Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 6220 soluții astăzi

Anul acesta, avocatnet.ro împlinește 20 de ani și, pentru că ne citești, îți oferim un voucher aniversar pe care îl poți utiliza la serviciile noastre. Descarcă voucherul

Acasă Subiect: stampila
Subiect: stampila
ACCES PREMIUM

Debirocratizare: În relația cu ce instituții n-avem nevoie de ștampilă, conform modificărilor apărute până acum

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
9 Februarie 2021 | 1 | 978

În 2019, pentru a debirocratiza activitatea instituțiilor și autorităților publice din țara noastră, parlamentarii au decis ca ștampila să fie eliminată în relație cu acestea. Printre cele mai recente măsuri oficiale în acest sens se numără cele apărute spre sfârșitul lunii ianuarie 2021, respectiv eliminarea ștampilei din relația firmelor și persoanelor fizice atât cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, cât și cu Ministerul Dezvoltării și instituțiile subordonate. Așadar, iată în relațiile cu ce instituții nu mai trebuie folosită acum ștampila. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ștampila dispare din relația firmelor și PFA-urilor cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
29 Ianuarie 2021 | 1 | 752

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a anunțat joi, printr-un comunicat de presă, că, de-acum, funcționarilor din domeniul fondurilor europene le este interzis să mai solicite ștampilarea documentelor primite. Decizia MIPE vine la doar câteva zile distanță de la decizia similară luată de Ministerul Dezvoltării. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ștampila o să dispară în relația cu Ministerul Dezvoltării și instituțiile subordonate

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
26 Ianuarie 2021 | 0 | 802

Sigiliul sau ștampila nu vor mai fi folosite în raport cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) și cu instituțiile din subordinea acestuia, potrivit unui comunicat de luni al ministerului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost introdusă semnătura electronică în domeniul construcțiilor, pentru arhitecți, ingineri și alți specialiști

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 August 2020 | 0 | 4155

De vineri, specialiștii din domeniul construcțiilor își pot desfășura activitatea cu mult mai multă ușurință decât în trecut, deoarece Guvernul permite folosirea semnăturii electronice calificate în locul semnăturii olografe (adică de mână). În plus, pentru anumiți specialiști, semnătura electronică calificată ține loc inclusiv de ștampilă/parafă, iar autoritățile sunt obligate să primească documentele electronice astfel semnate, se arată într-o ordonanță de urgență a Guvernului publicată vineri în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Eliminarea ștampilei la stat: Ordinele de plată pentru Trezoreria Statului nu mai trebuie ștampilate de către autorități

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
5 Februarie 2020 | 0 | 2929

Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului, care este un instrument pentru efectuarea plăților către și de la Trezoreria Statului, nu mai trebuie ștampilat de către angajații de la stat, conform unui ordin de ministru care deja se aplică de astăzi. Ordinul de plată pentru Trezoreria Statului este folosit atât de către autorități, cât și de către companii. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Debirocratizarea continuă

Ștampila dispare pentru documentele depuse la trezoreriile statului și la Ministerul Finanțelor

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Decembrie 2019 | 0 | 10178

Începând de marțea care tocmai a trecut, ștampila a fost eliminată din relația dintre instituțiile publice și trezoreriile statului și Ministerul Finanțelor, conform unui ordin recent apărut în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Eliminarea ștampilei la stat, primele măsuri oficiale: Ștampila dispare în relația cu casele de sănătate

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Octombrie 2019 | 0 | 3368

După ce parlamentarii au stabilit de curând că ștampila trebuie eliminată din activitatea instituțiilor și autorităților publice, au apărut și primele măsuri oficiale în acest sens. Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări de Sănătate au stabilit să elimine ștampila în relația cu casele teritoriale de sănătate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder De-acum, ștampila este eliminată din activitatea autorităților și a instanțelor, deși nu în totalitate

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Octombrie 2019 | 1 | 31643

După ce firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) au scăpat de obligația ștampilării documentelor emise în relațiile dintre ele sau depuse ori încheiate în relația cu autoritățile publice, regula a fost extinsă azi și la entitățile de stat, conform unui act normativ recent. Cu alte cuvinte, ștampila va fi folosită mai rar atât în activitatea autorităților centrale și locale, cât și în activitatea instanțelor judecătorești, pentru că tot vor exista cazuri în care va fi necesară. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Eliminată și nu prea: Ștampila tot va trebui folosită de autoritățile statului în cazurile prevăzute expres de legi

Deși ștampila va fi eliminată vineri din activitatea autorităților centrale și locale și a instanțelor, ștampilarea documentelor va fi în continuare obligatorie în cazurile în care este cerută în mod expres prin lege. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnarea documentelor contabile este obligatorie, chiar dacă ștampilarea lor este opțională

Vera Constantin în Contabil și fiscal
Expert contabil,
22 Aprilie 2019 | 0 | 6243

După cum se știe, în prezent persoanele fizice, persoanele juridice de drept privat, precum și entitățile fără personalitate juridică nu mai au obligația de a aplica ștampila pe documente sau pe orice alte înscrisuri emise în relația dintre ele. Nu la fel stau lucrurile în ceea ce privește semnarea anumitor documente. Neîndeplinirea obligației de a semna poate atrage răspunderea persoanelor responsabile care le-au întocmit, vizat și aprobat, precum și a celor care le-au înregistrat în contabilitate.   Citește articolul