avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 576 soluții astăzi
Forum Activitate Gigi0

Activitate Gigi0


Multumesc foarte mult pentru raspuns!


Multumesc pentru raspuns!

Cunosc bine ce am cumparat. Vedeti dvs ca atunci cand cumperi un astfel de produs nu-ti scrie nimeni pe factura defalcat care sunt consumabile din tot ansamblul. Se cumpara ca si produs unitar. Reamintesc, am cumparat o statie dedurizare + statie osmoza + filtru impuritati. Sunt 3 repere in factura.

Da au trecut 3 saptamani insa statia de dedurizare are un ciclu de functionare care complet pana la regenerare poate dura chiar 3 saptamani, de ce nu. In plus produsul poate era neconform inca din prima saptamana dar cum sa-ti dai seama de asta ca si utilizator de rand? Este imposibil fara testarea apei.

Problemele au fost pe rand: osmoza avea culturi de bacterii de 4 ori peste limita deci nu era potabila iar statia de dedurizare imi livra o apa cu o duritate de 20 grd si nici decum aprox 5 grd asa cum a specificat producatorul.

Despagubiri: macar costul total al facturii si al instalarii.

Acum va intreb altceva. Firma respectiva nu mi-a comunicat nimic. A trimis instalatorul care le-a ridicat din locatie in 22 dec. Am facut un PV de mana scris cu acesta ca se ridica in vederea returnarii banilor. Am platit si la ridicare serviciul instalatorului. Am anuntat din ANPC pt ca din cate stiu, legea spune ca in garantie, costurile de transport, instalare sunt suportate de catre vanzator. Este asa sau sunt eu in eroare?

Si inca ceva. I-am informat ca am sesizat ANPC si acestia mi-au raspuns ca se vad nevoiti im acest caz sa suspende procesul de retur pana la solutionarea ANPC care poate dura si pana la 45 zile. Asta nu este un abuz? Legea garantiei nu specifica un termen de 15 zile? Ce legatura are una cu alta?

Incercati sa vedeti si cealalta parte, a mea :-)

Multumesc


adriandimitriu a scris:

dupa cum ziceam, fiecare isi sustine parerea. faceti parte din nefericire din categoria de consumatori care cumpara un bun pe care nu stiu sa-l exploateze. pe toti ii sfatuiesc sa-l cumpere impreuna cu evaluarea initiala a situatiei si intretinerea preventiva ca serviciu post garantie. imaginati-va ca va cumparati un laptop care afiseaza intr-o limba complet necunoscuta sau un tur fara ghid. fireste ca acest lucru va duce la o crestere a pretului,
daca aceasta evaluare nu e consemnata in factura, reiese ca dvs sunteti competent sa comandati echipamentul.


Pe de o parte inteleg ce doriti sa spuneti dar pe alta parte nu inteleg de ce eu as intra in aceasta categorie de consumatori.

Daca cumparam un laptop si producatorul spunea ca afiseaza limba engleza si de fapt el afisa limba chineza... Cred ca se potriveste mai bine acest exemplu.

Vedeti dvs, producatorul iti garanteaza niste parametri la apa furnizata de dedurizator (pe mail, in descriere de pe site) si in realitate apa are alti parametri. Asta nu reprezinta o problema?

Multumesc


Avocat Cristina CIUREA a scris:

Buna seara,

Asteptati raspunsul celor de la ANPC si in functie de acest raspuns, actionati.
Din ceea ce ati scris, rezulta ca firma de la care ati cumparat dedurizatorul intentioneaza sa va restituie pretul achitat, din moment ce a fost de acord sa il returnati.
Mai mult ca sigur ca nu vor fi de acord sa va restituie si costul montarii dedurizatorului si consumabilele folosite, desi ar trebui avand in vedere culpa agentului economic (decat poate, in situatia in care ii notificati prin avocat) iar pentru restul nu poate fi vorba sa va despagubeasca de bunavoie.
Intr-un eventual proces va trebui sa dovediti faptul ca centrala s-a defectat din cauza ca acel dedurizator nu a functionat corespunzator, ar mai fi si alte aspecte de analizat.

In functie de prejudiciul suferit, analizati daca merita sau nu sa mergeti in instanta.


Multumesc!

Ma gandesc ca era normal sa fiu informat si sa-mi exprim acordul inainte de initierea returului, in cazul in care costul consumabilelor nu ar fi restituit. Nu stiu cat inseamna aceste consumabile. Si poate, daca erau cat jumatate din valoarea produselor, alegeam sa fie reparat produsul si nu inlocuit.

Astept sa vad ce raspunde ANPC si va spun si voua. Intre timp caut sa consult un avocat specializat.
Multumesc pentru raspuns! Situatia este poate complicata si frustranta pentru noi insa incerc cu ajutorul vostru sa o clarific (voi vontacta si un avocat oricum).

1. Am fost de buna credinta inca din momentul in care am platit pentru produs si instalare, toti banii. Apoi am respectat indicatiile de montaj si a fost montata cu firma recomandata de ei (noi iar am platit bani). Apoi le-am comunicat telefonic si pe mail ca sunt probleme insa ei nu mi-au raspuns nimic oficial si concret in scris. Legea ANPC nu te obliga ca si operator economic sa comunici in scris? Da, am trimis mail-urile la ANPC.

