avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 672 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... asociatie f mare, noua si de fatada
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

asociatie f mare, noua si de fatada

buna ziua.

Problema este urmatoarea.
In cartierul "rezidential" in care locuiesc sunt vro 23 de blocuri, toate noi.
Timp de 1-2 an fiind o mare parte din ap inca ale dezvoltatorului si inca nelocuite intretinerea se rezuma la 100 lei/usa (indiferent de suprafata, nr de pers etc).
Acum au facut ei o asociatie pt vro 18 bl de 100 ap/bl... si vor sa ne ceara fond de rulment, reparati (desi totul este nou si teoretic in garantie) sa ne puna penalizari de 0.2%....dar ei nu preiau contractele de apa, curent, gunoi pe asociatie. sunt pe numele dezvoltatorului sub pretextul ca sunt "contracte" in derulare si platite pe 1 an (pe romaneste spaguite bine).
Au adus un administrator care saracu si recunoaste ca este depasit si nu cunoaste, nu stie....
Din ce am inteles ei platesc facturile la comun, desi fiecare bl este contorizat.. cum apare factura ei dau bani din asociatie sa o plateasca, daca nu le ajunge le mai da dezvoltatorul...dar nu tin cont de la ce bloc este factura si in ce bloc locuiesc oameni care au adus bani.

Cat de legala este suma pe care o percep in conditiile in care refuza sa calculeze intretinerea legal sau sa ne puna la dispizitie facturile blocului ? (din subol este legat la curent si apa un santier intreg, va dati seama ce valuare are factura de energie)
Ce pot face daca noi nu o platim pana nu este calculata corect si pe asociatie ?

Ma gandesc ca exista posibilitatea ca dupa un timp cand isi iau jucariile si pleaca sa nu descoperim cine stie ce sume la "regularizare" sau facturi neplatite de n luni.
1-Fondul de rulment este un fond necesar pentru achitarea facturilor curente
2-Fondul de reparatii se dispune de catre asociatia de proprietari pentru acoperirea eventualelor costuri de reparatii la constructii si instalatii parti comune
3-Problema legaturilor la instalatia electrica se solutioneaza de catre reprezentantul legal al asociatiei de proprietari = presedinte si comitetul executiv
Probabil ca acei "EI" de care vorbiti sunt dezvoltatorii.
Legea 230/2007 prevede ca asociatiile de proprietari nu se infiinteaza la initiativa oricui (dezvoltator), ci cu acordul scris a cel putin jumatate plus unu din numarul proprietarilor apartamentelor si spatiilor cu alta destinatie din cadrul unei cladiri.

Dupa cum ati descris situatia, lucrurile nu stau asa si, in aceste conditii, trebuie constatat daca asociatia pe care au facut-o pentru "vro 18 bl de 100 ap/bl.." este legal constituita.

Va indic ca si punct de plecare in analiza si demersurile pe care le veti intreprinde, sa cunoasteti prevederile Legii 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, precum si ale HG 1588/2007 prin care s-au aprobat normele de punere in aplicare a acestei legi.
Ultima modificare: Marți, 31 Mai 2011
ContSters193759, utilizator
@ionut12345
Va propun pentru inceput, dupa ce veti citi legea 230/2007 si HG 1588/2007 "Constitutia asociatiilor de proprietari" sa va ocupati de infiintarea asociatiei de proprietari pe scara dv., apoi cu realizarea contractelor cu furnizorii numai pe asociatia dv. si sa va gospodariti asa cum doriti.
Si asta cat mai repede sa nu va treziti ca ati dat bani de pomana si n-aveti de niciunele.

Nici n-avem ce sa va raspundem la ce ne-ati intrebat, decat doar ca in asa haos nu puteti avea pretentia ca ceva este legal. Din pacate!
Constituiti-va urgent in asociatii de locatari / la nivel de bloc sau de scara si cu o adunare generala cu organele necesare constituite legal si incepeti sa va gospodariti singuri ca sa nu aveti surprize.
Dupa cum cunosc eu cartierele rezidentiale acestea se afla pe un teren integral privat, chiar daca sunt compuse din mai multe blocuri si e foarte greu de delimitat suprafata spatiului comun pentru infiintarea de x asociatii la x blocuri. Deci s-ar putea sa ajungeti la creearea unei asociatii "monstru" cu tot complexul.

Cazul complexului meu, a incercat dezvoltatorul sa infiinteze asociatia in august anul trecut pe motiv ca trebuia sa ne ia cumva banii. Considera el la momentul respectiv ca i se cuvine dreptul de a alege din randul firmei presedintele si cenzorul (avocatul lor) si mai si beneficia de 2/3 din voturi, restul de 1/3 fiind noi cumparatorii.

Am fost suficient de inspirati sa facem scandal si sa nu acceptam acest fapt, presedintele lor/ administrati de firma lor de management/ predari spatii comune de la dreapta la stanga etc.
Am reusit sa-l convingem sa facem noi asociatia, cu presedinte si comitet din randul nostru. Pana la perfectarea actelor care la sector 3 au durat 3 luni, am fost pe langa presedinte si un fel de administrator.

Am avut cu cine sa ne intelegem in acest aspect, altfel orice sedinta/ decizie ar fi fost imposibila la raportul de voturi. S-a apelat la un procedeu neortodox: daca majoritatea din noi (cca 30 de proprietari) votam ceva de bun simt si legal, dezvoltatorul vota si el in consecinta.

Poate n-ar fi rau sa faceti un grup de initiativa, sa studiati lege, sa mergeti sa vorbiti cu ei.
Ultima modificare: Miercuri, 1 Iunie 2011
arockz, utilizator

Alte discuții în legătură

Constituire fond de rulment silviu1975 silviu1975 Ca si membru in Comitetul Executiv, am propus acestuia sa infiintam un Fond de Rulment. Presedintele si cativa din Membrii (3 din 5) am fost de acord. Unul ... (vezi toată discuția)
Administrator cu probleme sebalazar sebalazar In cartierul meu au fost construite la inceput doua blocuri (2009) .Fiecare bloc in parte si-a constituit asociatie de proprietari. Contorul de apa amplasat la ... (vezi toată discuția)
Fond de rulment la plata cheltuielilor de intretinere gabigabitzac gabigabitzac am cumparat un apartament si administratorul asociatiei de locatari spune ca trebuie sa platim un fond de rulment, mai exact 50 lei pentru fiecare camera. ... (vezi toată discuția)