avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 348 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Impozit pe cladiri
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Impozit pe cladiri

Buna dimineata. Prin HG nr. 159/2016 pentru modificarea şi completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal la titlul IX "Taxe si impozite locale" la art 6. Punctul 44 se modifică şi va avea următorul cuprins:
44. În cazul unei clădiri cu destinaţie mixtă, aflată în proprietatea persoanelor fizice, la adresa căreia este înregistrat un domiciliu fiscal, unde se desfăşoară o activitate economică, atunci când suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial rezultă din documentaţia cadastrală, impozitul se calculează prin însumarea impozitului aferent suprafeţei folosite în scop rezidenţial, calculat potrivit art. 457 din Codul fiscal, cu impozitul aferent suprafeţei folosite în scop nerezidenţial, calculat potrivit art. 458 din Codul fiscal.
7. După punctul 46 se introduce un nou punct, punctul 461, cu următorul cuprins:
461. (1) În aplicarea prevederilor art. 459 alin. (3) din Codul fiscal, pentru calcularea impozitului pe clădirile cu destinaţie mixtă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, unde este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfăşoară activitatea economică, iar suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi nerezidenţial nu sunt evidenţiate distinct, impozitul se calculează conform art. 458 din Codul fiscal dacă există cheltuieli cu utilităţile înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică. În cazul în care nu există cheltuieli cu utilităţile înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică, impozitul se calculează conform prevederilor art. 457 din Codul fiscal.
(2) Prin sintagma «cheltuieli cu utilităţile» se înţelege: cheltuieli comune aferente imobilului, cheltuieli cu energia electrică, gazele naturale, cheltuieli de termoficare, apă şi canalizare.
Acum situatia mea este urmatoarea. Am o locuinta in Bucuresti,formata din 2 camere, sector 5. Sotia are un PFA cu sediu social si care si desfasoara activitatea economica la acel sediu (nu are punct de lucru in alta parte). Prin contractul de comodat am dat spre folosinta imobillul dar noi locuim acolo. In anul trecut anterior cheltuielile cu utilitatile au fost platite de catre proprietar si nu le am mai decontat pe PFA cu dovezi in acest sens. De asemenea am dat o declaratie pe propria raspundere ca nu deduc cheltuielile cu utilitatile pe PFA.La depunerea documentatiei la sector 5 mi s-a spus ca locuinta are caracter nerezidential iar daca desfasor activitate economica trebuie facut indiferent sau nu daca deduc cheltuielile raport de evaluare Locuinta nu are documentatie cadastrala. Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Ce caracter are locuinta in acest caz? Rezidential sau nerezidential
2. Mai trebuie facut acel raport de evaluare? si daca da in ce caz?
3. Ce inseamna ca suprafetele nu sunt evidentiate distinct?

Alte discuții în legătură

Printre actele de depus la anaf în vederea constituirii unei pfi- expert contabil se află și contractul de comodat. trebuie acesta semnat de notar sau avocat? Iordache  Victoria Ioana Iordache Victoria Ioana Buna ziua! Printre actele depuse la ANAF in vederea constituirii unei PFI- expert contabil se afla si contractul de comodat. Acesta trebuie semnat de notar sau ... (vezi toată discuția)
Impozitul pe cladire cu destinatie mixta Elena 47 Elena 47 Art. 459. din noul cod fiscal prevede - (1) În cazul clădirilor cu destinație mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează ... (vezi toată discuția)
Lămuriri taxe sedii de apartament pfa/firme MrDerpson MrDerpson A apărut formularul: http://www.dpfbl.mdrap.ro/documents/Ordin_MDRAP_MFP_2069_4087_din_2015/Ordin_MDRAP_MFP_2069_4087_din_2015.pdf [b]Ai sediu în ... (vezi toată discuția)