2. Noi nu am atins produsele. Genul acestor produse nu implica o exploatare din partea noastra cu nimic. Doar am dat drumul la apa si cam atat putut face. Nu am facut setari, nu am incarcat cu sare, nimic, timpul fiind scurt de folosire (aprox 3 saptamani). Ok, inteleg ca nu mai pot demonstra acum ca nu functioneaza bine produsele dar din moment ce au venit repede si le-au luat (fara sa comunice in ce conditii le ridica), nu se intelege ca le-au luat cu un singur scop, cel de returnare?

3. Asta urmeaza sa fac si va voi tine la curent. Din toata treaba asta doar noi ca si client am pierdut si am pierdut destul de mult.


In alta ordine de idii, altceva ce ne-a indignat ar fi:

1. Cum este posibil ca in Romania sa se vanda un produs asocial consumului alimentar (filtru de osmoza) si producatorul sa-ti spuna ca poti bea apa ca e potabila si de fapt apa sa nu fie potabila. Producatorul nu face teste de apa dupa instalare, nu are nici cea mai mica responsabilitate. Sunt familii cu copii care daca nu au acces la testarea apei in mod regulat, vor consuma o apa nepotabila si in timp vor dezvolta diverse afectiuni si se vor imbolnavi. E ca si cum as spune ca eu am inventat un produs si ti-l vand tie si iti spun ca daca bagi pamant acolo ti-l scoate bun de mancat, si tu sa-l mananci. WTF, nu sunt acreditati, aliniati cu vreo lege? Este plin internetul de astfel de filtre care spun ca fac minuni, noi consumam si ne imbolnavim. Cine ii pedepseste pe astia care nu au responsabilitate si iti pun sanatatea in pericol?

2. Cineva iti vinde o statie de dedurizare care teoretic ar trebui sa-ti reduca duritatea. Statia insa nu face asta din diverse motive (ca e stricata sau ca nu a fost instalata corect) si duritatea ramane la fel de mare ca apa din put dar tu nu stii ca nu are nimeni nicio responsabilitate sa se asigure dupa instalare ca e totul in regula. In plus produsul nu te atentioneaza cu nimic. Noroc ca sotia mea are acces si poate testa apa in mod regulat si sa descopere dupa 3 saptamani de la instalare ca apa este dura si ca statia este inutila. Intre timp centrala iti cedeaza din cauza apei dure, instalatiile sanitare au de suferit si tot asa. In sensul asta nu trebuie sa raspunda nimeni cu nimic?

Multumesc pentru timpul vostru!



B . Costel a scris:

Sesizarea D-voastra se supune 0rdonantei 27/2002 care statueaza ca termenele de raspuns (rezolvare ) sunt de 30 de zile pana la 45 (cand este necesara o cercetare mai complexa) . Nu stiu cum se va implica ANPC dar din experienta mea , am constatat ca in loc sa apere consumatorul ei vor incerca sa favorizeze partea adversa .

Da, termen legal in care raspunde ANPC imi este cunoscut. Insa tot ei incurajeaza rezolvarea amiabila intre parti. In cazul meu, cealalta parte a suspendat procesul amiabil. Aici nu-mi dau seama de ce au actionat asa?

Sper de la ANPC insa la o rezolvare. In trecut am mai avit o sesizare finalizata cu succes.

Multumesc pt raspuns!

Cineva aici care imi poate oferi consultanta in cazul im care vreau sa-i actionez in instanta? Ma intereseaza sa stiu daca am sanse de reusita? Sa recuperezi toti banii cheltuiti si eventual daune.
Buna ziua!

Am cumparat in 5 nov o statie de dedurizare si un filtru osmoza. Ulterior la 1-2 si 3 saptamani am testat apa. Testele au fost dezastruoase (bacterii de 4 ori peste limita, nitrati, apa dura la 20 grd), practic desurizatorul nu functiona corespunzator si osmoza nu livra apa potabila. M-am adresat catre operatorul economic, acesta mi-a trimis doar cateva indicatii si filmulete cum sa-mi remediez eu singur problemele doar ca statia nu s-a comportat conform indicatiilor.

Am cerut apoi, in scris, sa returnez toate produsele in vederea primirii inapoi a banilor. Operatorul mi-a spus ca nu imi poate returna toti banii ca au existat consumabile, lucru cu care nu am fost de acord. Asta doar telefonic. Nu am primit nimic in scris oficial despre conditiile prin care se face returul. Am fost redirectionat telefonic catre pagina lor cu termenii si conditiile de retur.

Dupa cateva zile a venit instalatorul si a luat toate produsele. Am facut un proces verbal cu el, neavand nimic in scris de la operatorul economic.

Am sesizat apoi ANPC -ul si i-am adus la cunostinta in scris si operatorului economic. Apoi acesta a raspuns ca este nevoit sa suspende procesul de retur pana la decizia ANPC. Exista in acest caz un termen legal, precum ca trebuie sa faca acest lucru?

Noi suntem cu banii dati, fara produse si cu multe pagube in prezent (centrala stricata si alte probleme cauzate de apa dura, de instalare, etc).

Cum ne putem recupera in primul rand banii platiti pe produse? Apoi cheltuielile de instalare si daca ne putem recupera daunele produse de aceste produse/servicii?

Multumesc!