avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 117 soluții astăzi
Forum Activitate bogdyban

Activitate bogdyban

Buna, as dori sa stiu ce conditii, acte sunt necesare pentru deschiderea unui fast food tip chiosc, amplasat in apropierea unei scoli (liceu) si totodata daca sunt nevoit sa ma racordez la apa si canalizare pentru desfasurarea acestei activitati. Va multumesc anticipat.
Multumes foarte mult pentru raspuns
Toate cele bune
Buna seara,
Am o problema legata de conceperea uni contract de vanzare-cumparare (bazin inot prefabricat), problema este ca l-am conceput singur si nu stiu daca acesta trebuie autentificat de catre un notar, sau cum as putea fi in legalitate cu acest contract.
Toata stima
Răspuns la discuția impozit forfetar
Multumesc pentru ajutor.
Toate cele bune
Răspuns la discuția impozit forfetar
Multumesc mult pentru raspuns,mai am o singura nelamurire;daca suspendarea firmei se face dupa 01.05.09 se va mai plati impozitul forfetar?
Buna seara,
Am o firma de 6 luni care pana in momentul de fata nu si-a inceput activitatea, din cauza situatiei economice sunt pesimist in privinta comenzilor pe anul acesta.Intrebarea mea este daca pot sa evit plata impozitului forfetar prin suspendarea firmei sau a unei alte metode? Totodata daca trec la suspendarea firmei ,mai pot relua activitatea?
Va multumesc anticipat
Răspuns la discuția ce se poate face?/
albertokurtyan a scris:

Pentru a fabrica obiecte din lemn, lazi, cutii, s.a.m.d. ai nevoie sa "activezi" - sa autorizezi urmatorul cod:
1629 Fabricarea altor produse din lemn; fabricarea articolelor din plută, paie şi din alte materiale vegetale împletite

Dar, tinind cont ca autorizarea celorlalte coduri nu costa nimic, iti recomand sa mai adaugi si urmatoarele coduri>
1610 Tăierea şi rindeluirea lemnului
1621 Fabricarea de furnire şi a panourilor de lemn
1622 Fabricarea parchetului asamblat în panouri
1623 Fabricarea altor elemente de dulgherie şi tâmplărie, pentru construcţii
1624 Fabricarea ambalajelor din lemn
2511 Fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice
2599 Fabricarea altor articole din metal n.c.a.
2562 Operaţiuni de mecanică generală
3101 Fabricarea de mobilă pentru birouri şi magazine
3102 Fabricarea de mobilă pentru bucătării
3109 Fabricarea de mobilă n.c.a.
3299 Fabricarea altor produse manufacturiere n.c.a.
3320 Instalarea maşinilor şi echipamentelor industriale
4613 Intermedieri în comerţul cu material lemnos şi materiale de construcţii
4615 Intermedieri în comerţul cu mobilă, articole de menaj şi de fierărie
4619 Intermedieri în comerţul cu produse diverse
4673 Comerţ cu ridicata al materialului lemnos şi a materialelor de construcţii şi echipamente sanitare
4647 Comerţ cu ridicata al mobilei, covoarelor şi a articolelor de iluminat
4665 Comerţ cu ridicata al mobilei de birou
4759 Comerţ cu amănuntul al mobilei, al articolelor de iluminat şi al articolelor de uz casnic n.c.a., în magazine specializate
9524 Repararea mobilei şi a furniturilor casnice
4661 Comerţ cu ridicata al maşinilor agricole echipamentelor şi furniturilor


De fapt, poti pune toate codurile de intermedieri si comert ca sa fii perfect acoperit la comert. Repet, nu costa nimic.
Numai dupa ce ai autorizat codul necesar poti sa desfasori activitatea respectiva si in consecinta sa emiti facturi.

De regula activitatea de prelucrare a lemnului se face intr-un atelier, care trebuie autorizat. Atelierele de timplarie se autorizeaza destul de dificil, printr-o documentatie depusa la Agentia pentru Protectia Mediului, care contine:
- fisa de prezentare,
- contract de preluare a deseurilor de rumegus,
- contract pentru gunoi menajer,
- plan detaliu, plan ansamblu al atelierului
- schimbare destinatie (autorizatie) pentru spatiul existent. Daca era, de exemplu, anexa gospodareasca, trebuie schimbata destinatia in atelier de timplarie.
- buncar pentru rumegus,
- toate utilajele folosite trebuie sa aiba impamintare si dispozitive de protectie (sa nu fie improvizate)
Costuri aproximative la Mediu> 1200 RON.

Bineinteles, daca firma ta face acele cutii de lemn, ai nevoie de salariati. Daca lucrezi in colaborare cu alte firme, nu mai trebuie sa autorizezi atelierul, pentru ca activitatea va fi desfasurata de celelalte firme.

Intre timp, desfasurarea unei activitati fara autorizare (chiar daca sunt cuprinse in actul constitutiv) se sanctioneaza cu confiscarea veniturilor si a bunurilor folosite in activitate. Deci atentie !
Daca actul constitutiv nu contine obiectele necesare trebuie facuta o completare de obiect de activitate. Ai nevoie de act aditional/hotarire AGA, si procedura se face concomitent cu autorizarea la Registrul comertului.
Daca bunurile pe care le produci sunt destinate unor persoane fizice (beneficiarii sunt persoane fizice) ai nevoie neaparat de o casa de marcat si de instituirea unei gestiuni separate, de comert cu amanuntul.
Pentru beneficiarii persoane juridice, ai nevoie sa institui o gestiune separata pentru persoane juridice.

Alberto Kurtyan

Va multumesc foarte mult pentru raspunsul Dumneavoastra, m-ati scos din ceata.
Toata Stima
Numai bine
Răspuns la discuția ce se poate face?/
ghola a scris:

In actul constitutiv nu aveti ca domeniu secundar si alte activitati? Consultati un jurist.

Am si alte activitati secundare dar nu sunt autorizat pentru domeniul respectiv si ma intreb daca pot elibera factura si dupa, sa ma autorizez si din moment ce am venit trebuie sa am si angajati...nuu?
Buna seara,
Sunt intr-o dilema mare si am mare nevoie de un raspuns care sa ma lumineze.
Am o societate cu obiect de activitate ,,alte lucrari speciale de constructii,, mai precis piscine cu structura din lemn, care am infiintat-o in luna decembrie anul trecut, intrucat nu a inceput sezonul cald nu am contractat nici o lucrare in domeniu, neavand venit si nici angajati.
Intrucat avemm utilaje de prelucrat lemn si cunostinte necesare am primit o lucrare din domeniul apicol( fabricarea unor lazi de stupi) .Problema noastra este ca se va cere factura pe aceste produse si nu stim cum sa procedam deoarece domeniul nostru de activitate este cu totul altu; pentru a face totul legal trebuie sa angajam pe cineva? trebuie sa schimbam domeniul de activitate sau se poate elibera pur si simplu factura?/?:)
Va multumesc anticipat
Buna ziua,
Sunt patronul unei firme, am calitatea de administrator si asociat unic si doresc sa cedez firma unui membru din familie dorind sa nu mai am nici un statut in aceasta firma.Se poate acest lucru?Cum se va face si unde?...
Va multumesc anticipat.