Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 618 soluții astăzi
Acest site folosește cookies. Informații aici
Acasă Subiect: act identitate
Subiect: act identitate
ACCES GRATUIT

Vom fi obligați să avem toți acte de identitate electronice? Iată ce zice noua legislație

Așa cum stabilește o lege ce vizează modificarea cadrului legal al actelor de identitate și care va intra în vigoare mâine, românii nu vor fi obligați să aibă acte de identitate electronice. De fapt, legislația ne dă posibilitatea de a alege ce tip de act de identitate vrem să folosim: unul simplu sau unul electronic, document ce conține, în cipul încorporat, mai multe date personale decât unul simplu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce date vor fi înscrise pe viitoarele cărți de identitate

Viitoarele cărți de identitate, fie ele simple ori electronice, vor conține o serie de date cu caracter personal, printre care și numele complet al titularului, sexul, cetățenia ori data și locul nașterii acestuia, potrivit unei legi ce se va aplica de vineri. De asemenea, actul normativ stabilește și că, în locul semnăturii de mână de pe cartea de identitate simplă, cea electronică va conține o semnătură electronică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

De vineri, cărțile de alegător vor dispărea oficial din legislație. Se va vota doar în baza actului de identitate

Documentul cu ajutorul căruia, cel puțin teoretic, putem vota, respectiv cartea de alegător, va dispărea, în mod oficial, de vineri, urmând ca din acea zi votarea să se facă exclusiv în baza actului de identitate, potrivit unei legi apărute marți în Monitorul Oficial. În practică, nu se schimbă nimic, cartea de alegător nefiind folosită la vot în cei zece ani ce au trecut de la apariția ei. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Coronavirus

UPDATE MAI: Lista detaliată cu actele pentru care se prelungește valabilitatea în perioada aplicării stării de urgență

În condițiile în care, în România, este instituită starea de urgență din cauza epidemiei de coronavirus, majoritatea instituțiilor din țara noastră au fost obligate să limiteze interacțiunea directă a angajaților cu cetățenii, iar altele, în schimb, au luat decizia de a suspenda total activitatea unor departamente. De aceea, vă spunem astăzi ce se întâmplă în cazul în care ne expiră documente personale, precum actul de identitate, permisul auto, certificatul de înmatriculare și altele în această perioadă și cât timp avem la dispoziție, după ridicarea stării de urgență, pentru a ne reface documentele, potrivit unei liste publicate recent de Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Statul ar putea să plătească primul buletin eliberat românilor

Tinerii care vor împlini vârsta de 14 ani și vor solicita eliberarea primului act de identitate nu vor mai trebui să plătească taxele legate de emiterea acestuia, potrivit unui proiect de lege înregistrat de curând la Senat pentru dezbatere. Citește articolul