Statele membre ale UE încearcă, fiecare, să își protejeze firmele de preluări ostile în perioada în care acțiunile acestora au scăzut puternic ca efect al pandemiei de coronavirus. Citește articolul
Monitorul prețurilor e o platformă online, lansată de Consiliul Concurenței acum ceva vreme, cu ajutorul căreia putem compara prețurile produselor alimentare și ale combusibililor din toată țara. Recent, Consiliul a anunțat că folosirea platformei a fost îmbunătățită pentru a putea permite compararea prețului fiecărui produs. Citește articolul
Printre altele, trei gânduri despre viitor. Cred că perioada prin care trecem acum a accelerat, într-un mod greu de imaginat în trecut, acceptarea conceptului de venit universal de bază (o sumă de bani, stabilită prin lege, pe care cetățenii unei țări o primesc, fără un contraserviciu). Citește articolul
Consiliul Concurenței (CC) a emis o nouă serie de recomandări pentru companii, în ceea ce privește comportamentul lor pe piață în contextul crizei generate de coronavirus. În concret, CC a arătat că anumite comportamente ce ar putea ridica întrebări din perspectiva legislației concurenței, cum e, de exemplu, limitarea cantităților de produse pe care o persoană le poate achiziționa, sunt permise, atât timp cât au o justificare obiectivă și sunt necesare în perioada actuală. Citește articolul
Salamul, roşiile proaspete, laptele şi merele s-au scumpit cel mai mult în luna martie, comparativ cu decembrie 2019. Citește articolul
Multe firme ar putea fi puse în situația de a colabora între ele și de a schimba informații, astfel încât să poată acționa mai eficient în contextul crizei actuale a coronavirusului și a evita riscul acutizării problemelor. De asemenea, firme cu poziție dominantă pe piață ar putea mări unele prețuri pentru a face față unei cereri în continuă creștere pentru anumite prețuri și produse. Pentru că astfel de fapte ar putea fi riscante din punct de vedere concurențial, Consiliul Concurenței (CC) a oferit anumite ghidări cu privire la ce pot face companiile în cadrul creat de criza coronavirusului. Citește articolul
Răspândirea accentuată a pandemiei COVID-19 în Europa, implicit în România, și măsurile din ce în ce mai stricte luate de autorități pentru a preveni efectele nocive asupra cetățenilor și economiei ridică numeroase întrebări privind acțiunile care ar trebui luate de societăți pentru a asigura respectarea obligațiilor legale și mai ales persoanele responsabile cu luarea acestor măsuri. Citește articolul
Marea Britanie a anunțat, miercuri, un pachet de finanțare a măsurilor economice de diminuare a efectelor pandemiei, de 350 de miliarde de lire sterline (peste 410 miliarde dolari). Citește articolul
Având în vedere răspândirea coronavirusului în România, firmele ar trebui să fie atente la majorările de prețuri, dacă acestea n-au o justificare obiectivă. Recent, Consiliul Concurenței a inițiat o primă investigație pentru a analiza creșterea prețurilor măștilor de protecție pe teritoriul României. În felul acesta, Consiliul Concurenței urmărește foarte atent măsurile luate de agenții economici în această perioadă, cu scopul de a preîntâmpina măsuri abuzive sau excesive aplicate într-o perioadă de criză cu privire la bunuri care acoperă nevoi de bază ale populației. Citește articolul
Angajații care pleacă de la un loc de muncă și atrag de partea lor clienții fostului angajator, făcându-i acestuia concurență neloială, pot fi sancționați cu amenzi de până la 10.000 de lei. Potrivit legislației în vigoare, aceeași amendă se aplică și pentru denigrarea unui competitor privind activitatea sau produsele acestuia. Citește articolul