De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul
Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului, care este un instrument pentru efectuarea plăților către și de la Trezoreria Statului, nu mai trebuie ștampilat de către angajații de la stat, conform unui ordin de ministru care deja se aplică de astăzi. Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului este folosit atât de către autorități, cât și de către companii. Citește articolul
Începând de marțea care tocmai a trecut, ștampila a fost eliminată din relația dintre instituțiile publice și trezoreriile statului și Ministerul Finanțelor, conform unui ordin recent apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul
După ce parlamentarii au stabilit de curând că ștampila trebuie eliminată din activitatea instituțiilor și autorităților publice, au apărut și primele măsuri oficiale în acest sens. Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate au stabilit să elimine ștampila în relația cu casele teritoriale de sănătate. Citește articolul
După ce firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) au scăpat de obligația ștampilării documentelor emise în relațiile dintre ele sau depuse ori încheiate în relația cu autoritățile publice, regula a fost extinsă azi și la entitățile de stat, conform unui act normativ recent. Cu alte cuvinte, ștampila va fi folosită mai rar atât în activitatea autorităților centrale și locale, cât și în activitatea instanțelor judecătorești, pentru că tot vor exista cazuri în care va fi necesară. Citește articolul
Deși ștampila va fi eliminată vineri din activitatea autorităților centrale și locale și a instanțelor, ștampilarea documentelor va fi în continuare obligatorie în cazurile în care este cerută în mod expres prin lege. Citește articolul
După cum se știe, în prezent persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum și entitățile fără personalitate juridică nu mai au obligația de a aplica ștampila pe documente sau pe orice alte înscrisuri emise în relația dintre ele. Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește semnarea anumitor documente. Neîndeplinirea obligației de a semna poate atrage răspunderea persoanelor responsabile care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate. Citește articolul
Lista actelor administrative fiscale care au valabilitate chiar dacă nu sunt semnate și ștampilate de către emitent a fost actualizată joi, prin intermediul unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) publicat în Monitorul Oficial. Astfel, lista cuprinde acum 27 de documente, în loc de 29. Citește articolul
Aplicarea ștampilei pe contractele depuse, emise sau încheiate în relația firmelor și persoanelor fizice autorizate (PFA) cu instituțiile și autoritățile statului nu mai este necesară de duminică, potrivit unui act normativ recent publicat în Monitorul Oficial. Până acum, legislația nu excepta în mod expres firmele și PFA-urile de la ștampilarea contractelor. Citește articolul
Persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat si entitatile fara personalitate juridica scapa, incepand de astazi, de obligatia de a aplica stampila pe documentele depuse la institutiile statului, potrivit unei ordonante publicate luni in Monitorul Oficial. Citește articolul