avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 962 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Închiderea exercițiului financiar 2021. Aspecte contabile importante Lector: Cristian Rapcencu. Marți, 8 Februarie, ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: certificat digital
Subiect: certificat digital
ACCES GRATUIT

De luna viitoare, certificatul digital privind COVID-19 va expira pentru o parte dintre cei ce nu au făcut și doza booster. Ce e de știut despre schimbările ce vor apărea curând

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2022 | 2 | 3744 | Timp de citire: 2 min.

Documentul ce are ca scop înlesnirea circulației între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, a fost introdus în vara lui 2021 în toate țările comunitare. Potrivit unor schimbări apărute acum o lună, în cazul celor vaccinați, certificatul verde digital privind COVID-19 urmează să fie valabil, începând din 1 februarie 2022, timp de doar nouă luni de la vaccinarea cu schema completă. Certificatul digital se emite și în cazul celor trecuți prin boală sau pentru cei ce se testează. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Regulament european oficial

UPDATE Valabilitatea certificatului verde de vaccinare, limitată la nouă luni. Măsura se aplică din februarie

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Decembrie 2021 | 4 | 7891 | Timp de citire: 2 min.

Certificatul verde digital privind COVID-19 urmează să fie valabil, începând din 1 februarie 2022, timp de doar nouă luni de la vaccinarea cu schema completă, potrivit unui regulament european oficializat în această dimineață. În prezent, documentul unic gândit să înlesnească deplasarea între țările membre ale Uniunii Europene (UE), în contextul pandemiei de COVID-19, este valabil, în cazul celor vaccinați, până pe 30 iunie 2022. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Certificatul verde privind COVID-19: Cum poate fi obținut de românii care s-au vaccinat și în țară, și în străinătate

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
28 Octombrie 2021 | 0 | 3968 | Timp de citire: 2 min.

Cei vaccinați împotriva COVID-19 în țară au posibilitatea de a obține certificatul verde relativ simplu, fie în versiunea electronică, prin intermediul unei aplicații informatice, fie în format tipărit, de la direcția teritorială de sănătate publică, de la primărie sau de la serviciul de evidență a persoanelor. În schimb, românii care s-au vaccinat doar parțial aici, una dintre doze fiind administrată în țările Uniunii Europene (UE) sau în Regatul Unit al Marii Britanii, trebuie să parcurgă o procedură specială pentru a putea primi certificatul verde de la autoritățile române. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Lipsa declarației pentru carantina de noapte poate aduce celor nevaccinați împotriva COVID-19 amenzi de până la 2.500 de lei

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Octombrie 2021 | 4 | 4910 | Timp de citire: 2 min.

După cum a fost stabilit spre sfârșitul lunii septembrie, carantina de noapte se impune în zilele de vineri și cele ale weekend-ului în toate localitățile în care incidența cazurilor de COVID-19 trece de 6 la mia de locuitori, iar acolo unde incidența depășește 7,5 la mie, carantina de noapte este impusă și în timpul săptămânii. Restricția nu se aplică celor vaccinați împotriva COVID-19, astfel că aceștia se pot deplasa și pe perioada carantinei de noapte, fără să respecte reguli speciale. În schimb, pentru a se deplasa pe perioada carantinei de noapte, cei nevaccinați trebuie să prezinte o declarație pe propria răspundere sau o adeverință de la muncă, altfel riscă amenzi de până la 2.500 de lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE De mâine, certificatele digitale privind COVID-19 vor putea fi folosite și pe teritoriul României, nu doar pentru călătoriile în țările UE

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Septembrie 2021 | 0 | 3948 | Timp de citire: 2 min.

Certificatele digitale COVID-19 vor putea fi utilizate, începând de mâine, și pe teritoriul țării noastre, nu doar în cazul călătoriilor în alte state membre ale Uniunii Europene (UE), pentru atestarea vaccinării, testării sau trecerii prin boală a celor ce le dețin, apare într-o ordonanță oficializată marți. În plus, valabilitatea certificatului pentru test antigen rapid va crește la 48 de ore, de la 24 de ore, cât este în prezent. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Serverele ANAF continuă să funcționeze cu dificultate: probleme cu certificatele digitale, SPV-ul și nu numai

Simona Voiculescu în Editorial
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Martie 2019 | 1 | 2385 | Timp de citire: 3 min.

De la începutul lunii, site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le face probleme contribuabililor și contabililor. Deși s-a amânat depunerea declarației unice, motivul principal pentru care Spațiul Privat Virtual (SPV) nu mai funcționa decât la miezul nopții la începutul acestei luni, serverele ANAF nu se simt prea bine nici în prezent. În fapt, de câteva zile, contabilii se plâng că nu pot depune deloc declarații, că certificatele digitale nu le sunt recunoscute ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Semnătura electronică: Cum se obține pentru a trimite online, din 2018, cele mai importante declarații fiscale

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
16 August 2017 | 4 | 44767 | Timp de citire: 4 min.

Din 2018, mai multe declarații fiscale pe care le depun în prezent contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vor fi transmise în mod obligatoriu online, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitor. De altfel, firmele au posibilitatea de a transmite formulare fiscale prin intermediul internetului de mai mulți ani, cu ajutorul unei semnături electronice obținute printr-un certificat digital. În aceste condiții, vă reamintim azi cum puteți obține un certificat digital.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum obții în 2016 semnătura electronică, de care ai nevoie pentru depunerea online a declarațiilor fiscale

Andra Stana în Contabil și fiscal
19 Mai 2016 | 7 | 22456 | Timp de citire: 5 min.

Pentru transmiterea unei declarații fiscale prin intermediul internetului, contribuabilii trebuie să aibă o semnătură electronică obținută printr-un certificat digital. În prezent, în România există șase furnizori de astfel de servicii. Din articolul de faţă puteţi afla care sunt etapele ce trebuie parcurse pentru obținerea unui certificat digital. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Registrul furnizorilor de servicii de certificare a fost actualizat. De unde poti obtine semnatura electronica?

Elena Voinea în Contabil și fiscal
4 August 2014 | 3 | 10151 | Timp de citire: 4 min.

Registrul furnizorilor de servicii de certificare pentru semnatura electronica a fost actualizat recent de Ministerul pentru Societatea Informationala. Acest lucru vine in contextul in care trei dintre cei cinci furnizori de astfel de servicii si-au reinnoit acreditarile, pentru ca acestea expirau. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Documentul de confirmare pentru inregistrarea unei noi semnaturi electronice la Fisc s-a modificat. Iata ce trebuie sa stiti!

Alina Botezatu în Contabil și fiscal
9 Aprilie 2014 | 5 | 22820 | Timp de citire: 4 min.

Documentul de confirmare utilizat pentru inregistrarea unei noi semnaturi electronice a fost modificat recent de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Ca urmare a acestui lucru, anumiti contribuabili vor trebui sa urmeze o noua procedura de inregistrare a acestei semnaturi la Fisc. Citește articolul