Buna ziua,
Acum mai bine de 1 an si jumatate am efectuat nite reparatii la scara blocului urmand ca plata efectiva sa fie decontata din restantele constituite din penalizarile inregistrate la plata intretinerii. Acum restantele le-am platit au ramas penalizarile Desi comitetul executiv a dispus scaderea sumei din penalizari, administratorul spune ca nu poate face asta si ca nu ma poate plati.
care ar fi modalitatea de plata sau cum s-ar putea face asta ? eu sunt angajat MApN nu platesc somaj Ce-mi propune administratorul e sa plateasca pe numele unui pensionar ca nu se retin nu stiu ce plati
Ce variante am?
Din expunerea dvs rezulta 2 aspecte distinte
1-ati executat niste reparatii
2-dvs erati in evidenta asociatiei de proprietari cu sume cu titlu de restanta neachitate in termenul stabilit pentru care asociatia de proprietari a aplicat penalizari de intarziere
Legal debitele se achita concomitent atat suma de baza cat si penalitatile aferente
Daca detineti document incheiat cu asociatia de proprietari care sa prevada obligatia asociatiei de a va achita c/v manopera executii reparatii,urmeaza sa solicitati reprezentantului legal al asociatiei de proprietari in persoana presedintelui ,sa analizeze concret situatia si sa dispuna masurile necesare
Nu este de preferat sa acceptati plati in numele unui tert
Sa va faca comitetul executiv un PV pentru lucrarea facuta atunci si in acest PV sa spuna ca plata lucrarii se face din penalizarile restante ale dv.
Asta in cazul in care asociatia are un sistem propriu de penalizari, sigur ca se poate scadea, fara sa se mai complice cu declaratii pe la ANAF si alte alea.....
Dvs. a-ti prestat un serviciu pentru asociatie pentru care trebuia sa aveti un contract in care sa se prevada clar pretul ce trebuie platit de aceasta pentru activitatea prestata ( manopera + materiale daca este cazul)
Problema dvs. este modalitatea de plata. Daca a-ti stabilit sa stingeti obligatiile de plata restante si penalizarile aplicate - desigur acestea au o valoare bine determinata- cu valoarea contractului acesta se poate face foarte simplu:
- vi se intocmeste un stat de plata pentru valoarea contractului, din care se retine 16% impozit pe venit, pe care dvs. il semnati pentru ridicarea venitului net.
- in paralel vi se elibereaza o chitanta pentru plata restantelor si a penalizarilor cu valoarea egala cu suma neta din statul de plata.
Astfel operatiunea este inchisa.
Restul este o problema de contabilitate , pe care administratorul /contabilul asociatiei o rezolva fara nici un fel de probleme
..in acest PV sa spuna ca plata lucrarii se face din penalizarile restante ale dv...
Pentru a nu complica lucrurile cu taxe si impozie, in PV sa se specifice ca membrii comitetului executiv au decis sa scada, sa stearga din penalizarile domnului @dalv suma de XXX lei pentru ca acesta si-a achitat integral debitele si-a soliciatat sprijinul comitetului, avand o situatie financiara dificila...
Asta am solicitat, asa a fost deacord comitetul, insa administratorul tot imi spune ca nu este legal "contabiliceste" si ca daca-mi face plata pe numele unui pensionar as avea de castigat
Toti locatarii au vazut ca eu am facut treaba si vreau ca totul sa fie legal dar cu numele meu in acte