avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 712 soluții astăzi
Forum Activitate dorinakt

Activitate dorinakt

Intr-un proces de reabilitare trebuie achitate cheltuielile judiciare de 350 lei din timpul procesului penal din 2004. 350 lei reprezintă totalul cheltuielilor din sentința judecătorească, decizia tribunalului și decizia curții de apel. La ANAF persoana nu figurează cu datorii si nu i se acceptă plata nici la locul de domiciliu actual nici la la cel de la momentul faptei. Posibil că a intervenit prescripția deși nu a primit nicio decizie de executare vreodată. Pentru că trebuie să ducă în instanță dovada plății, unde poate plăti aceste cheltuieli de vreme ce la ANAF/trezorerie nu poate? Poate duce dovada transferului bancar? Poate plăți la poștă? În ce cont ar trebui să facă plata? Al judecătoriei, al tribunalului sau al curții de apel? Mulțumesc!
Bună ziua, direcțiunea unui liceu refuză să motiveze absențele unui elev participant ca voluntar activ și serios la un festival de film documentar pentru elevi, acțiune desfășurată în colaborare cu Inspectoratul Școlar Județean. în timpul programului școlar. Elevul are absențe nemotivate în decursul unei săptămâni. Cum se poate apăra legal?
Bună ziua, știți cumva dacă cheltuielile judiciare într-un dosar penal de reabilitare pot fi plătite la trezorerie în altă localitate și județ decât cele de domiciliu? E obligatoriu ca suma să fie plătită cash la trezoreria localității de domiciliu exclusiv de către persoana interesată de reabilitare? Trebuie atașate copia de buletin și sentința inițială în copii la momentul plății la trezorerie? Încerc s-ajut și eu pe cineva! Mulțumesc!
Bună ziua,
Intenționez să vând un imobil din Sibiu cu încheierea contractului de vânzare-cumpărare în București. Notarul din București și cumpărătorul susțin și insistă ca eu să predau cumpărătorului toate actele imobilului în original la momentul vânzării (adică contract de donație, dezmembrări, acte de întăbulări, etc). Am întrebat în Sibiu un notar și un avocat care mi-au spus că această cerință este ilegală și că nu se practică acest lucru la Sibiu. Notarul din București susține că cei din Sibiu nu respectă legea. Am întrebat care lege și încă n-am aflat. Vă rog să mă ajutați să-nțeleg în baza cărei legi "de după '95" mi se cere să dau actele originale emise pe numele meu și la ce riscuri mă expun dând actele originale cumpărătorului. Mulțumesc!
Răspuns la discuția Obligativitatea plății CAS
Mulțumesc frumos!
Bună ziua,
1. Persoanele care obțin venituri din cedarea folosinței locuinței în scop turistic sunt obligate să plătească CAS? Dacă da, ce procent? Există excepții?
2. Ce obligații de plată mai am pentru un contract de furnizare de servicii pe o săptămână și pentru care s-a plătit de către firmă impozitul de 10%?
Răspuns la discuția calcul pensie
Mulțumesc frumos de răspuns! Se consideră vechime la pensie un contract permanent de 2 ore pe zi?
Bună ziua,
Pentru a închiria un apartament în scop turistic, a funcționa legal și a avea profit ce variante am?
[1] Dacă declar la direcția fiscală, ca persoană fizică neautorizată, venituri din cedarea folosinței locuinței, trebuie să plătesc 16% impozit plus 5,5% CAS plus 10,5% pensie. Plus 15% la Booking sau altă platformă. Plus impozit majorat la primărie pe suprafața închiriată, adică impozit de spațiu comercial dacă activitatea are loc mai mult de șase luni pe an. Plus 1% taxa hotelieră la primărie. Astea toate înainte de-a spăla vreo lenjerie, de a dota apartamentul cu cele necesare, a face curățenie sau a plăti vreo factură. Că mie-mi iese, de exemplu, la 120 de lei pe zi, sub 10 lei câștig net Vă rog să mă corectați dacă greșesc!
- Dacă declar venituri la normă sunt obligată să am casă de marcat fiscalizată și să emit bonuri și facturi chiar dacă eu nu am un PFA?
- Cum plătesc 1% la primărie dacă eu declar venit la normă la fisc?
- Dacă merg pe venit real e obligatoriu să plătesc un contabil și ce alte documente ar trebui să am?
- Ce alte taxe ar trebui să plătesc?
[2]Pot să fac un PFA sau II sau start-up cu scopul de a închiria un spațiu?
- Ce acte ar trebui să am?
- E nevoie de autorizația Ministerului Turismului, acte de studii/calificare în domeniu?
- Ce fel de avize de funcționare ar trebui să obțin?
- Ce beneficii fiscale aș avea în cazul acesta?
În fapt, vă rog ajutați-mă să înțeleg ce variantă cinstită, corectă și avantajoasă există pentru a câștiga din închirierea zilnică a unui apartament către turiști!

Discuție calcul pensie
Bună ziua, Sunt angajată din 6 ianuarie 2016 ccu un salariu de 150 lei pe lună ( 2 ore/zi). Cum se va calcula pensia pentru perioada în care am acest salariu? Mulțumesc!