avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Înregistrare aplicație/portal web
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Înregistrare aplicație/portal web

Bună ziua,

Am în plan să dezvolt un site web care va furniza o serie de servicii publicului.
Acest portal va fi administrat prin intermediul unei firme (al cărei asociat unic sunt eu), însă până la administrarea portalului este procesul de creație.
Ideea îmi apaține, eu o dezvolt, eu stabilesc ce servicii vor fi incorporate cum vor funcționa și absolut tot ce ține de site; însă eu nu sunt programator și voi avea nevoie ca ideile să fie implementate (să fie scrise în limbajele de programare) de alte persoane.
Am opțiunea de a angaja programatori sau de a cumpăra module - făcute după specificațiile mele - pe care să le integrez în site (este clar că ar fi mai convenabil pentru toată lumea din punct de vedere financiar să lucrăm cu contracte de colaborare în loc de contracte de muncă).
Aș vrea ca drepturile de autor pentru mărci, design, soft, site etc (respectiv înregistrarea la OSIM și ORDA) să aparțină firmei mele (ea să apară ca fiind „dezvoltatorul de soft”, ea să fie proprietarul).
Există o modalitate prin care să fac asta, externalizând serviciul de programare propriu-zisă către o firmă terță, sau singura soluție este să angajez programatori în cadrul firmei?

Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: klehus , utilizator 10:51, 16 Ianuarie 2018
Ideile de afaceri si ideile de aplicatii nu pot fi protejate sub nicio forma. Oricine din orice tara este liber sa le reproduca dupa cum doreste. Ideile de afaceri, sistemele de management, modalitatile de organizare, conceptele de marketing, etc. nu se pot proteja.

Ce pot fi protejate sunt: codul sursa, designul original, imaginile/desenele originale, textele suficient de originale, etc.