Licitațiile publice, fie că sunt organizate de o autoritate publică sau de o companie, trebuie să asigure o concurență reală între participanți. Punerea în aplicare a acestui principiu general este atent monitorizată de autoritatea de concurență, prin investigarea posibilelor înţelegeri anticoncurenţiale (așa-numite carteluri) între ofertanţi, având ca scop denaturarea concurenţei. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
De cele mai multe ori, una dintre părțile unui contract comercial (spre exemplu, un contract de distribuție, franciză sau închiriere) poate propune introducerea unei clauze care reglementează aplicarea unei obligații de neconcurență - clauză care se poate regăsi în contract sub multiple terminologii ("neconcurență", "exclusivitate", "conflict de interese" etc). O astfel de propunere trebuie întotdeauna analizată cu mare atenție de către părți, luând în considerare cu precădere regulile de concurență aplicabile. Citește articolul
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Stabilirea de relații de afaceri cu societăți concurente poate reprezenta o modalitate de cooperare benefică pentru companii, întrucât poate conduce la avantaje economice substanţiale - spre exemplu, un acord comercial cu un concurent poate reprezenta un mijloc eficient de reducere a costurilor, de partajare a riscurilor, de creştere a investiţiilor sau de sporire a calităţii produselor lansate pe piață. Însă trebuie avut în vedere că o astfel de cooperare poate duce, în egală măsură, la probleme de concurenţă în cazul în care produce efecte negative pe piaţă în ceea ce priveşte preţurile, rezultatele, inovaţia sau diversitatea produselor. Citește articolul
Rata anuală a inflaţiei, care măsoară evoluţia preţurilor de consum în ultimul an, a urcat în luna februarie la 4,72% potrivit INS, cel mai înalt nivel din iunie 2013, când a fost 5,37%. Citește articolul
Ai o societate, ai găsit un cumpărător interesat și sunteți gata să faceți pasul cel mare: analiza, negocierea și vânzarea societății. La ce trebuie să te gândești înainte? Citește articolul
Multe afaceri mici eșuează în primii ani de activitate, iar explicațiile pot fi multe: lipsa fondurilor necesare, probleme cu resursele umane, costurile subevaluate sau încasările supraevaluate. Multe dintre cauzele care împing afacerile în faliment pot fi intuite și corectate de către antreprenori, atunci când aceștia își planifică suficient timp pentru identificarea și analiza problemelor care pot influența obiectivele asumate. Citește articolul
Ce reguli speciale ar trebui să respecte membrii unei asociații profesionale, din perspectivă concurențială? Care sunt potențialele arii de risc? Citește articolul
La ce trebuie să fiți atenți atunci când redactați/primiți un e-mail? Poate un singur e-mail să incrimineze o companie? Citește articolul