pe care mi-a oferit-o pentru apartament nu se aplica si spatiilor comune/instalatiilor?
Blocul a fost dat in folosinta in 2011, eu cumparand apartamentul in septembrie 2011.

Multumesc anticipat!