avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 119 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara ca procent din veniturile totale
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara ca procent din veniturile totale

Buna ziua! Va contactez in legatura cu o problema legata de o pensie alimentara. Sunt student, urmeaza sa trec in anul 2. Acum mai multi ani, parintii au divortat (eu si fratele meu alegand sa ramanem impreuna cu mama) iar ei au cazut de comun acord ca tatal sa ofere o pensie alimentara de 2200 lei/ copil. Relatile nu au ramas bune intre mine si tatal meu, nu am mai vorbit de mult timp deoarece de fiecare data cand am avut nevoie de ajutor de ordin financiar si nu numai, el a refuzat sa se implice. La finalul liceului si inceputul facultatii, nu am cerut in instanta sa se stabileasca pensia alimentara ca procent din veniturile tatalui, acesta continuand sa ofere 2200 lei/ luna. Problema este ca aceasta suma nu-mi este de ajuns pentru a-mi implini nevoile (practic un sport destul de costisitor la nivel de amator momentan, cheltuielile fiind foarte mari si nu voi mai putea continua in felul acesta). Castigurile lui lunare declarate sunt foarte mari (in jur de 10.000 eur/luna, fiind director general la o multi-nationala), cele nedeclarate probabil si mai mari. Intrebarea mea este, cum as putea sa procedez pentru a beneficia de o suma mai mare? Care este riscul ca instanta sa hotarasca ca suma primita este de ajuns (sau si mai rau, sa considere ca am nevoie de si mai putin de atat si sa scada la o suma mai mica)? Va multumesc
Cel mai recent răspuns: iulianpopescu2000 , utilizator 16:24, 5 Iulie 2021
Daca nu reusiti sa discutati cu tatal dv. si sa inteleaga ca nevoile dv. au crescut astfel incat si pensia trebuie majorata, singura solutie este o actiune de obligarea la plata pensiei de intretinere demarata impotriva tatalui, acum sunteti major.