Inspectorii Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) vor înmulți semnificativ, de la 1 iulie 2022, controalele pe care le derulează la persoanele fizice cu averi mari nejustificate, a anunțat azi Lucian Heiuș, președintele instituției. Deși în vizorul ANAF se află peste 500.000 de persoane, președintele a recunoscut că doar o parte dintre acestea vor ajunge să fie verificate. Citește articolul
Numeroase persoane fizice, stabilite în zone diferite ale țării, care își desfășoară activitatea în domenii diferite, au primit, în ultimele luni, avize de verificare a situației fiscale personale. Cum Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) are în plan mai multe proiecte de digitalizare și îmbunătățire a conformării, inclusiv în domeniul schimbului de informații sau folosirii informațiilor de la terți, noua tendință nu este decât o acțiune firească. Așadar, ce ar trebui să știi dacă vei primi avizul? Citește articolul
Documentele interne pe care contribuabilul nu este obligat, conform legislației, să le aibă nu trebuie prezentate la control inspectorilor din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), atrag atenția specialiștii. Recomandarea este utilă în contextul în care ANAF a început, în ultima vreme, să desfășoare noi campanii de verificări la contribuabili. Citește articolul
Într-o încercare de transparentizare a activității de control fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat două rapoarte în care a inclus principalele probleme pe care le-a găsit în cadrul verificărilor la companii și persoanele fizice. Deficiențele au fost identificate în controalele terminate în cursul anului 2021, iar publicarea lor se face pentru ca toți contribuabilii să știe ce să evite în propria activitate. Citește articolul
În urma finalizării unor inspecții fiscale în lunile ianuarie și februarie 2022, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat recent un sumar al celor mai importante cazuri identificate la controale. Din acesta am extras șase mari probleme pe care inspectorii fiscali le-au găsit la firme și persoane fizice. Citește articolul
Modificările punctuale realizate în decursul ultimului an și jumătate asupra unor dispoziții ale Codului de procedură fiscală și a actelor normative conexe au condus la situația în care o autoritate fără atribuții de administrare, control și stabilire a creanțelor fiscale – Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) – emite decizii de impunere, similar celor emise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la finalizarea inspecțiilor fiscale. Cu alte cuvinte, titluri de creanță pentru care neplata la scadență înseamnă executare silită, cu toate consecințele pe care un asemenea proces le aduce persoanelor fizice și juridice în cauză. Citește articolul
Când un contribuabil persoană fizică urmează să fie supus unei verificări a situației fiscale personale, acesta trebuie înștiințat înainte, în scris, de către organul fiscal și trebuie să-i fie aduse la cunoștință drepturile sale.
Citește articolulO schimbare importantă privind regulile de procedură fiscală a fost introdusă de Guvern la începutul lunii februarie 2022, atrag atenția specialiștii. Pe scurt, prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) se vor putea stabili și alte organe fiscale, decât cele competente până acum, pentru a face inspecții fiscale și verificări documentare la contribuabili. Citește articolul
PFA-urile și profesioniștii sunt administrați, de la 1 ianuarie 2022, de organul fiscal din zona domiciliului fiscal al persoanelor fizice, astfel că tot de acolo pot veni în control și inspectorii cu atribuții de inspecție fiscală. Așa a stabilit recent Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Cu toate acestea, există posibilitatea ca verificările să fie făcute și de inspectori din alte zone, dacă se deleagă competența. Citește articolul
Personalul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care se ocupă de verificarea situației fiscale personale va folosi legitimații noi, conform unui ordin al ANAF publicat luni în Monitorul Oficial. Totuși, inspectorii pot folosi mai departe, timp de șase luni, legitimațiile actuale, până când acestea vor fi înlocuite. Citește articolul