avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 621 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Fisa/Fisele de identificare a factorilor de risc ...
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Fisa/Fisele de identificare a factorilor de risc profesional

Buna ziua,

Cui revine responsabilitatea completarii fiselor de identificare a factorilor de risc profesional?
Eu ca manager de echipa am vreo obligativitate sau responsabilitatea revine lucratorului desemnat de angajator ca responsabil SSM/reprezentant SIPP?

Am vazut ca Fisa trebuie semnata de catre angajator + lucratorul desemnat + reprezentantul SIPP. Eu insa nu sunt angajator conform terminologiei utilizate in Legea SSM 319/2006 (art. 5), intrucat nu sunt conducatorul unitatii:

b) angajator - persoana fizica sau juridica ce se afla in raporturi de munca ori de serviciu cu lucratorul respectiv
si care are responsabilitatea intreprinderii si/sau unitatii;

Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 18:04, 20 Februarie 2018
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.12 (1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
Daca dvs. nu sunteti angajator, atunci responsabilitatea revine persoanei care este angajator. Angajatorul stabileste modul cum se realizeaza practic identificarea si evaluarea riscurilor profesionale pentru firma, prin forte proprii (daca exista pregatirea necesara si personal calificat), prin contract cu o firma externa autorizata sa evalueze riscuri, prin contract cu un SEPP in domeniu ssm.
In baza acestui material de evaluare riscuri, se completeaza fisa cu factori profesionali identificati cu care se trimite un potential angajat la medicul specialist de medicina muncii cu care firma are incheiat contract de prestari servicii medicale, pentru examinare medicala si completare fisa de aptitudine.
Angajatorul poate mentiona in fisa de post (inclusiv a managerului de echipa) ca obligatie de serviciu - completare fisa de identificare factori de risc (doar pentru lucratorii care urmeaza a fi angajati in echipa), in baza materialului de identificare si evaluare factori de risc profesional intocmit la nivel de firma si inclusiv pentru locul de munca al echipei managerului respectiv. Completarea fisei de riscuri profesionale in vederea angajarii poate fi trasmisa ca sarcina de serviciu, prin fisa postului si lucratorului desemnat cu activitati de prevenire si protectie.
Obligatia de semnare fisa de identificare factori de risc profesional ramane cea mentionata de lege - angajator si lucrator desemnat cu activitati de prevenire si protectie in domeniu ssm, respectiv de lucrator in cadrul SIPP/ sef SIPP.
Va multumesc pt raspunsul documentat si detaliat.
Din cele mentionate de dvs. retin urmaroarele:
1. Angajatorul trebuie sa detina un document care sa cuprinda evaluarea tuturor riscurilor la nivel de companie, dar regrupate pe fiecare tip de activitate/post de lucru.
2. Angajatorul ii poate cere managerului unei echipe completarea fiselor de identificare riscuri pt persoanele din echipa sa, dar numai daca aceasta atributie este trasata in Fisa de post si daca ii pune la dispozitie materialul de identificare si evaluare factori de risc profesional intocmit la nivel de firma (inclusiv pentru locul de munca al echipei managerului respectiv), caz in care managerului ii revine doar sarcina de a transcrie informatiile din materialul de identificare si evaluare factori de risc profesional intocmit la nivel de firma in fisele de identificare a factorilor de risc profesional ale fiecarui membru din echipa sa (copy-paste).
3. Daca managerului de echipa nu i se pune la dispozitie documentatia globala cu riscurile identificate la nivel de firma (inclusiv pt posturile din echipa sa), nu i se poate impune completarea fiselor de riscuri pt. persoanele din echipa sa, intrucat nu are nici un fel de pregatire in domeniul SSM/prevenire riscuri.

Am inteles bine?

Multumesc
Ultima modificare: Luni, 19 Februarie 2018
mano0911, utilizator


mano0911 a scris:

Daca managerului de echipa nu i se pune la dispozitie documentatia globala cu riscurile identificate la nivel de firma (inclusiv pt posturile din echipa sa), nu i se poate impune completarea fiselor de riscuri pt. persoanele din echipa sa, intrucat nu are nici un fel de pregatire in domeniul SSM/prevenire riscuri.

Am inteles bine?

Multumesc

Cum sa nu aveti acces la evaluarea riscurilor pentru securitatea si sanatatea in munca pentru locurile de munca pe care le aveti in subordine cand dumneavoastra aveti obligatia efectuarii instruirilor la locul de munca si periodice pentru angajatii pe care ii coordonati iar aceste instruiri includ si informatii privind riscurile de accidentare si îmbolnavire profesionala specifice locului de munca si/sau postului de lucru.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca nu aveti acces la aceste documente, angajatorul nu a respectat legea, iar dvs. efectuati o instruire la locul de munca, respectiv o instruire periodica din domeniul ssm incompleta sau mai precis - nu efectuati o instruire ssm completa a subordonatilor dvs. sau nu efectuati niciun fel de instruire in domeniul ssm lucratorilor pe care ii conduceti.
Legea ssm nr. 319/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
e) să elaboreze instrucţiuni proprii, în spiritul prezentei legi, pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale locurilor de muncă aflate în responsabilitatea lor;
h) să asigure informarea fiecărei persoane, anterior angajării în muncă, asupra riscurilor la care aceasta este expusă la locul de muncă, precum şi asupra măsurilor de prevenire şi de protecţie necesare;

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

FiŞa de identificare a factorilor de risc profesional dumas34 dumas34 Cine întocmește fișa de identificare a factorilor de risc profesional conform HG nr. 355/ 2007 privind supravegherea stării de sănătate a ... (vezi toată discuția)
Verificare insusire si aplicare masuri ssm sadrian sadrian Buna ziua. Dintre activitatile de prevenire si protectie, Art.15 din HG 1425 este si: ...................................... 5. Verificarea însuşirii şi ... (vezi toată discuția)
Fisa de identificare a factorilor de risc profesional si fisa de expunere la riscuri profesionale imarianc imarianc de cine se completează/intocmesc fișa de identificare a factorilor de risc profesional și fisa de expunere la riscuri profesionale? (vezi toată discuția)