Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 534 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Recalificările fiscale - riscuri pentru companii. Lectori: EY România. Marți, 19 Octombrie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Bună ziua. Președinta asociației ne a anunțat azi ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Bună ziua. Președinta asociației ne a anunțat azi ca din ...

Bună ziua. Președinta asociației ne a anunțat azi ca din cauza celor restanțieri începând de mâine va sista curățenia și funcționarea liftului pana când toți ceilalți se vor achita . Întrebarea mea este : este legal pt mine care am totul achitat la zi sa nu pot beneficia de lift( locuind la un etaj superior) pt ca ceilalți nu achita ? Cum putem proceda noi ca și proprietarii cu toate plățile la zi sa nu ne lipsească aceste facilități? Mulțumesc anticipat
Cel mai recent răspuns: Urduban Dumitru , utilizator 15:04, 2 Septembrie 2021
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cred ca e vorba de intretinerea, repararea (service) si autorizarea liftului. E legal, pentru ca firma care asigura asa ceva nu si-a primit banii si nu mai presteaza astfel de servicii. Dvs. lucrati (sau ati lucrat vreodata, presupunind ca sunteti pensionara) doar pentru aplauze ? Cum puteti proceda ? Incercati sa recuperati foarte rapid banii de la restantieri. Puteti ?
Ok . Și în acest caz cea mai corecta varianta ar fi sa acceptam sistarea serviciilor și sa nu mai plătim niciunul . Astfel,de ce as achita ceva de care nu beneficiez, nu!? Legal,logic și moral de ce mai plătim lunar pe lângă cheltuielile asociației, un fond de investiție și fondul rulment dacă oricum ajungem sa ne fie sistate serviciile?
Ok, daca asta e solutia dvs., de ce nu candidati la functia de presedinte al asociatiei ? In orice caz, puteti cere explicatii detaliate, in scris, pentru situatia de fapt (cum s-a ajuns aici, care sunt datoriile si unde, etc. ) in baza legii :
Articolul 28
(1)Proprietarii din condominiu au dreptul sa fie informati in legatura cu toate aspectele ce privesc activitatea asociatiei, sa solicite in scris si sa primeasca copii dupa orice document al acesteia. Proprietarii care solicita copii dupa documentele asociatiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.
(2)In vederea bunei informari a proprietarilor, asociatia de proprietari amplaseaza la loc vizibil un avizier la care sunt afisate documente, in conformitate cu prevederile prezentei legi.
(3)Proprietarii din condominii au dreptul sa primeasca explicatii cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari si, dupa caz, sa o conteste in scris in termen de 10 zile de la afisarea listei de plata. Presedintele asociatiei de proprietari este obligat sa raspunda, in scris, la contestatie in termen de 10 zile de la primirea acesteia. (4)In cazul in care presedintele sau administratorul nu ia toate masurile necesare in scopul facilitarii accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociatiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv si cenzorul/comisia de cenzori. In situatia nesolutionarii sau a solutionarii necorespunzatoare a solicitarilor notificate in termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii se pot adresa compartimentelor prevazute la art. 10.
[ link extern ]
Puteti cere, printre altele si ce demersuri a intreprins asociatia pentru remedierea situatiei, cum se incearca recuperarea banilor.
Ultima modificare: Luni, 30 August 2021
latka, utilizator
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
De acord . Dar în cazul în care ceri detalierea datoriilor și nu o primești? Ceri sa se facă o notificare către cei care au restante și nu se face niciun demers în acest sens . Eu nu îmi doresc sa preiau vreo responsabilitate care nu mi se cuvine însă în calitate de proprietar care achit toate cheltuielile la zi oare nu am voie sa cer niște explicații? Acesta a fost și scopul pt care am scris aici,în speranța că cineva deține mai multe informații legate de procedurile legale, măcar dacă nu se ocupa nimeni sa putem da ceva sfaturi în acest sens către asociația noastră de proprietari . Sa putem face ceva în aceasta situație.
Vedeti daca nu cumva datoriile depasesc suma acestor fonduri.
Asta inseamna traiul la comun...

Loredana6 a scris:
Legal,logic și moral de ce mai plătim lunar pe lângă cheltuielile asociației, un fond de investiție și fondul rulment dacă oricum ajungem sa ne fie sistate serviciile?

Alte discuții în legătură

Sistarea livrarii de apa curenta catre o asociatie de proprietari motocion2004 motocion2004 Furnizorul de utilitati( apa curenta, apa menajera, gunoi) a sistat livrarea de apa curenta din cauza restantelor la plata facturilor pe care asociatia de ... (vezi toată discuția)
Probleme cu dalkia claudia_pana claudia_pana Buna dimineata, Ma numesc Pana Claudia, locuiesc in Ploiesti si m-am lovit de urmatoarea problema: Anul trecut (2009), in luna august ni s-a oprit ... (vezi toată discuția)
Debransare apa anifb03 anifb03 Buna seara, In aceasta seara cand am sosit acasa de la servici am constatat ca nu mai am apa. Am sunat la Compania de apa si mi s-a spus ca Administratorul de ... (vezi toată discuția)