Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1015 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Model de reclamație către Comisariatul pentru ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Model de reclamație către Comisariatul pentru Protecția Consumatorului

Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar de consumatorii persoane fizice.

Reclamatiile se pot depune numai dupa ce se incearca rezolvarea amiabila a problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul.
Doar daca nu ajungeti la o înţelegere cu vanzatorul / administratorul unitatii aveti dreptul sa depuneti o reclamatie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.

Reclamatiile / sesizarile se fac in format scris sau in format electronic; se transmit prin posta clasica sau electronica la sediile comisariatelor judeţene sau se depun personal.

Reclamatia in format electronic se completeaza la acest link:
[ link extern ] /
Documentele probatorii (factura / bon fiscal / contract / certificat de garantie / corespondenta purtata in scopul intelegerii pe cale amiabila cu comerciantul etc.) se scaneaza si se ataseaza reclamatiei.

Reclamaţia/sesizarea dumneavoastra se rezolva in termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002) de maximum 45 de zile, cu conditia ca aceasta sa fie insotita de copii dupa toate documentele probatorii: factura fiscala, bon fiscal / chitanta, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz,
si datele dvs.: nume si prenume, adresa si numar de telefon.

In principiu reclamatia ar trebui sa fie redactata cat mai concis, nu sunt recomandate ''romanele'' si nici jignirile sau consideratiile personale asupra calitatii produsului/serviciului. Limitati-va la a expune faptele si a da cat mai multe amanunte despre produs / serviciu, nu despre vanzatori / firme.

Pastrati originalele documentelor probatorii.

RECLAMATIE

1.Numele şi prenumele ______________________________________

Adresa __________________________________________________

Nr. telefon _______________________

2. Denumirea şi adresa agentului economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul __________________________________________________________

3) Produsul sau serviciul reclamat (elemente de identificare şi caracterizare)
__________________________________________________________

4. Data achizitionarii produsului / serviciului_________________________

5. Detalii cu privire la deficientele reclamate:________________________

6. Pretentiile reclamantului:______________________________________

7. Documente probatorii anexate:_________________________________

si, daca este cazul - de exemplu atunci cand duceti la sediul comisariatului produse alimentare stricate

8. Produse predate pentru efectuarea cercetarii şi starea calitativa a acestora:
___________________________________________________________

Data si semnatura dvs.


Lista Comisariatelor Judeţene pentru Protecţia Consumatorilor si datele de contact (inclusiv adresa de mail pe care puteti trimite reclamatia):

[ link extern ]

Daca nu sunteti multumit de modul în care a fost rezolvata reclamatia va puteti adresa în scris Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, B-dul Aviatorilor nr. 72, sector 1, Bucureşti cod 011865.

Ultima modificare: Luni, 21 August 2017
Admin, administrator
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 14:21, 23 Decembrie 2017
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Într-adevăr există un model de reclamaţie....Dar birocraţia este mult prea mare...Mulţi consumatori puşi în faţa completării unor astfel de documente se lasă păgubaşi...Astfel de formulare şi alte acte de acest gen nu fac decât să descurajeze pe cei care ar vrea să li se facă dreptate...
Sunt curios cum se iau reclamaţiile şi sesizările la telefonul consumatorului ...Dar aici nu prea răspunde niimeni...
Mie nu mi se pare greu de completat un astfel de formular. Iar reclamatii fara dovezi... nu dezvolt subiectul.

Telefonul consumatorului este destinat preluarii sesizarilor. Diferenta dintre reclamatie si sesizare este aceea ca reclamatia este insotita de pretentii, iar sesizarea doar semnaleaza o (presupusa, posibila) neregula.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Telefonul consumatorului nu exista decat scriptic.In fapt,raspunsul robotului este ca numarul (afisat de altfel in multe magazine) nu este activ.Asa ca reclamatii "pe loc" atunci cand intalnesti o problema,nu ai cum sa faci (exemplu : mi s-a intamplat sa mi se factureze un alt pret decat la raft si n-am avut cui sa reclam).
Inainte a posta acest ordin al presedintelui ANPC am verificat numarul de telefon, functioneaza. Ca sa intrati in legatura direct cu un operator, dupa ce formati 021 9551 apasati tasta 0.
Eu am avut noroc si nu am ascultat mai mult de 1 minut ce imi povestea robotul.

Pentru ca a fost publicat in 7 decembrie, ordinul va intra in vigoare din 6 ianuarie 2013.

Ordinul ANPC nr. 473/2012 - modificarea Ordinului ANPC nr. 72/2010 - unele masuri de informare a consumatorilor

Art. I. - Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 164 din 15 martie 2010, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 1, alineatele (1) si (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
Art. 1. -
(1) Pentru corecta informare a consumatorilor si pentru a le da acestora posibilitatea sa afle informatii referitoare la modul in care pot face sesizari ori reclamatii cu privire la produsele si/sau serviciile ce le sunt puse la dispozitie, operatorii economici au obligatia sa afiseze numarul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORULUI - INFOCONS - 021.9551, linie telefonica cu tarif normal, adresa si numerele de telefon/fax si adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protectia consumatorilor si comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor, in a caror raza teritoriala se afla operatorul economic, precum si adresa site-ului Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro (2) Adresele, numerele de telefon/fax si adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protectia consumatorilor si comisariatelor judetene pentru protectia consumatorilor sunt prevazute in anexa nr. 1, care face parte integranta din prezentul ordin.”
2. Anexele nr. 1 si 2 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. - Prezentul ordin intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Bogdan Cristian Nica
Bucuresti, 3 decembrie 2012.

www.avocatnet.ro/content/art...
Din ultimele mele experiente aceste petitii se pot depune si on-line, evident cu toate documentele justificative atasate.

Alte discuții în legătură

Obligatia de afisare a nr tel al opc-ului !!! DAYANA_Only DAYANA_Only Afisarea telefonului pentru oficiul de protectie a consumatorului si a condicii privind reclamatiile consumatorilor incumba numai comerciantilor care [b]vand ... (vezi toată discuția)
Inselat - montaj neterminat usa vulpitzarea vulpitzarea Buna seara, Va rog sa-mi dati un sfat in urmatoarea problema: Anul trecut, pe la jumatatea lunii decembrie, am cumparat o usa metalica exterior in valoare ... (vezi toată discuția)
Anpc are obligatia sa-mi comunice sanctiunea impusa operatorului economic? morty morty Buna ziua, Am cumparat un produs expirat de o saptamana dintr-un hypermarket, am facut sesizare a 2 zi la Anpc si am primit solutionare de la ei ca s-a ... (vezi toată discuția)