avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 707 soluții astăzi
Forum Activitate Adriana I

Activitate Adriana I

Raluca Dudescu, multumesc mult pentru raspuns.
Nu am verificat produsul deoarece ambalajul era intact. Din acesta cauza tind sa nu dau vina pe curier ci pe ei ca l-au livrat asa cu buna stiinta. Singura vina a curierului este ca a semnat altcineva si sunt datele de identitate ale altei persoane. Dupa cum arata, cred ca era cazut de la foarte mare inaltime. Si l-au trimis prin alt curier (Nemo) decat prin cele cu care au contract pentru desfacerea coletului la livrare (Fan si Cargus). In plus nu era prima, ci a cincea comanda facuta la ei. Cu primele 4 nu am avut absolut nici o problema, dar nici nu am avut nicio sansa sa verific coletul din cauza curierului cu toate ca am vrut.

Daca era doar usa lovita nu era o problema atat de grava.
Ideea este ca partea din spate unde este traseul frigorific era deteriorata in foarte multe locuri. Nu am incercat sa vedem daca este functional. Am cerut imediat returnarea lui din acest motiv. Si nu inteleg de ce trebuie sa repar eu un frigider pe care l-am primit deteriorat. Nu am comandat un produs resigilat ci unul nou pe care trebuia sa il primesc intreg, nu deteriorat.
Nu am nici garantia ca acesta a fost trimis la producator pentru verificare. Orice ochi avizat cred ca si-ar fi dat seama ca avem dreptate si ca l-am primit deteriorat. Am cerut devizul ca sa vad de unde reiese aceasta suma, deviz pe care nu l-am primit. Daca il trimiteau la producator cred ca era normal sa primesc si eu o hartie oficiala din partea acestora, sa vad pentru ce mi se percepe aceasta suma, nu doar un mail nesemnat din partea unui reprezentant service de la vanzator. Trebuia sa primesc un raspuns din partea celui care a constatat si a calculat acea suma.
Dar aceasta este parerea mea. Tocmai se aceea solicit un sfat avizat.
Buna ziua,

in data de 15.07.2018 (factura este din data de 17.07.2018) am facut o comanda de un frigider Arctic AF54250+ pe site-ul cel.ro. Am trecut ca date de facturare numele fratelui si adresa de livrare la domiciliul acestuia. Deoarece eu aveam cont si mai facusem comenzi pe acest site nu si-a mai creat si el cont. Comanda a fost achitata online cu cardul fratelui. Valoarea totala a comenzii a fost 889 lei – 819 lei frigiderul si 70 lei transportul.

Frigiderul a fost livrat dupa 5 zile (dupa ce am dat cateva telefoane sa aflu de ce nu se livreaza deoarece primisem confirmarea de prelucrare a comenzii), in data de 20.07.2018, cu firma de curierat Nemo Express. Pe cont nici in acest moment comanda nu apare ca finalizata.

Frigiderul a fost primit de tata, iar agentul de la firma de curierat i-a spus ca nu trebuie sa semneze nimic pentru primirea acestuia. Legat de acest lucru, nu stiu cine a semnat pentru primirea lui deoarece datele din confirmarea de primire nu sunt nici ale fratelui, nici ale tatalui.

Deoarece ambalajul frigiderului era intact, tata nu l-a desfacut in prezenta curierului. Din acest motiv nu s-a gandit nici o secunda ca frigiderul avea sa fie deteriorat. Ambalajul frigiderului a fost desfacut la cateva ore mai tarziu cand a ajuns si fratele acasa. Tin sa mentionez ca taxa de transport nu cuprindea si desfacerea coletului la livrare. Acest lucru se poate observa si pe AWB-ul cu care a fost livrat. In plus, pe site-ul celor de la cel.ro este specificat sa se verifice integritatea coletului, nu a produsului daca este livrat cu Fan Courier sau Cargus “Te rugam sa verifici integritatea fizica a coletelor in momentul in care le primesti de la Fan Courier sau Cargus in prezenta curierului si sa ceri intocmirea unui proces verbal de constatare a daunelor daca produsele prezinta urme de deteriorare. Orice reclamatie ulterioara nu va fi luata in considerare.” Nu este specificat pe nicaieri Nemo Express sau orice alt curier. Tata ne-a spus ca frigiderul a fost transportat in pozitie orizontala si nu verticala.

La desfacerea ambalajului s-au constatat mai multe deteriorări: usa infundata pe o laterala si partea din spatele grilajului (peretele cu traseul frigorific) infundata in foarte multe locuri. Nu stiu daca din cauza modalitatii de transport au rezultat aceste deteriorari sau a fost livrat asa cu buna stiinta. Cert este ca noi am platit pentru un produs conform si pentru livrarea acestuia in conditii optime astfel incat atunci cand il primim sa fie functional.

