avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 254 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Cine plateste concediul medical?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Cine plateste concediul medical?

am si eu o nelamurire!cine suporta plata concediului medical?din cauza unor anumite probleme de sanatate sunt in concediu medical de mai bine de 1 luna,iar sefa mea nu imi da salariu deoarece sustine ca CAS-ul nu ii vireaza banii aferenti concediului de boala.ce pot sa fac in aceasta situatie?mentionez ca lucrez la aceasta firma de mai bine de 2 ani si in fiecare luna mi se opreste din salariu cas-ul.cel putin asa sustine patroana,ca statul de plata nu l-am vazut pana acum,dar din momentul in care mi-a dat adeverinta de salariu atunci cand mi s-a cerut pt acordarea concediului de boala presupun ca e adevarat.va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: nina99 , utilizator 17:05, 13 Iulie 2011
1. Din OUG 158/2005 privind concediile şi indemnizaţiile de asigurãri sociale de sãnãtate:

Art. 12. - Indemnizaţia pentru incapacitate temporarã de muncã se suportã dupã cum urmeazã:

A. de cãtre angajator, din prima zi pânã în a 5-a zi de incapacitate temporarã de muncã; (literã modificatã prin art. unic pct. 9 din Legea nr. 399/2006, în vigoare de la 9 noiembrie 2006)

B. din bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, începând cu:
a) ziua urmãtoare celor suportate de angajator, conform lit. A, şi pânã la data încetãrii incapacitãţii temporare de muncã a asiguratului sau a pensionãrii acestuia;
b) prima zi de incapacitate temporarã de muncã, în cazul persoanelor asigurate prevãzute la art. 1 alin. (1) lit. C şi alin. (2).

Art. 36. - (1) Calculul şi plata indemnizaţiilor prevãzute de prezenta ordonanţã de urgenţã se fac pe baza certificatului de concediu medical eliberat în condiţiile legii, care constituie document justificativ pentru platã.