Subiect: registru unic de control
ACCES PREMIUM
Alexandru Boiciuc, Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Decembrie 2023 | 2 | 45971 | Timp de citire: 1 min.
UPDATE Oficial: Registrul unic de control trebuie completat, mai nou, și când inspecția fiscală se derulează la sediul ANAF
14 Decembrie 2023 | 2 | 45971 | Timp de citire: 1 min.
Una dintre schimbările privind inspecțiile fiscale date prin OUG 188/2022 este eliminarea necesității de a completa registrul unic de control atunci când controalele se derulează la sediile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Totuși, prin legea de aprobare a ordonanței, care a fost oficializată miercuri, această regulă este eliminată. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Inspecții fiscale în birourile ANAF: Chiar dacă nu se completează registrul unic de control, se încheie un proces-verbal de care firma se poate folosi ulterior
Mai nou, regula de bază a inspecțiilor fiscale este că acestea se desfășoară în principal la sediile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), potrivit OUG 188/2022. Automat, registrul unic de control nu mai este completat de inspectori în aceste situații. Dar specialiștii atrag atenția că se emite, în schimb, un proces-verbal pe care contribuabilul îl păstrează ca o „dovadă înlocuitoare” pentru completarea care nu se mai face în registru. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Registrul unic de control NU se completează dacă inspecția fiscală se derulează la un sediu al ANAF
Autoritățile au stabilit recent că, în cazul inspecțiilor fiscale, registrul unic de control se completează numai dacă verificările se derulează în spațiile de lucru ale companiilor. Din moment ce, mai nou, inspecțiile se vor derula în principal la sediile Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), asta înseamnă că registrul nu se mai completează în aceste cazuri. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Proiect: Registrul unic de control va fi integrat în SPV și va viza inclusiv PFA-urile și profesioniștii
Registrul unic de control, care acum este ținut de firme, individual, în format tipărit, urmează să fie integrat în Spațiul Privat Virtual (SPV) și să fie ținut exclusiv electronic de către autorități, prevede un proiect de lege ajuns recent la Senat. Totodată, registrul unic de control va viza atât persoanele juridice, cât și profesioniștii și PFA-urile. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Controale ANAF: Pentru a evita abuzurile, e important să identifici din start tipul de verificare, spun specialiștii
În contextul în care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început, în ultima vreme, să desfășoare noi campanii de verificări, specialiștii recomandă contribuabililor să fie cât mai atenți la începutul acestor vizite la sediu. Concret, trebuie identificat cât mai rapid tipul de control desfășurat, pentru a putea preveni abuzurile prin verificarea respectării etapelor procedurale prevăzute de legislație. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Cum vrea Guvernul să simplifice, din punct de vedere fiscal, activitatea firmelor
Planurile de debirocratizare ale Guvernului, ce au fost publicate luni de Ministerul Economiei, cuprind mai multe măsuri fiscale importante pentru companii. Printre altele, vorbim de simplificarea înființării firmelor și a documentelor ce țin de folosirea caselor de marcat, de eliminarea anumitor obligații pe care le au cei cu multe puncte de lucru sau sedii secundare, dar și a unor amenzi valabile în prezent. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Reminder Registrul unic de control se obține numai de la direcțiile finanțelor publice. Cine nu-l are riscă amendarea
Firmele trebuie să țină un registru unic de control, pe care să-l prezinte la toate verificările efectuate de către organele autorităților, conform legislației în vigoare. Companiile pot obține acest document de la direcția generală a finanțelor publice în a cărei rază își au sediul social, altfel riscă să fie amendate cu sume de până la 2.000 de lei. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Bine de știut la început de an
Alte registre obligatorii pentru firme în 2020, în afară de cele contabile
Dincolo de registrele contabile obligatorii, legislația în vigoare mai prevede că există și alte registre ce trebuie ținute de către companii. În esență, ne referim la registre referitoare la evidența fiscală, evidența salariaților și a zilierilor și evidența controalelor desfășurate de autorități. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Dragoș Niculescu, Redactor coordonator, avocatnet.ro
13 Ianuarie 2020 | 2 | 8075 | Timp de citire: 2 min.
Falși comisari ANPC controlează și amendează firmele. Cum îi poți descoperi dacă vin și la tine
13 Ianuarie 2020 | 2 | 8075 | Timp de citire: 2 min.
Mai multe persoane care pretind că sunt comisari ai Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) efectuează controale la firmele din țara noastră și, sub pretextul descoperirii unor nereguli la acestea, aplică și solicită plata pe loc a unor amenzi, avertizează, printr-un comunicat de presă, reprezentanții autorității. În aceste condiții, îți spunem astăzi care sunt atribuțiile comisarilor ANPC și cum se pot feri firmele de posibilele fraude. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Pentru afaceri la început de drum
Care sunt principalele registre obligatorii pentru o companie
Firmele nou-înființate ar trebui să știe că sunt obligate prin legislație să întocmească și să țină anumite registre. De la contabilitate și resurse umane până la accidente de muncă și controale ale autorităților, prezentăm azi principalele registre obligatorii pentru companii. Citește articolul