Am trimis informare celor de la SC Corsar Online SRL (cel.ro) si pe site-ul acestora si pe mail, vineri seara 20.07.2018 in care le prezentam cum a fost livrat acest frigider si in care le ceream returnarea acestuia si restituirea sumei achitate. Pe site-ul lor am incercat de mai multe ori sa trimit reclamatie deoarece primeam mesaj de eroare, iar ulterior am observat in cont ca s-au inregistrat mai multe reclamatii.

Dansii au raspuns abia luni, dupa mai multe telefoane, iar raspunsul a fost sa il returnam, cu plata transportului de catre noi, iar dupa primirea si verificarea de catre ei, vom fi anuntati despre procedura ulterioara. Le-am spus ca nu pot face cererea de retur deoarece nu am factura, iar in cererea de retur trebuie trecut numarul acesteia. Dupa aceasta convorbire au trimis factura si certificatul de garantie pe mail (comanda facuta pe data de 15.07.2018, factura emisa pe data de 17.07.2018 dar trimisa pe mail in data de 23.07.2018).

Le-au fost trimise alte mesaje, in care le spuneam ca nu vom plati acest transport, deoarece nu este vina noastra ca am platit transportul pentru un produs conform si am primit unul deteriorat.
Am dorit returnarea acestui frigider la SC Corsar Online SRL fara plata transportului si restituirea sumei achitate (valoarea produsului si a taxei de transport) prin card online, deoarece l-am primit deteriorat.

In lipsa unui raspuns din partea lor, in data de 25.07.2018, am facut reclamatie pe site-ul ANPC. Reclamatia am facut-o in numele meu in ideea ca este contul meu iar toate discutiile purtate cu ei au fost facute pe acest cont si pe adresa mea de mail, adresa cu care este creat contul.

Miercuri (25.07.2018) dupa amiaza am trecut pe la ei. Am stat de vorba cu un angajat de la service, un anume M. G. Nu stiu daca este numele lui real, deoarece nu avea ecuson. Acesta mi-a spus ca nu este nici o sansa sa se rezolve aceasta situatie fara sa platim transportul pentru returul frigiderului deoarece aceasta este politica lor. A tinut sa imi repete de foarte multe ori ca trebuie sa returnam produsul, sa platim transportul pentru returul acestuia, ca in momentul in care il vor primi vor face fotografii pe are le vor trimite la furnizor si ca mai mult ca sigur va trebui sa platim pentru aducerea acestuia la conformitate si ca nu avem nicio sansa sa ni se returneze banii in toata aceasta perioada. Nu inteleg de ce trebuie sa platesc eu pentru aducerea acestuia la conformitate atata timp cat mi-a fost livrat deteriorat.

Le-am trimis si celor de la ARCTIC un mail, in care le prezentam toata situatia si le ceream un sfat cum trebuie procedat, dar nu am primit niciun raspuns.
Deoarece nu am primit din partea lor un raspuns ca putem returna frigiderul fara sa platim transportul, si am vrut sa ne incadram in cele 14 zile de la primirea lui, l-am returnat prin firma de curierat Cargus, in data de 02.08.2018 (comanda de preluare colet a fost facuta in data de 01.08.2018), cu plata transportului de catre noi (valoare 125 lei), iar ei l-au primit in data de 07.08.2018.

In data de 07.08.2018, am primit un mail cu urmatorul mesaj:
“Buna ziua,
Produsul trimis de d-voastra ( Frigider cu o usa Arctic AF54250+ 221 l Clasa A+ H 144 cm Alb ) a fost receptionat. In legatura cu problema mentionata urmeaza sa trimitem produsul catre service-ul autorizat pentru verificare (termen de solutionare de maxim 14 zile calendaristice).
O sa revenim cu mai multe informatii in cel mai scurt timp. La receptia produsului in service acesta prezenta urmatoarele observatii(foto): usa lovita
Va multumesc, o zi buna!”.
Le-am raspuns ca nu numai usa este lovita si le-am atasat inca o data fotografiile facute la primirea acestuia.

Daca am fi deteriorat noi acest frigider si tinand cont ca ne spusesera ca mai mult ca sigur vom plati pentru aducerea acestuia la conformitate, le-am mai fi raspuns la acest mail in care sa le spunem ca nu este doar usa lovita?

