La începutul lunii trecute a fost publicat în Monitorul Oficial noul Cod al Audiovizualului, adoptat de Consiliul Național al Audiovizualului (CNA), care abrogă vechiul cod din 2011. Printre principalele modificări aduse se numără extinderea reglementărilor privind publicitatea la medicamente și asupra tratamentelor medicale, produselor homeopate, dispozitivelor medicale și suplimentelor alimentare. De asemenea, se interzice promovarea farmaciilor în contextul în care acestea sunt asociate cu oferte sau promoții pentru produsele menționate. Citește articolul
Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a adoptat în data de 25 iunie 2025 un nou Cod de reglementare a conținutului audiovizual care interzice, printre altele, publicitatea efectuată de farmacii la promoțiile aferente suplimentelor alimentare: „Art. 154 – (1) Este interzisă (…) promovarea farmaciilor prin asocierea acestora cu promoții la medicamente, tratamente medicale, produse homeopate, dispozitive medicale și suplimente alimentare”. CNA pare să acționeze contrar scopului protejării publicului, liberei concurențe și recomandărilor Consiliului Concurenței, deși a furnizat acestuia informații în cadrul studiului privind piețele medicamentelor OTC (over-the-counter - medicamente fără prescripție medicală) și suplimentelor alimentare și chiar a fost supusă în trecut unei investigații a autorității de concurență. Citește articolul
Printr-un ordin apărut miercuri, Ministerul Sănătății (MS) a adus mai multe modificări regulilor privind publicitatea la medicamentele de uz uman, una dintre schimbări vizând eliminarea restricției existente de promovare a medicamentelor pe rețelele de socializare sau prin aplicații mobile. Citește articolul
Senatul a adoptat luni, cu 100 de voturi pentru și 7 împotrivă, proiectul de lege referitor la interzicerea reclamelor explicite la medicamente la radio și televizor, precum și interzicerea în totalitate a reclamelor pentru medicamentele care se eliberează pe bază de rețetă. Citește articolul