avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 500 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... primesc sau nu indemnizatia pentru cresterea ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

primesc sau nu indemnizatia pentru cresterea copilului???

Buna seara! Ma numesc Ana-Maria si sunt insarcinata in luna a treia. De la 1 septembrie 2008 sunt angajata ca profesor de Limba romana, cu statutul de suplinitor calificat, contractul meu terminandu-se pe 1 septembrie 2009. Deja ma intreb daca o sa primesc indemnizatia pentru cresterea copulului sau nu, dat fiind faptul ca o sa nasc pe la mijlocul lunii iulie si o sa-mi mai ramana o luna si jumatate pana la implinirea celor 12 luni de munca. Ce ar trebui sa fac in cazul acesta? Sa platesc impozitul la Casa de asigurari de sanatate, cu toate ca mi se opreste din salariu dat pe acea perioada?Oricum, eu voi fi platita pana la sfarsitul lunii august, deci indemnizatia as primi-o incepand cu luna septembrie, odata cu implinirea anului. Ce trebuie sa fac si cui sa ma adresez?Multumesc anicipat!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 18:45, 7 Ianuarie 2009
Pentru a beneficia de indemnizatia pentru CIC, trebuie ca timp de 12 luni anterior datei nasterii copilului sa fi realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit. In speta, perioada este iulie 2008 - iulie 2009. Daca in aceasta perioada ati realizat venituri profesionale supuse impozitului pe venit, atunci puteti sa beneficiati de CIC.

Nu aceasta este insa problema pentru ca cele 12 luni care constituie stagiul pentru cresterea si ingrijirea copilului trebuies sa fie anterioare nasterii copilului.Daca veti naste in iulie trebuie sa faceti dovada ca aveti venituri impozabile de natura salariala din iulie 2008 pana in iulie 2009 la data nasterii.
Ultima modificare: Luni, 5 Ianuarie 2009
adelaida_07, utilizator
adelaida_07 a scris: