avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 509 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Proprietate industrială şi ... Înregistrare aplicație/portal web
Discuție deschisă în Proprietate industrială şi intelectuală. Adică mărci, invenţii, drept de autor şi altele

Înregistrare aplicație/portal web

Bună ziua,

Am în plan să dezvolt un site web care va furniza o serie de servicii publicului.
Acest portal va fi administrat prin intermediul unei firme (al cărei asociat unic sunt eu), însă până la administrarea portalului este procesul de creație.
Ideea îmi apaține, eu o dezvolt, eu stabilesc ce servicii vor fi incorporate cum vor funcționa și absolut tot ce ține de site; însă eu nu sunt programator și voi avea nevoie ca ideile să fie implementate (să fie scrise în limbajele de programare) de alte persoane.
Am opțiunea de a angaja programatori sau de a cumpăra module - făcute după specificațiile mele - pe care să le integrez în site (este clar că ar fi mai convenabil pentru toată lumea din punct de vedere financiar să lucrăm cu contracte de colaborare în loc de contracte de muncă).
Aș vrea ca drepturile de autor pentru mărci, design, soft, site etc (respectiv înregistrarea la OSIM și ORDA) să aparțină firmei mele (ea să apară ca fiind „dezvoltatorul de soft”, ea să fie proprietarul).
Există o modalitate prin care să fac asta, externalizând serviciul de programare propriu-zisă către o firmă terță, sau singura soluție este să angajez programatori în cadrul firmei?

Mulțumesc.
Cel mai recent răspuns: klehus , utilizator 10:51, 16 Ianuarie 2018
Ideile de afaceri si ideile de aplicatii nu pot fi protejate sub nicio forma. Oricine din orice tara este liber sa le reproduca dupa cum doreste. Ideile de afaceri, sistemele de management, modalitatile de organizare, conceptele de marketing, etc. nu se pot proteja.

Ce pot fi protejate sunt: codul sursa, designul original, imaginile/desenele originale, textele suficient de originale, etc.

Se poate intr-adevar demonstra ca am fost primul din lume care a avut o idee, dar asta din punct de vedere juridic nu ma ajuta cu nimic. De ex. daca demonstrez ca sunt primul din lume care a avut ideea sa faca mobil cu toarta, asta nu impiedica pe nimeni sa construiasca mobile cu toarta, fara sa-mi plateasca niciun ban, pentru ca ideea de mobil cu toarta nu se poate proteja. Sau chiar daca sunt primul din lume care are ideea de a vinde pachete cu mobil, sticla de sampanie si ciocolata, oricine din lume e liber sa vanda pachete de mobil, sampanie si ciocolata (daca vanzarea de doua sau mai multe produse diferite in acelasi pachet nu este interzisa de lege).

In ce priveste drepturile de autor asupra programelor respective, depinde de ce scrie-n contract.
Vă mulțumesc pentru răspunsul dat... altei discuții (de unde ați înțeles dv. că aș vrea să protejez o idee?!)

Iar ultima frază este genială: eu întreb ce fel să fac contractul iar dv. îmi spuneți că depinde ce scrie în(tr-un) contract (deja existent)...

Ultima modificare: Vineri, 28 Iulie 2017
Admin, administrator
Intr-un contract cu o alta firma sau programatori puteti stabili cine este detinatorul drepturilor de autor. Daca ambele parti vor semna acel contract, nu vad care e problema.
puteti sa le protejati si externalizand, atentie insa la clauzele contractului, cum zicea si tgeorgescu.
privitor la autorii desenelor, softului, etc., acestia nu pot fi decat cei ce le realizeaza, adica niste persoane fizice. asta nu exclude ca o firma poate fi detinatoarea drepturilor de autor. vorbiti cu un consilier de proprietate industriala
Este ceva în neregulă cu ceea ce spuneți.
Adică, dacă eu - firma mea - concep absolut tot ce ține de o aplicație (forma butoanelor, locul în care să fie poziționate, culorile ferestrelor, imaginile, legăturile, funcțiile etc) și le dau unor programatori ca să le scrie într-un limbaj de programare, dv spuneți că drepturile de autor aparțin programatorilor, chiar dacă ei nu creează absolut nimic?
Ca să fac o paralelă: producătorii de pantofi sport (Adidas, Nike, Puma etc) trimit materiale, schițe, vopseluri etc unor firme externe (situate de obicei în țări cu mână de lucru ieftină), acele firme fac produsul și îl trimit producătorului care își pune eticheta (brandul), îl trece prin procesele sale de verificare a calității și îl vinde sub propriul nume, drepturile de autor pentru acel produs final aparținându-i.

Alte discuții în legătură

Patentare metoda din spatele aplicatiei software Phreak Phreak Am si eu o nelamurire, Cum pot patenta metoda din spatele unei aplicatii software, care sunt pasi de urmat ? Exemple concrete: -suntem inventatorii UBER, ... (vezi toată discuția)
Cum legalizez o idee? Catadaniels Catadaniels Cum pot sa obtin drepturi de autor asupra unei ideei? Am o ideea privitoare la telefoanele mobile.Mi-am facut temele ideea nu a fost pusa in practica inca. ... (vezi toată discuția)
Inregistrare grafica website osim sau orda? ana_tudose ana_tudose Buna ziua, Ma confrunt cu urmatoarea situatie. Grafica site-ului meu a fost furata, la fel ca si conceptul de design al afacerii. Furtul este flagrant si ... (vezi toată discuția)