Al doilea pachet al reformei fiscal-bugetare dorite de noul Guvern conține și un proiect de lege cu o multitudine de modificări la codurile fiscale, însă vorbim și de modificări majore privind societățile și insolvența. După ce a fost găsit luna trecută cu o problemă punctuală de constituționalitate, actul s-a întors la Parlament, iar marți a fost adoptat de senatori și deputați, urmând ca peste două zile să meargă la promulgarea prin decret prezidențial. Citește articolul
Pachetul al doilea de reformă al Guvernului trebuia să conțină și o lege cu multiple măsuri fiscal-financiare, doar că parcursul acesteia a fost oprit de Curtea Constituțională a României (CCR). Conform declarațiilor recente ale Premierului Ilie Bolojan, documentul urmează să treacă în curând prin procedura urgentă de legiferare parlamentară, adică fără o nouă asumare a responsabilității de către Guvern, dar specialiștii spun că au existat discuții și despre alte variante. Citește articolul
Iată principalele aspecte pe care trebuie să le știe contribuabilii despre stabilirea bazei de impozitare prin estimare, obligația conducerii evidențelor fiscale și contabile și prescripția dreptului de a stabili creanțe. Citește articolul
Un prim aspect important de precizat constă în faptul că, în conformitate cu prevederile art. 101 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, declaraţia fiscală se depune de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal sau altor legi speciale, la termenele stabilite de acestea. Citește articolul
Un prim aspect important de precizat constă în faptul că, în conformitate cu prevederile art. 93 alin. (1) din Codul de procedură fiscală, stabilirea creanţelor fiscale reprezintă activitatea de determinare a materiei impozabile, de calculare a bazei de impozitare şi a creanţelor fiscale. Astfel, stabilirea unei creanţe fiscale înseamnă, de fapt, determinarea cuantumului acesteia şi individualizarea ei într-un titlu de creanţă. Prin această operaţiune se realizează cele două condiţii pentru ca o creanţă fiscală să poată fi stinsă: de a fi certă şi lichidă. Citește articolul
Potrivit prevederilor Codului de procedură fiscală, prin noțiunea de „înregistrare fiscală” se înțelege activitatea de atribuire a codului de identificare fiscală, de organizare a registrului contribuabililor sau plătitorilor şi de eliberare a certificatului de înregistrare fiscală. Prin excepție, atribuirea codului de identificare fiscală se face exclusiv de către organul fiscal central, pe baza declaraţiei de înregistrare fiscală. Citește articolul
Orice contribuabil ar trebui să știe ce prevede legislația procedural-fiscală despre nulitatea, anularea, desființarea sau modificarea actelor administrativ-fiscale. Iată principalele idei de reținut. Citește articolul
Termenele, în procedura fiscală, se calculează potrivit Codului de procedură civilă, dacă legislația fiscală nu prevede altfel. Iată câteva aspecte importante de știut pe această temă. Citește articolul
Comunicarea actelor administrativ-fiscale este esențială pentru ca acestea să producă efecte juridice față de contribuabili. Codul de procedură fiscală stabilește modalități specifice de comunicare pentru actele pe suport hârtie și pentru cele electronice. Totodată, se prevăd proceduri clare pentru situațiile de refuz sau cele de imposibilitate de a primi acte fiscale. Citește articolul
Atunci când inițiază proiecte de acte normative din domeniul fiscalității, Ministerul Finanțelor (MF) poate să ceară puncte de vedere consultative de la Camera Consultanților Fiscali (CCF), prevede o ordonanță publicată luni în Monitorul Oficial. Citește articolul