avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 583 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Buna ziua! Sunt medic la un spital judetean, cu linie ...
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Buna ziua! Sunt medic la un spital judetean, cu linie de garda.As ...

Buna ziua! Sunt medic la un spital judetean, cu linie de garda.As vrea sa renunt la garzi din multe motive, dar mi s- a spus de la biroul juridic ca nu pot renunta la garzi decat daca imi dau demisia si din contractul de baza( adica sa plec de tot din spital) .Mentionez ca pentru garzi exista contract separat , (contract individual de munca cu timp partial), dar se mentioneaza ca este facut pentru asigurarea continuitatii actului medical..In acest contract nu scrie nimic despre demisie cu preaviz, decat ca orice conflict legat de suspendare etc se rezolva in instanta....Nu stiu cum sa procedez.Multumesc

Cel mai recent răspuns: CLAUDIU LASCOSCHI , Avocat 22:11, 29 Mai 2022
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Trebuie sa aveți nu număr de gărzi obligatorii.
Verificați acest lucru.
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Din cate cunosc, 20 de ore de garda sunt obligatorii...restul nu.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Este un număr de garzi si nu de ore dar este și ceva colegial între medici.
Pe de alta parte, se pot angaja medici pe baza de colaborare pentru a face gărzi.
Soluții juridice se pot găsi de spitale.
Forțarea medicilor de a face mai multe gărzi decât cele minim stabilite constituie un abuz.
Insa, pentru a se evita tot felul de conflicte de natura juridică ar trebui discutat și stabilit amiabil între medici și între medici și conducerea spitalului.
De pilda, duminică se plătește dublu dar probabil ca numai unii medici fac multe gărzi duminica.
Ultima modificare: Duminică, 29 Mai 2022
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat