În anul 2000 o persoană fizică a vândut un teren agricol, fără a depune la primărie actul de vânzare- cumpărare și deci terenul în cauză a rămas pe rolul său fiscal. Recent a depus la primărie actul în cauză însă impozitul achitat la zi pentru terenul vândut în anul 2000, i se va restituii doar pe 5 ani în urmă. Cel în cauză a obținut de la OCPI un documen care arată că terenul în cauză a fost revândut de mai multe ori, adică primăria avea posibilitatea să constate că terenul nu mai aparține proprietarului inițial și să nu mai stabilească obligație fiscală în sarcina sa. Chiar dacă vânzătorul a fost neglijent și nu a depus actul de vânzare-cumpărare, primăria nu are nici o scuză că nu a constatat că terenul nu mai aparține proprietarululi inițial și nu l-a radiat de pe rolul fiscal al acestuia. Se poate afla dacă acest teren a fost declarat la primărie de cumpărătorii ulteriori și astfel primăria a stabilit, în mod eronat, impozit în sarcina mai multor proprietari ? Cu siguranță că primăria în cauză nu va fi dornică să răspundă la această întrebare. Din moment ce proprietarii în cauză au depus documente la OCPI și astfel că avem un istoric al proprietarilor terenului, cred că presupunerea că acest teren a fost declarat la primărie de fiecare proprietar în parte, în funcție de momentul achiziționării, este o presupunere rezonabilă. Care ar putea fi soluția prin care primăria să fie forțată să comunice , în mod corect, dacă terenul a fost declarat de proprietarii ulteriori ? S-a încercat cu mai multe petiții însă se evită răspunsul la întrebare. Ce reprezintă stabilirea unui impozit nedatorat în sarcina unei persoane care nu are această obligație , pentru o perioadă de 23 de ani , de către o instituție publică ? Oare infracțiune? Vă mulțumesc !