avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 704 soluții astăzi
Forum Activitate yonut_scuriu

Activitate yonut_scuriu

Salutare,
Am o situatie in care as dori niste sfaturi. Am achizitionat in 2017 un auto in leasing pe firma la vremea aceea firma nu era platitoare de tva dar ratele si toate taxele la leasing sunt cu TVA.
Acum ca am trecut cu firma la plata TVA as dori sa achit integral masina si apoi sa o vand.
Intrebarea mea la vanzare eu voi factura masina cu tva sau fara tva.
Daca s-a achizitionat in ianuarie 2017 cu pretul de 6500 euro/fara TVA , la ce valoare as putea sa o vind ( cat se devalorizeaza masina intr-un an).
Multumesc
Buna ziua,
Va deranjez cu niste intrebari in numele unui prieten legate de concediu de cresterea copilului.
Sotia lui urmeaza sa nasca in ianuarie - februarie 2018. Ea nu a lucrat in ultimii 2 ani si nu poate beneficia dar in schimb doreste sotul sa ia concediu Aici intervine o problema.
El in momentul de fata are 2 contracte individuale de munca unul norma intreaga cu salariu minim pe economie si unul part time cu un salariu net de 3200 RON.
Intrebarea este daca indemnizatia de crestere a copilului se calculeaza cu ambele salarii cumulate sau doar unul din ele?
Daca obtine indemnizatie pentru cresterea copilului mai poate avea macar un contract individual de munca part-time de 2 ore pe saptamana (pentru a putea verifica/semna diferite proiecte)?
Buna ziua. Dețin o mica firma de proiectare cod caen 7112 și în curând voi incepe sa lucrez și pentru persoane fizice. Întrebarea mea este daca se poate tăia factura și chitanță pe baza unui contract sau trebuie casa de marcat și scos bon fiscal.
Dacă e obligatoriu bon fiscal sa zicem că banii de dau in 3 transe (2 avansuri) și plată finala, cum tai bon fiscal pe cele 2 avansuri.
Buna seara,

Va rog sa imi spuneti daca exista o solutie legala de debransare in sezonul de incalzire la situatia de mai jos.
Locuiesc intr-un bloc de P+9 la et9. Racordati la sistemul centralizat mai suntem 4 in toata scara. La et9 unde locuiesc eu este singurul apartament cu o camera in rest fiind cu 2. Ultimele 2 luni facturile la incalzire (ap cu o camera) au fost de 591RON - Noiembrie respectiv 641RON - Decembrie iar la vecinii racordati la acelasi sistem nu au avut facturi mai mari de 200 RON.
Reprezentatii firmei care se ocupa de citit repartitoarele dau din umeri si spun ca ei nu au ce sa faca deoarece citirile au fost facute corect si din punctul lor de vedere toate calculele sunt corecte (apartamentul meu cu o camera a consumat 66.66% din caldura totala intrata in bloc.
Am trimis pe 29 decembrie o adresa catre Veolia Energie sa lamurim aceasta situatie inclusiv problema aerului in instalatie si a lipsei caldurii la etajul 9. Insa fara nici un rasupuns nici in ziua de azi.

Am inchis ochii am zis ca platesc acei 591Ron de pe luna Noiembrie ca poate e o intamplare si nu o obisnuinta. Insa astazi cand s-a afisat graficul pe luna decembrie nu mai pot rezista asa.

Factura pe toata scara de 1200 ron din care am doar eu 50%.

Sper ca m-am facut inteles in cele mentionate mai sus dar sincer e o situatie foarte dificila mai ales ca in momentul de fata sa imi acopar necesarul de caldura in casa folosesc si un convector electric care si el consuma la randul lui. 600 ROn caldura + 2-300 ron curent pt convector, ajung la 1000 lei incalzire la un apartament cu o camera.
Buna ziua,
Se poate taia o factura pentru un beneficiar persoana juridica pentru "servicii de proiectare instalatii" fara a exista un contract intre cele 2 parti ?

Cu stima,
Voi avea un contract de colaborare cu o alta firma si mare parte din activitate o voi desfasura la ei la sediu apoi pe viitor voi inchiria un spatiu pentru birou si va fi acolo punctul de lucru.
Am posibilitatea sa fac direct sediul social la acea firma dar problema e ca suntem in judete diferite si din ce am citit pe forum trebuie sa imi deschid firma in judetul in care va fi si sediul.
Buna ziua,

Daca doresc sa fac sediul social in apartament dar fara sa am vreo activitate acolo e necesar de acceptul vecinilor si a asociatiei de proprietari ?
Trebuie mentionat faptul ca nu am activitati la sediul social pe contract sau undeva anume ?

Multumesc anticipat.
Buna ziua,

Am citit mai multe topicuri pe acest forum dar mai am cateva intrebari legate de inregistrarea unui PFA pe care as dori sa le clarific cu Dvs.

1. Legat de sediu social. Adresa mea din buletin e apartamentul fratelui meu. Locuiesc in chirie la o alta adresa. Pentru sediu PFA m-as putea folosi de contractul de inchiriere sa fac sediul unde locuiesc in momentul de fata sau am nevoie de un alt contract (comodat,subinchiriere)?
2. Codul CAEN principal va fi 7112 am nevoie de licenta pe laptop/pc care il voi folosi in activitatea de proiectare (windows/autocad/antivirus)?
3. Sunt si angajat in cadrul unei companii, in acest caz voi mai plati si ca PFA CAS cu 10.5% sau 26,3?

Daca as alege sa fac SRL-D am aceasta posibilitate fiind angajat in cadrul altei companii?

Cu stima,