In data de 13.08.2018, am primit un mail de la ei cu urmatorul mesaj:
“Buna ziua,
Produsul dvs. ( Frigider cu o usa Arctic AF54250+ 221 l Clasa A+ H 144 cm Alb ) a fost receptionat si indeplineste conditiile de retur.
La receptionarea produsului, acesta prezenta lovituri pentru care s-a decis aplicarea unei taxe de 475 RON.
Aveti la dispozitie suma aferenta produsului(lei) pentru constituirea sumei ca avans marfa sau pentru restituirea sumei de bani intr-un cont bancar (in acest caz, va rog sa-mi comunicati codul IBAN (24 caractere) si numele titularului de cont precum si numarul cererii de retur/service.
In cazul in care doriti un alt produs din oferta noastra, va rugam sa initiati o noua comanda pe site-ul nostru si sa comunicati operatorului care va prelua comanda dvs. faptul ca aveti un avans din creditarea produsului in fisa de service .
Va multumesc si va urez o zi buna!”.

Nici unul dintre aceste mailuri primite de la ei nu sunt semnate de catre angajatul de la service.
Le-am trimis mai multe mailuri ca raspuns la acesta din urma, in care le spuneam ca nu vom plati acesti 475 de lei si sa ne fie trimis un deviz sa vedem de unde a rezultat aplicarea acestei sume.

In lipsa unui raspuns din partea lor, in dupa amiaza zilei de 14.08.2018 am mers inca o data la ei. Am dat de acelasi reprezentat de la service, care intrebat pentru ce trebuie sa platim aceasta suma de 475 lei, mi-a raspuns ca este pentru deteriorarile frigiderului si ca mi-a spus data trecuta cand am fost acolo ca va trebui sa platim pentru aducerea acestuia la conformitate. I-am spus ca nu inteleg de ce trebuie sa platim noi pentru un frigider pe care l-am primit deteriorat, iar el mi-a spus ca de la ei a plecat intreg, noi l-am returnat deteriorat si trebuie sa platim si ca aceasta este decizia lor finala. Incercarile de a sta de vorba cu altcineva legat de aceasta problema au fost in zadar, raspunsul fiind ca el este singura persoana abilitata care sa raspunda la problemele legate de service si de reclamatii.

In data de 16.08.2018 am primit un mail in care eram informati ca fratelui i-a fost creditat cardul de credit cu suma de 413.99 lei de catre Corsar Online SRL. In momentul primirii acestui mail am observat ca aceasta a fost decizia lor finala.
In data de 17.08.2018 am facut alta reclamatie la ANPC, de data aceasta facuta de catre frate, in care li se expuneau toate discutiile si mailurile purtate cu ei.

Nu inteleg de ce trebuie sa fim pagubiti cu aproximativ 600 de lei (475 opriti din suma achitata online pentru frigider si transportul acestuia, frigider pe care l-am primit deteriorat, si 125 de lei pentru returul acestuia (124.57 mai exact).

De ce un om cinstit, care face o comanda online si o achita tot online cu card bancar, trebuie sa fie pagubit de 600 de lei pentru increderea pe care a avut-o in vanzator? Am fost inselati prin trimiterea unui frigider deteriorat si pagubiti pentru ca am returnat acest frigider tocmai din acest motiv.

Vrem sa le facem si o plangere penala, iar in aceasta situatie avem nevoie de un sfat: cu trebuie sa ne adresam si ce trebuie sa facem mai departe pana primim raspunsul de la ANPC. Putem face aceasta plangere la politie sau trebuie sa apelam la un avocat?

Multumesc!
Bună dimineața,

aveți mai jos câteva comentarii ale proprietarilor legate de cumpararea acestui teren:

"In forma sa actuala Statutul Asociatiei permite efectuarea investitiilor de catre Asociatia de proprietari numai daca acestea au fost aprobate prin votul TUTUROR proprietarilor. Deci nu se pune problema ca investitia sa fie efectuata fara voia vreunuia dintre noi. Ca sa se poata achizitiona terenul scos la vanzare, ar trebui modificat intai Statutul, in sensul introducerii in continutul sau a unei prevederi care sa permita efectuarea investitiei chiar si in conditiile in care unii proprietari nu vor contribui la achizitie(nu vor avea drept de proprietate asupra bunului nou intrat in proprietatea Asociatiei),dar vor putea sa-l foloseasca in aceleasi conditii ca si cei care au contribuit financiar la cumpararea lui. E clar ca numarul celor care vor fi de acord cu investitia(acord exprimat in scris) trebuie sa fie suficient de mare pentru a permite finantarea sustenabila(cel putin 2/3 din numarul proprietarilor)."

