Subiect: reclame medicamente
ACCES GRATUIT
Noul Cod al Audiovizualului: Reguli mai stricte pentru publicitatea la produse homeopate și suplimente alimentare
La începutul lunii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, adoptat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care abrogă vechiul cod din 2011. Printre principalele modificări aduse se numără extinderea reglementărilor privind publicitatea la medicamente și asupra tratamentelor medicale, produselor homeopate, dispozitivelor medicale și suplimentelor alimentare. De asemenea, se interzice promovarea farmaciilor în contextul în care acestea sunt asociate cu oferte sau promoții pentru produsele menționate. Citește articolul
ACCES PREMIUM
CNA interzice farmaciilor să publice promoții la suplimentele alimentare: Care ar putea fi efectele
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat în data de 25 iunie 2025 un nou Cod de reglementare a conținutului audiovizual care interzice, printre altele, publicitatea efectuată de farmacii la promoțiile aferente suplimentelor alimentare: „Art. 154 – (1) Este interzisă (…) promovarea farmaciilor prin asocierea acestora cu promoții la medicamente, tratamente medicale, produse homeopate, dispozitive medicale și suplimente alimentare”. CNA pare să acționeze contrar scopului protejării publicului, liberei concurențe și recomandărilor Consiliului Concurenței, deși a furnizat acestuia informații în cadrul studiului privind piețele medicamentelor OTC (over-the-counter - medicamente fără prescripție medicală) și suplimentelor alimentare și chiar a fost supusă în trecut unei investigații a autorității de concurență. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
19 Decembrie 2024 | 1 | 904 | Timp de citire: 1 min.
Publicitatea la medicamentele de uz uman: A fost eliminată interdicția asupra publicității pe rețele de socializare sau prin aplicații mobile
19 Decembrie 2024 | 1 | 904 | Timp de citire: 1 min.
Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Sănătății (MS) a adus mai multe modificări regulilor privind publicitatea la medicamentele de uz uman, una dintre schimbări vizând eliminarea restricției existente de promovare a medicamentelor pe rețelele de socializare sau prin aplicații mobile. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Ce părere aveți de interzicerea reclamelor la medicamente?
Senatul a adoptat luni, cu 100 de voturi pentru și 7 împotrivă, proiectul de lege referitor la interzicerea reclamelor explicite la medicamente la radio și televizor, precum și interzicerea în totalitate a reclamelor pentru medicamentele care se eliberează pe bază de rețetă. Citește articolul




