Pentru a respecta termenul stabilit printr-un regulament european ce vizează îmbunătățirea securității documentelor de identitate ale cetățenilor Uniunii Europene și a documentelor de ședere emise acestora, Ministerul Afacerilor Interne (MAI) anunța, în vara lui 2021, posibilitatea de emitere a cărților electronice de identitate. Totuși, nu toți cetățenii români pot cere acest nou tip de document de identitate, deoarece pe 2 august 2021 a fost lansat doar un proiect-pilot pentru emiterea cărții electronice de identitate, ce se derulează exclusiv în județul Cluj. De atunci, la Cluj au fost eliberate peste 5.400 de astfel de documente de identitate. Potrivit MAI, extinderea emiterii cărții electronice de identitate la nivelul Municipiului București este programată pentru jumătatea anului 2023, iar la nivel național ar urma să se facă până la 31 decembrie 2023. Citește articolul
Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) va putea stabili de-acum ca, după ce se emite un card de sănătate duplicat, acesta să fie direcționat către sediul casei de asigurări de sănătate unde este luat în evidenţă asiguratul ce a cerut înlocuirea celui pierdut, furat sau distrus, taxa pentru distribuția cardului fiind astfel eliminată, potrivit unui ordin oficializat aseară. Citește articolul
În continuare, pentru consultațiile la distanță acordate de medicii de familie și de medicii specialiști din ambulatoriul clinic nu va fi necesară prezentarea cardului de sănătate sau a biletului de trimitere, potrivit unei ordonanţe oficializate aseară, măsura fiind luată pentru a reduce numărul drumurilor pe care trebuie să le facă pacienţii la medic şi astfel pentru a reduce riscul de îmbolnăvire, inclusiv cu COVID-19. Citește articolul
Vaccinarea împotriva COVID-19 doar la spital și, mai apoi, doar la medicii de familie, menținerea posibilității de a beneficia de consultații medicale la distanță sau acordarea serviciilor medicale și medicamentelor pentru tratarea cazurilor de COVID-19 în cazul tuturor persoanelor din România sunt doar o parte dintre măsurile din domeniul medical conținute de o ordonanță oficializată aseară. Practic, multe dintre aceste măsuri se vor aplica în continuare, deoarece ele au existat și înainte, dar au fost gândite să se aplice pe perioada stării de alertă, iar aceasta a fost eliminată. Citește articolul
Peste 14 milioane de români care ar fi rămas fără carduri de sănătate valabile până în 2021 le vor putea folosi încă șapte ani, după cum s-a stabilit, printr-o hotărâre a Guvernului, în vara lui 2020. Valabilitatea acestora nu a fost prelungită în contextul stării de alertă și, prin urmare, nu este influențată de expirarea acesteia la 8 martie. Citește articolul
Toate persoanele care au simptome sau au fost diagnosticate cu COVID-19 beneficiază de consultații medicale de specialitate, indiferent dacă sunt sau nu asigurate la sănătate, potrivit unor precizări de luni ale directorului general al Casei de Asigurări de Sănătate (CAS) Hunedoara. Citește articolul
În 2020, autoritățile au stabilit că noile buletine electronice trebuie să conțină, pe lângă date personale precum numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data sau locul nașterii acestuia, și date biometrice, respectiv imaginea facială și amprentele posesorului. Acum, la mai bine de o lună de la începerea emiterii lor - e adevărat că e vorba despre un proiect-pilot, ce se desfășoară doar la Cluj - Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a lansat joi în dezbatere un proiect de hotărâre, prin care se stabilesc procedurile de colectare a datelor biometrice. Citește articolul
În contextul în care luni a început emiterea de cărți electronice de identitate în județul Cluj, în cadrul unui proiect-pilot desfășurat pe o perioadă de șase luni de Ministerul Afacerilor Interne, vă prezentăm în continuare calendarul buletinului electronic sau, mai exact, tot ce știm până acum despre cum urmează să fie implementat, treptat, în toată țara. După cele șase luni de testare la Cluj, cel mai probabil că, la finele anului viitor, buletinele electronice vor fi accesibile tuturor, urmând ca acestea să devină obligatorii din 2031, potrivit regulamentului Uniunii Europene (UE) care le-a și impus. Citește articolul
De la începutul lunii octombrie, atunci când vor merge la medic, pacienții vor trebui să prezinte, din nou, cardul de sănătate, după ce, în luna mai, fuseseră scutiți de folosirea lui. Totuși, pentru consultațiile la distanță acordate de medicii de familie și de medicii specialiști din ambulatoriul clinic nu va fi necesară prezentarea cardului până la sfârșitul acestui an, potrivit unui comunicat recent al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS). Citește articolul
Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul