Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Persoanele fizice pot solicita intrarea în insolvență atunci când nu mai pot face față datoriilor. Totuși, deși este o opțiune pentru cei aflați în dificultăți financiare, insolvența nu este disponibilă oricărei persoane cu probleme financiare. Pentru a putea solicita insolvența, trebuie îndeplinite anumite condiții, inclusiv un prag minim al datoriilor, calculat în funcție de salariul minim. Acest prag va fi majorat de la 1 ianuarie 2025. Citește articolul
O nouă decizie privind aprobarea criteriilor nivelului de trai rezonabil a fost publicată luni în Monitorul Oficial, dată la care a și intrat în vigoare. Nivelul de trai rezonabil se stabilește în conformitate cu valoarea coșului minim lunar de consum și este actualizat anual de către comisia de insolvență la nivel central, în contextul procedurii de insolvență a persoanelor fizice. Citește articolul
Cei ce vor să ceară intrarea în insolvență trebuie să îndeplinească cel puțin condiția legată de nivelul datoriilor. Legea falimentului personal stabilește un prag al datoriilor atât în cazul procedurilor principale de insolvență, cât și pentru procedura simplificată, valoarea lui fiind raportată la cea a salariului minim. Ținând cont de faptul că, de la 1 iulie, salariul minim va crește, și pragul datoriilor se va majora în consecință. Citește articolul
Conform informațiilor furnizate la solicitarea avocatnet.ro, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune modificarea legii privind procedura insolvenței persoanelor fizice. Conform instituției, analiza activității comisiilor teritoriale de insolvență pe o perioadă de șase ani de la intrarea în vigoare a legii a relevat unele deficiențe semnificative și necesitatea adoptării unor modificări ale legislației care guvernează insolvența persoanelor fizice. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a concluzionat recent că scoring-ul efectuat pentru aprobarea unui credit cade sub incidența art. 22 din GDPR, constând într-o decizie bazată exclusiv pe prelucrarea automată. Ca regulă generală, persoana vizată de prelucrări are dreptul de a nu face obiectul unei atare decizii, cu excepția situației în care, printre altele, își dă acordul expres pentru acest lucru. Totodată, în mod particular, când vorbim de insolvența persoanei fizice, entitățile private care se ocupă de calcularea acestor scoruri pentru clienții băncilor nu pot stoca datele pe termene mai lungi decât cele legale stabilite pentru registrele publice. Citește articolul
Cei de la ANPC obligă băncile, instituțiile financiar-nebancare (IFN) și casele de amanet să afișeze informații cu privire la procedurile de insolvență personală, urmând ca din noiembrie să înceapă să se facă și verificări de către inspectorii ANPC pentru a vedea dacă plăcuțele de informare sunt afișate așa cum prevede un recent ordin ANPC publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
Consumatorii ar putea, în viitorul apropiat, să primească mai multe informații decât în prezent de la bănci și instituții financiar nonbancare (IFN), în situația în care vor dori să acceseze un credit. Acest deziderat aparține Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care dorește să reglementeze obligația de a informa suplimentar consumatorii înainte de a accesa un credit pentru ca aceștia să înțeleagă pe deplin responsabilitățile ce vin cu un astfel de contract. Citește articolul
Legea nr. 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice se aplică din 1 august 2017. Potrivit acesteia, există trei proceduri diferite de insolvență pe care persoanele fizice le pot accesa: prima, bazată pe un plan de rambursare a datoriilor, a doua presupune lichidarea de active, iar cea de-a treia este o procedură simplificată. Dintre acestea, doar prima este o procedură care nu implică instanța de judecată. În contextul în care cei de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) le recomandă celor care se văd profund îndatorați să apeleze la consilierea în vedea intrării într-o astfel de procedură, am sintetizat azi tot ce trebuie să știi despre falimentul persoanelor fizice. Citește articolul
În contextul măririi dobânzilor bancare și interbancare și al creșterii inflației din ultima perioadă, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vine în sprijinul persoanelor fizice care nu mai pot să-și plătească datoriile. Astfel, prin Direcția de Insolvență a Persoanelor Fizice din cadrul ANPC, consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii și nu le mai pot face față, pot apela la procedura specifică, de insolvență a persoanelor fizice, prevăzută de Legea nr. 151/2015, potrivit unui comunicat publicat azi de Autoritate. Citește articolul
Nu mai puțin de 40% dintre familiile din țara noastră au plătit, în 2020, cu întârziere facturile la utilități, mare parte dintre acestea acumulând, în timp, datorii din ce în ce mai mari, potrivit unor statistici ale Institutului Național de Statistică (INS). În unele dintre aceste cazuri, soluția poate fi reprezentată de declararea falimentului personal, procedură ce poate ajuta la redresarea financiară a datornicilor. Citește articolul