avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 581 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Inregistrare contract la ITM. Reglementari ciudate?!
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Inregistrare contract la ITM. Reglementari ciudate?!

Dupa ultimele modificari legislative, contractul trebuie inregistrat ANTERIOR inceperii activitatii de catre angajat. Corect?
Ce fac eu ca angajat ce se ocupa de Resurse Umane, cand angajatorul imi aduce o persoana (sau chiar mai multe) care "de azi lucreaza la noi"? Ca nu pot inregistra contractul "ieri". Iar contabila care face si REVISAL-ul spune ca trebuia sa o anunt din timp, ca nu are numai SRL-ul nostru pe cap. Patronul nici nu vrea sa auda de asta. Are contracte cu bugetari si nu vrea angajati "la negru".Beleaua unei eventuale sanctiuni de la ITM pica pe mine.
Daca fac toate inregistrarile si hartiile azi - pentru ca maine sa le duc la ITM (in cazul ideal in care si contabila ar avea timpul necesar sa proceseze datele), risc sa ma trezesc cu reclamatie din partea angajatului nou ca nu si-a primit salariul pe ziua lucrata.
Cum credeti ca ar fi ideal sa procedam in astfel de cazuri?
Mentionez ca sarcina de "Resurse umane" este suplimentara atributiilor mele din fisa postului si se datoreaza faptului ca am facut greseala sa urmez un curs de Inspectori RU (pe timp si cheltuiala proprie), iar persoana care avea atributii in acest sens a fost concediata in septembrie anul trecut, in urma unor "mijmasuri" facute de ea pentru a "reduce cheltuielile cu salariile". Adica a facut cereri de CFP in numele mai multor angajati. Cu acordul "tacit" al patronului. Cu toate ca oamenii erau la lucru. Iar salariile se plateau "din mana".
Nu vreau sa ajung in situatia de a plati din buzunarul meu toanele patronului si nici sa imi asum raspunderea pentru inconstienta unor decizii ale acestuia.
Va multumesc si astept sfaturi si opinii de la dv., cititori ai forumului
Cel mai recent răspuns: ContSters56628 , utilizator 21:39, 24 Martie 2010
Simplu explicatii patronului ca daca plateste el amenda din buzunarul lui atunci o sa va ocupati de inregistarea CIM asa cum doreste.(precizez doar inegistarea), daca nu sa fie mai intelegator si sa va anunte cu o zi inainte pentru a putea opera i REVISAL, iar contabila eplicatii ca daca nu este instare sa lase pe altii sa se ocupe de asa ceva.
Cu intelegerea patronului cred ca ma descurc. O sa ii arunc pastila cu amendarea firmei si inregistrarea ei in cazierul fiscal. E inginer constructor si nu prea pricepe legislatia.
Cu contabila e mai greu. E angajata cu contract de prestare. Intre firma noastra si firma ei de contabilitate. In contract nu se stipuleaza nici un termen pentru indeplinirea formalitatilor contabile. Decat o obligatie a ei de a nu depasi termenul legal de prezentare a documentelor la autoritatile fiscale.
Dar in momentul de fata sunt pus in situatia de a inregistra 2 contracte maine, pentru persoane ce au fost "aduse la munca" ieri. Am comunicat contabilei inca de ieri dimineata si a zis ca e treaba noastra - a firmei - de cand ii angajam, ca mai devreme de luni 29.03 nu poate sa faca REVISAL-ul.
Cum procedez eu acum? Comunicarea intre patron si contabila e foarte dificila, pe fondul restantelor de plata pe februarie si martie, acumulate din motiv de neincasare a facturilor de la beneficiari (bugetari). Contracte incheiate si efectuate anul trecut in baza OUG 655/2009 (parca) in care se spune ca banii vor fi virati anul asta, dupa aprobarea bugetului local.
Pentru a evita aceste probleme, parerea mea este ca cel mai bine ar fi sa completati dvs acel revisal.
fie completati dumneavoastra acel revisal , fie contabila isi poate ridica parola de la itm si trimite on line revisalul( deci nu mai merge la itm pentru depunere). la fel puteti sa faceti si dumneavoastra. pe itm online gasiti pasii .... pt trimiterea revisalului online
Este un nonsens in afirmatiile dvs. . Cum va ocupati de resurse umane dar..sarcina de "Resurse umane" este suplimentara atributiilor mele din fisa postului . Daca este asa cum spuneti legal dvs. nu va ocupati de resurse umane si nu aveti de ce sa va faceti griji in privinta amenzii si , in consecinta nu aveti de ce sa platiti nicio amenda . Asa ca... datii inainte ... daca e sa fie probleme ii trimiteti la patron / contabil . Daca vi se completeaza fisa postului sau se emite o decizie in acest sens , respectiv cu atributii de resurse umane , se schimba problema . Era bine daca precizati pe ce post sunteti incadrata .... Numai bine !

Alte discuții în legătură

Revisal=registrul de evidenta a salariatilor geaninapp geaninapp va rog frumos sa-mi trimiteti si mie daca aveti kitul de instalare pentru revisal versiunea 1.0.0. (vezi toată discuția)
Colaborare resurse umane crisadi crisadi Inspector Resurse Umane cu atestat ITM solicit colaborare pentru urmatoarele operatiuni : intocmire CIM, modificari, incetari CIM, salarizare, intocmire si ... (vezi toată discuția)
Revisal - completare si retroactiv Mariii Mariii Am urmatoarea situatie: vreau sa angajez o persoana care a mai lucrat un an inainte cu carte de munca. Acum dupa o pauza, vrea sa se angajeze la firma lui. In ... (vezi toată discuția)