avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 654 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Fiscalitate - Salarii calcul concediu medical
Discuție deschisă în Fiscalitate - Salarii

calcul concediu medical

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema:
Din 12 ian 2009, eu sunt in concediu medical.Pentru calculul concediului medical, am facut media zilnica a celor 6 luni anterioare:iulie-decembrie 2008.Contabila de la societetatea la care sunt angajata imi scrie astfel: " Media zilnica calculata de catre dumneavoastra nu este corecta deoarece in februarie,martie, aprilie aveti concediu initial
Din 12 ian 2009, eu am avut concediu medical neintrerupt, chiar daca din 2 in 2 saptamani primeam un alt certificat medical cu alta serie si numar, pe care scria initial.
In Ordinului 233/125 din 14 martie 2006, art.13 scrie:
Initial/In continuare: se va indica de catre medicul care elibereaza certificatul de concediu medical daca acesta este "Initial" sau "In continuare", bifandu-se cu "X" casuta corespunzatoare, dupa caz. Prin certificat de concediu medical initial se intelege orice certificat de concediu medical care nu prelungeste un concediu medical anterior sau orice certificat de concediu medical care prelungeste un concediu medical anterior neintrerupt pentru afectiuni diferite. Prin certificat de concediu medical in continuare se intelege orice certificat care prelungeste un concediu medical anterior neintrerupt pentru aceeasi afectiune.
Pentru mine e suficient acest ordin sa inteleg ca media zilnica calculata de mine este corecta, insa cum le pot explica lor pentru a intelege cat mai clar ca au gresit la calcularea concediului meu medical?

Va multumesc mult.




Conform Ordinului 60/32/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor OUG 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, baza de calcul ramane aceeasi doar atunci cand certificatele medicale sunt eliberate neintrerupt pentru aceeasi afectiune, aceste certificate au mentiunea " continuare" si nr. ,serie certificat initial .

ART. 37
(1) In situatia in care unui asigurat i se acorda in aceeasi luna doua sau mai multe concedii medicale pentru afectiuni diferite, fara intrerupere intre ele, indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca se calculeaza si se plateste separat, iar plata se suporta conform art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005.
(2) In situatia in care unui asigurat i se acorda doua sau mai multe concedii medicale pentru aceeasi afectiune, fara intrerupere intre ele, durata lor se cumuleaza, iar plata se suporta conform art. 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 158/2005. In aceasta situatie, la calculul indemnizatiilor pentru certificatele de concediu medical in continuare se mentine baza de calcul determinata pentru certificatul de concediu medical initial

Ultima modificare: Sâmbătă, 20 Iunie 2009
katica, utilizator
Multumesc pentru raspuns, insa mai am o nelamurire: eu am mai multe concedii pentru aceeasi afectiune, concedii fara intrerupere intre ele, insa am mai multe concedii initiale (adica concediu cu nr propriu) si cate 1 sau 2 concedii ce fac referire la acest concediu initial, dar aflandu-se in continuare toate, fara intrerupere in perioada ianuarie aprilie 2009.
Intrebarea mea este daca baza de calcul a CM ramane aceeasi( media de iul, aug,sep,oct,nov,dec) pe toata aceasta durata sau se schimba in fuctie de concediile 'initiale' ?
Baza de calcul se modifica la certificatele initiale si ramane acelas pana la un nou certificat initial cand se recalculeaza baza din nou , nu conteaza ca nu au intrerupere intre ele.
Multumesc pentru raspuns.
Mai am o problema:
Pentru concediu de risc maternal,societatea angajatoare mi-a oprit impozit.Conform codului fiscal, art.42 :"Nu sunt venituri impozabile indemnizatiile pentru: risc maternal, maternitate, cresterea copilului si ingrijirea copilului bolnav, potrivit legii."
E corect sa imi opreasca impozit?
Mi s-a oprit si somaj.Am citit Lg.76/2002, art 27 si am inteles ca dupa 30 zile calendaristice nu se mai opreste somaj.E corect?
Multumesc frumos.
Este corect, indemnizatia de concediu de maternitate nu se impoziteaza si nu se retine nici somaj daca durata concediului depaseste 30 de zile.

Alte discuții în legătură

01- 31.01 risc maternal, 20- 31.01 prenatal. e corect? Issa12 Issa12 Sunt insarcinata in 32 de saptamani. Medicul de familie a emis concediul de risc maternal pentru luna ianuarie 01-31, urmand ca, dupa calculele lui, acesta sa ... (vezi toată discuția)
Concediul medical acordat "in continuare" iulia_viorica iulia_viorica In ceea ce priveste concediul medical acordat ”in continuare” se poate da si retroactiv, in situatia in care persoana nu s-a prezentat la data ... (vezi toată discuția)
Ajutor calcul concediu sarcina si lauzie anomarairam anomarairam Buna ziua, va rog sa am ajutati cu urmatoarea problema: sunt angajata la o firma, in ianuarie am nascut si acum doresc sa imi pun dosarul pentru CCC, dar am ... (vezi toată discuția)