avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 441 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general suspendare activitate
Discuție deschisă în Contabilitate în general

suspendare activitate

1. In cazul suspendarii activitatii este de ajuns depunerea unui act aditional la ITM cu suspendarea ctr. de munca a salariatului sau trebuie facuta decizie de incetare cu acordul partilor?
2. Daca in decizia asociatului unic se precizeaza ca suspendarea activitatii sa se faca pentru o perioada de 3 ani, incepand cu data de 01.05.2009 pana la 30.04.2012 mai platesc impozit minim? (Spun cu 1 mai pentru ca incetarea ctr. salariatului este tot cu 1 mai si pe luna aprilie deja s-a facut stat si depus declaratii)
Multumesc
Cel mai recent răspuns: Iulian MANEA , Contabil 13:15, 13 Iunie 2009
1.Trebuie sa-i faceti o decizie de incetare a contractului de munca cu art.65, pentru a putea beneficia de somaj.
2.Veti plati impozit minim fractionat, respectiv pe perioada dintre 1 mai si data suspendarii la registrul comertului.
Daca doriti sa suspendati socvietatea si aveti salariati, mai intai va trebui sa incetati activitatea cu acei salariati. Dupa care sa mergeti la Oficiul Registrului Comertului si sa suspendati firma pe perioada care ati mentionat-o.
Datorita faptului ca a ti avut activitate trebuie sa depuneti la Administratia Financiara de care apartineti Declaratia 010 , deoarece se modifica vectorul fiscal (nu mai aveti salariati).
Cu aceasta ocazie poate obtineti si o derogare cu privire la declaratia cu privire la impozitul pe profit , respectiv TVA.
Daca nu obtineti aceasta derogare , va trebui sa depuneti pentru toata perioada suspendata trimestrial declaratiile mentionate mai sus pe 0.
In ceea ce priveste plata impozitului , acesta sa va face fractionat pentru perioada cuprinsa intre 01.05.2009 si datain care se va face mentiunea de la registrul comertului.
am si eu o nelamurire: in cazul in care salariatii sunt in somaj tehnic(beneficiaza de oug 28/2009)angajatorul ce dari trebuie sa plateasca?sau nu plateste nimic.
Potrivit dispozitiilor OUG 28/2009, pe durata intreruperii temporare a activitatii angajatorului - somaj tehnic (dar nu mai mult de 3 luni), angajatorul si salariatii sunt scutiti de la plata contributiilor de asigurari sociale datorate atat de angajatori cat si de salariatii care beneficiaza de indemnizatia de somaj tehnic de minimum 75% din salariul de baza corespunzator locului de munca ocupat, fara a fi le fi afectata calitatea de asigurat.
dar la bugetul statului se plateste ceva?

Alte discuții în legătură

Somaj tehnic gabita2000 gabita2000 Buna ziua, As vrea sa va intreb in primul rand ce inseamna somaj tehnic. Am inteles ca este 75% din salariu? Acest somaj ma afecteaza pe mine in privinta ... (vezi toată discuția)
Conditii somaj tehnic miraj miraj Am o firma de confectii metalice si 6 angajati - ce conditii trebuie sa indeplinesc ca sa beneficieze de somaj tehnic ptr angajati prin rotatie. ce avantaje ... (vezi toată discuția)
Somaj tehnic ruxandralider ruxandralider Va rog sa-mi spuneti daca perioada in care am fost in somaj tehnic se pune la vechime. In aceasta perioada contractul de munca a fost suspendat. (vezi toată discuția)