"Cumpara asociatia de proprietari, pe cod fiscal, da?
Terenul intra in patrimoniul exclusiv al acesteia, nu al unora dintre membrii ei.
Daca achizitia terenului nu este dorita de toti proprietarii, implicit de toti membrii asociatiei, cheltuielile ulterioare legate de aceasta achizitie vor trebui sa fie defalcate.
Cine nu este interesat sa cumpere, nu poate fi obligat sa plateasca pretul achizitiei, impozite, intretinere, paza, etc. Dupa cum nu ii poate fi blocat nici accesul copilului in zona, intrucat, tata este membru al asociatiei de proprietari s.a.m.d. Si nu vad bine situatia in care unul care a platit terenul acela, gaseste ocupat gratarul de catre unul care nu a platit…
Cel care plateste acum pentru achizitia terenului, dar, din motive imprevizibile acum, va vinde apartamentul, ce va face cu investitia aceea? Ca asociatia nu il poate despagubi si nici nu va putea revinde partea sa cumparatorului apartamentului sau .
Nu sunt suficient de bine informata legat de chestiunile ce tin de asociatiile de proprietari, dar sunt intrebari firesti, pe care le pun.
Cine stie sa ma lamureasca, il rog sa o faca."

"Cred ca astfel de spete sunt noi si nu exista o experienta in domeniu. Ar trebui analizate fiecare dintre aspecte in conformitate cu prevederile specifice din codul civil. In opinia mea terenul este proprietatea celor care il platesc, in cota parte indiviza(cf CF), si este dat in administrare Asociatiei, iar bineinteles ca toate cheltuielile de intretinere,paza, etc vor fi suportate de toti proprietarii, perntru ca toti il pot folosi..Dreptul de folosinta asupra terenului este garantat de administratorul terenului tuturor proprietarilor din Complex in baza mandatului primit de la proprietari."

Dacă nu doresc achiziția acestui teren, nu doresc nici să plătesc pentru întreținerea, paza lui, etc. Nu este bineînțeles că aceste cheltuieli vor fi suportate de toți proprietarii. Nu doresc să achiziționez și nici să folosesc acel teren.

"Terenul respectiv poate fi scutit de cheltuieli de intretinere, paza,etc prin hotararea adunarii generale, odata ce este dat in folosinta gratuita a Asociatiei."

"Daca terenul va fi proprietatea celor care il vor plati, atunci il vor cumpara acestia, in nume propriu, ori se asociaza sub o alta forma, in scopul achizitionarii terenului.
Daca ei vor dori sa dea spre folosinta terenul achizitionat, asociatiei de proprietari, s-ar putea sa nu vrea toti proprietarii membri ai asociatiei ca aceasta sa suporte cheltuielile de administrare. Sunt proprietari care nu mai locuiesc in complex, sunt proprietari in varsta, singuri, care nici nu ajung in zona aceea, pentru care, fara a fi acuzati de rea credinta, nu se justifica aceasta cheltuiala. Nu va mai fi vorba de o coproprietate fortata, asadar nu li se va putea impune aceasta cheltuiala."

"De ce nu poate Asociatia sa-i reprezinte daca prevedem in Statut asta. Toti proprietarii din Complex, beneficiaza sub o forma sau alta(activ ori pasiv) de mentinerea actualului nivel de confort din incinta. Simplu fapt ca nu vor avea permanent sub fereastra ghenele de gunoi, harmalaia copiilor ori gratarele pe care o parte dintre vecini le vor folosi in continuare, poate reprezinta un avantaj pentru acestia. In final toate aceste aspecte se pot reglementa prin hotarare inainte de a modifica statutul. Nici pentru inchirierea statiei de epurare nu au votat toti proprietarii, dar toti platesc. Pentru cei care nu locuiesc vor plati chiriasii care locuiesc."

Proprietarii care nu doresc achiziționarea acestui teren și nici folosirea lui, pot și obligați de către cei care îl achiziționează sau de către Asociație la plata cheltuielilor pentru întreținerea și paza lui, sau orice alte cheltuieli legate de acest teren?

Mulțumesc pentru răspuns!
Buna dimineata!

Locuiesc intr-un ansamblu rezidential in afara Bucurestiului care conform proiectului initial ar fi trebuit sa fie format din 11 blocuri.
Din cauza crizei, dezvoltatorul a construit doar 6 si a vandut terenul unde ar fi trebuit construite celelalte 5 blocuri unui investitor. Acesta a construit doar un bloc din cele 5, iar acum vrea sa vanda la randul lui terenul ramas.
O parte dintre proprietarii din blocurile construite doresc ca Asociatia sa inainteze o oferta de cumparare a acelui teren sub pretextul ca
"iesirea din indiviziune si separarea terenului in cauza de incinta actuala, va diminua semnificativ spatiul "vital" al actualilor, respectiv viitorilor proprietari din blocurile .... Personal, avand in vedere situatia, cred ca ar fi in interesul nostru ca Asociatia de proprietari sa analizeze necesitatea si oportunitatea formularii unei oferte de cumparare."
Printre proprietari sunt si care nu doresc cumpararea acestui teren.
Doresc sa stiu daca exista vreun temei legal prin care Asociatia de proprietari poate achizitiona acest teren si cum trebuie sa procedeze proprietarii care nu doresc.

Multumesc pentru raspuns!