În contextul introducerii impozitului pe bacșișurile încasate în localuri de la clienți, fiscaliștii au atras atenția că acesta trebuie declarat lunar prin formularul 100 și achitat tot lunar, informația fiind confirmată oficial prin modificarea instrucțiunilor pentru completarea declarației. Totodată, impozitul mai trebuie raportat anual prin formularul 205. Citește articolul
Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul
Începând cu 2023, statele de salarii emise de angajatori vor trebuie păstrate doar pentru cinci ani, nu 50 ani, ca și până acum. Schimbarea se regăsește într-o lege oficializată luni, care introduce o excepție de la regula actuală și va viza doar situațiile în care angajatorul depune în paralel anumite declarații fiscale. Citește articolul
Formularele fiscale 205 și 207 au fost oficial adaptate la o serie de modificări legislative apărute pe final de 2020 și în 2021, conform unui ordin al Fiscului publicat joi în Monitorul Oficial. Printre altele, s-a implementat noua regulă conform căreia declararea dividendelor distribuite și neplătite în anul distribuirii se face în anul următor distribuirii, nu în anul următor aprobării situațiilor financiare anuale. Citește articolul
Trei declarații fiscale importante pentru firme și persoanele fizice deopotrivă se depun anul acesta ceva mai târziu în an decât până acum, după ce legiuitorul a modificat termenele legale de depunere la nivelul legii fiscale. Este vorba, mai precis, despre declarația unică pentru persoanele fizice, declarația 230 și declarația 205. Citește articolul
Din 2017, angajatorii sunt scutiți de depunerea declarației 205 până la finalul lunii februarie a anului în curs pentru anul precedent, însă anumite categorii de contribuabili au în continuare obligația de a transmite formularul la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Pentru anul 2016, angajatorii care folosesc deja declarația unică 112 nu vor mai trebui să depună la Fisc, până la finele lunii februarie 2017, și declarația 205 (cea care a luat locul fișelor fiscale). Informația reiese din legislația în vigoare, însă a fost confirmată, pentru AvocatNet.ro, de un reprezentant al Fiscului. Totuși, formularul 205 va trebui depus în continuare de alte categorii de contribuabili. Citește articolul
Codul fiscal și cel de procedură fiscală au suferit recent modificări importante. Contribuabilii vor avea mai puține declarații fiscale de depus. Obligația de a transmite declarațiile informative 392A, 392B și 393 a fost suspendată pentru trei ani, iar angajatorii au fost scutiți de depunerea anuală a declarației fiscale 205. Citește articolul
Anul 2014 a fost ultimul in care angajatorii au trebuit sa mai declare in formularele anuale 205, cele care au inlocuit fisele fiscale, impozitele retinute pentru fiecare beneficiar de venit. Din 2015, aceste informatii vor fi raportate doar in declaratia unica, astfel ca angajatorii vor depune cu un formular mai putin la Fisc. Citește articolul
Formularul 205, care a inlocuit de la 1 ianuarie 2013 fisele fiscale si in care se raporteaza retinerile de impozit pentru fiecare beneficiar de venit, trebuie depus la organele fiscale pana astazi. Anul acesta este ultimul in care se mai depune declaratia 205, urmand ca din 2015, angajatorii sa declare impozitul calculat si retinut pentru fiecare beneficiar de venit in declaratia unica. Cititi in materialul urmator cum trebuie completat formularul 205 si cum se transmite catre Fisc in acest an. Citește articolul