avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 529 soluții astăzi
Acasă Subiect: inregistrarea firmelor in spv
Subiect: inregistrarea firmelor in spv
ACCES PREMIUM

SPV: Patru probleme practice de care se lovesc contribuabilii după mai multe luni de comunicare obligatorie online cu ANAF

Andreea Florian în Contabil și fiscal
Consultant fiscal,
13 Octombrie 2022 | 2 | 5371 | Timp de citire: 4 min.

Deși obiectivul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) de digitalizare a comunicării dintre contribuabili și autoritățile fiscale este pe deplin justificat și benefic, implementarea lui practică trebuie să aibă în vedere asigurarea exercitării depline a drepturilor și a executării obligațiilor contribuabililor. Practica lunilor recente, de când comunicarea prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) este exclusivă și obligatorie, ne-a adus în vedere câteva aspecte și dificultăți practice. Vom detalia, în cele ce urmează, câteva dintre ele. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regulile pentru funcționarea SPV, înlocuite oficial prin ordin al ANAF

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
17 Iunie 2022 | 0 | 6829 | Timp de citire: 1 min.

În urma unor modificări legislative de la începutul anului, regulile pentru Spațiul Privat Virtual (SPV) au trebuit emise prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), în condițiile în care, anterior, de acest lucru se ocupa Ministerul Finanțelor. Din acest motiv, ANAF a publicat joi ordinul care înlocuiește regulile date de minister. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Relaționarea cu Fiscul se mută online începând de marți. Iată principalele aspecte de reținut în acest context

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Februarie 2022 | 2 | 12184 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 martie 2022, firmele, PFA-urile și profesioniștii vor fi obligați să aibă un cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a mai putea relaționa cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), deci inclusiv pentru a depune declarații fiscale. Asta înseamnă că transmiterea de documente în format tipărit va fi ignorată de instituție. Că afacerile sunt pregătite sau nu pentru acest pas, autoritățile n-au dat până acum niciun semn că ar putea interveni vreo amânare a termenului stabilit încă de anul trecut prin OG 11/2021. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Exclusiv ANAF: Relația cu persoanele fizice obișnuite va continua și offline după 1 martie

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Februarie 2022 | 1 | 9707 | Timp de citire: 2 min.

Persoanele fizice obișnuite scapă de obligația de a avea cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a confirmat instituția la solicitarea redacției noastre. De la 1 martie 2022, relaționarea cu unitățile din cadrul ANAF se va face exclusiv online, în esență, în cazul firmelor, profesioniștilor, PFA-urilor și titularilor de întreprinderi individuale ori familiale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Două ghiduri video pentru înregistrarea în SPV, publicate de ANAF în contextul trecerii la relaționarea exclusiv online

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Februarie 2022 | 0 | 10851 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care, de la 1 martie 2022, firmele, PFA-urile și profesioniștii vor fi obligați să relaționeze numai online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), instituția a publicat miercuri două ghiduri video pentru înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce instrumente fiscale pentru reducerea deficitului de încasare la TVA vor implementa autoritățile în perioada următoare

Deloitte România în Taxe și impozite
4 Octombrie 2021 | 0 | 1727 | Timp de citire: 3 min.

Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), aprobat recent de Comisia Europeană (CE), prevede, dincolo de direcțiile asumate pentru absorbția celor 29 de miliarde de euro, și un set de reforme fiscale de implementat până la finalul anului 2026. Printre acestea se numără modernizarea administrației cu două obiective principale: creșterea veniturilor fiscale cu 2,5 puncte procentuale din PIB până la finalul anului 2025 și reducerea deficitului de încasare la TVA cu cel puțin cinci puncte procentuale până la jumătatea anului 2026 (ambele în raport cu 2019). Cel de-al doilea obiectiv poate fi considerat conservator, raportat la experiența țărilor vecine cu privire la reducerea evaziunii fiscale ca urmare a implementării unor metode eficiente de creștere a colectării, precum SAF-T sau facturarea electronică. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Contul obligatoriu în SPV, oficializat: Din martie 2022, firmele și PFA-urile vor comunica exclusiv online cu Fiscul

Lucia Tozaru în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
1 Septembrie 2021 | 2 | 23425 | Timp de citire: 2 min.

Comunicarea persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate (PFA) sau a altor entități fără personalitate juridică cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se va face, din 1 martie 2022, exclusiv online, ceea ce înseamnă că, până la acea dată, toți contribuabilii care au o relație cu Fiscul vor trebui să se înregistreze în Spațiul Privat Virtual (SPV), potrivit unei OG oficializate marți, care modifică Codul de procedură fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ANAF: În ultimul an, 30.000 de contribuabili au folosit identificarea vizuală online pentru a-și crea cont în SPV. Cum se procedează

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
17 August 2021 | 1 | 3681 | Timp de citire: 2 min.

La un an de la lansarea aplicației online pentru programări, 30.000 de contribuabili au optat pentru această modalitate de a valida conturile nou-create în Spațiul Privat Virtual (SPV) al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după cum se arată într-un comunicat publicat luni. În acest context, reamintim cum se procedează efectiv pentru validarea unui cont nou în SPV fără a face deplasări la instituțiile statului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Spațiul Privat Virtual, accesibil și pentru firme de joi. Ce acte fiscale vor putea primi acestea în format electronic?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Mai 2017 | 1 | 25090 | Timp de citire: 2 min.

Începând de joi, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va trebui să pună la dispoziția contribuabililor persoane juridice o modalitate mai comodă și modernă pentru comunicarea mai multor documente fiscale, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Procedura pentru transmiterea la distanță a deciziilor de impunere, certificatelor de atestare fiscală sau a declarațiilor fiscale, printre altele, este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial, care stabilește și ce trebuie să facă firmele pentru a se înregistra în acest serviciu online.  Citește articolul