Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Pentru Romaqua Group, anul 2024 a fost un an bun, în care s-au atins obiectivele în ciuda tuturor dificultăților cu care mediul de afaceri s-a confruntat. Cifra de afaceri a crescut ușor (cu 7%), în principal ca urmare a rezultatelor bune din piață. Atât piața apelor minerale, cât și cea a băuturilor răcoritoare și a berii, în care Romaqua Group este prezentă, au înregistrat ușoare creșteri. Citește articolul
La mai bine de un an de la operaționalizarea sa, Sistemul de garanție-returnare (SGR) a împărțit opinia publică între cei care îl laudă (în general, cei care au ajutat la crearea și implementarea sa) și criticii sistemului, unde majoritari ar fi cei care au direct de-a face cu el, de la comercianți la consumatori. Între cele două categorii se află optimiștii binevoitori, adică cei care îi recunosc meritul - incontestabil - de a fi scos din circuit niște ambalaje care ar fi avut toate șansele să fi sfârșit prin a polua mediul înconjurător. Despre cum i-a afectat SGR pe cei din "prima linie" - comercianții - vom discuta astăzi cu un expert: Oana-Andreea Fulgheci, auditor ISO și consultant de mediu. Citește articolul
Recent, Garda Națională de Mediu (GNM) a publicat raportul său de activitate pentru anul 2024, evidențiind eforturile de control al poluării, protejare a biodiversității și gestionare a deșeurilor. Documentul face referire inclusiv la efectuarea unui număr de 3.647 de inspecții care au vizat implementarea și funcționarea Sistemului de Garanție - Returnare (SGR). Citește articolul
Legislația referitoare la Sistemul Garanție-Returnare (SGR) a fost modificată printr-o hotărâre de Guvern care vizează amânarea contribuțiilor pentru neîndeplinirea obiectivelor de returnare în 2025 și permiterea comercializării stocurilor de produse în ambalaje non-SGR și în prima parte a acestui an, în condițiile în care fostul termen era 31 decembrie 2024. Documentul stabilește noi reguli pentru administratorul sistemului, precum utilizarea exclusivă a veniturilor pentru eficientizarea acestuia și obligativitatea publicării lunare a datelor privind cantitățile de ambalaje colectate și reciclate. Măsura impune utilizarea Bursei Române de Mărfuri pentru vânzarea a cel puțin jumătate din materialele care urmează a fi reciclate. Citește articolul
Sfârșitul lui 2024 marchează finalul primului an (și un pic) de funcționare a Sistemului de garanție-returnare (SGR), care e operațional din 30 noiembrie 2023. Măsura a însemnat, însă, pe lângă valențele sale ecologice, un efort financiar și logistic pentru companii, dar și alergătură și stres pentru consumatori. Iată, în continuare, câteva aspecte utile pentru persoanele fizice. Citește articolul
Proprietarii containerelor în care se află echipamentele automate (RVM) pentru preluarea ambalajelor în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) sunt cei care trebuie să achite impozitul local pe clădire - această interpretare formulată de Camera Consultanților Fiscali (CCF) a fost confirmată recent de Ministerul Finanțelor (MF). Asta deoarece multe autorități locale au o practică neunitară în prezent, solicitând plata impozitului comercianților pe terenurile cărora sunt amplasate, de către terți, containerele cu RVM-uri. Citește articolul
Printr-un ordin publicat luni au fost aprobate cele două metodologii de calcul al tarifelor de administrare și gestionare în cadrul sistemului de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile. Noile tarife se vor aplica începând de la 1 ianuarie. Citește articolul
Debutul Sistemului de garanție - returnare (SGR) s-a bucurat, cum rareori i se întâmplă unei inițiative guvernamentale de o asemenea anvergură, atât de bunăvoința opiniei publice, cât și de o decentă abținere de la comentarii nefavorabile din partea potențialilor critici, fie ei politicieni din alte tabere, specialiști ori presă. Explicația acestei primiri indulgente este facilă: la urma-urmei, SGR era o primă soluție propusă pentru rezolvarea unei vechi probleme, poluarea mediului cu ambalaje. Citește articolul
Comercianții care au constituite puncte de returnare pentru ambalajele SGR trebuie să respecte o serie de instrucțiuni în ceea ce privește depozitarea și predarea acestor ambalajle către administratorul de sistem. Ambalajele luate de la consumatori sunt păstrate în saci sau containere obținute de la RetuRo, iar sigiliarea lor se face cu sigilii cu coduri de identificare aferente punctelor de returnare - or, asta înseamnă că sigiliile nu pot fi folosite nici măcar între punctele de lucru ale aceluiași comerciant, pentru că va duce la „contabilizarea” greșită a ambalajelor predate. Citește articolul
În special pentru comercianți, implementarea sistemului de garanție-returnare (SGR) pune multe bătăi de cap - pentru cei care chiar încearcă să-și facă datoria și să respecte reglementările aplicabile SGR înseamnă alocarea de resurse considerabile și blocaje în fața unor prevederi pe care cu greu le pot respecta, mai ales în zonele rurale. Iar costul nerespectării legii vine cu amenzi uriașe, ca multe alte sancțiuni din legislația de mediu, de fapt - amenzi care, desigur, au început demult să fie aplicate. Comercianții se confruntă cu dificultăți în privința punctelor de returnare, așteaptă câteva luni după banii de la administratorul de sistem, deși ei ar trebui să vină lunar, iar asta doar începe să descrie câteva dintre problemele lor. Citește articolul